2021-08-04, 08:36
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag tror jag måste ringa Linde och påminna henne om att förlänga bilförsäkringen och att det är problem med hennes internetbank och att jag behöver kontonummer och personnummer.

Dålig idé. Bättre att du kräver hårdare markering från svensk sida mot Ryssland när Ryssland gjort något taskigt. Attityden att ”inte reta ryssen i onödan” har alltför länge varit förhärskande i svensk utrikespolitik och betyder i praktiken att man är usel på att säga ifrån.
Senast redigerad av Yayoi 2021-08-04 kl. 08:40.
Citera
2021-08-04, 08:43
Medlem
Ja, hon borde avgå alternativt sparkas. Lika mycket lyteskomik över Linde som det är över Morgan Johansson.
Citera
2021-08-04, 08:53
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Dålig idé. Bättre att du kräver hårdare markering från svensk sida mot Ryssland när Ryssland gjort något taskigt. Attityden att ”inte reta ryssen i onödan” har alltför länge varit förhärskande i svensk utrikespolitik och betyder i praktiken att man är usel på att säga ifrån.
Jag ser inte ryska påverkansoperationer överallt och jag äger ingen foliehatt. De kunde lika gärna ha varit svenska komiker som fått prata med henne.
Citera
2021-08-04, 09:00
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag ser inte ryska påverkansoperationer överallt och jag äger ingen foliehatt. De kunde lika gärna ha varit svenska komiker som fått prata med henne.

Ryska påverkansoperationer är fakta.
Citera
2021-08-04, 09:00
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Ni får ursäkta mig för min åsikt, men Ann Linde är en mkt bättre utrikesminister än Margot Wallström. Wallström var aldrig intresserad av att representera svenskarna och våra företag ute i världen utan allt handlade bara om henne själv. Sedan Ann Linde tillträdde har mycket hänt. Jag anser inte att hon har en utpräglad politisk hållning visavi hennes utrikespolitik utan är mer en tjänsteman vilket vi tjänat på i jämförelse med egomaniacen Margot Wallström.

Att bli lurad av dessa komiker gör att Ann Linde befinner sig i en prestigefull samling.
Margot var som du skriver mest intresserad av att exponera varumärket Wallström™ precis som Mona Sahlin helst sprang runt på galor med sina kompisar. Att Linde är en gråare mus säger inte så mycket om hur skicklig hon är. Hon lyckas tamigfan alltid framstå som dryg, dum och inkompetent när hon väl måste interagera med folk. Det kanske är otur men då har hon otur nästan varje gång. Vem som är skadligast för departementet av Wallström och Linde kan diskuteras och hur det funkar där till vardags vet vi inget om just nu.

På sätt och vis tycker jag att Dan Eliasson är mycket kompetent i sin roll. Han gick med på att vara the bad guy på myndighet efter myndighet. Sedan fick såssarna lösa ut honom, spola av skiten och så gick han vidare.
Citera
2021-08-04, 09:02
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Om det förehåller sig så, varför är då inte utrikesministern betydligt mer försiktig med vilka hon pratar i telefon med om Ryssland då?
Citera
2021-08-04, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Intressant att Ann har en handkassa som hon kan ösa några hundra miljoner lite diskret ur utan insyn.

Ja faktiskt ganska uppseendeväckande att hon kan sitta rakt över telefon och lova bort dessa summor till vilka främlingar som helst.

Tur ändå att det bara var busringare i andra änden den här gången när idioten råkade vara på plats när telefonen ringde. Vem vet hur mycket svenska skattepengar som redan gått iväg till Nigeriabrev, romansbedragare och scammare.

Som ministerstyre i vilken bananrepublik som helst faktiskt. Den genomkorrumperade skutan läcker som ett såll och börjar få slagsida.

Den värdelösa regeringen har tappat både kompass och åror.
Citera
2021-08-04, 09:05
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Jag tror inte vi behöver ryska påverkansoperationer för att sänka förtroendet för Ann Linde. Den självgoda kontorstanten hade inte mycket av det till att börja med.
Citera
2021-08-04, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Intressant att Ann har en handkassa som hon kan ösa några hundra miljoner lite diskret ur utan insyn.

Undrar hur mycket pengar våra politiker har på olika offshore-konton, samtidigt som svensken anses kriminell som har 5000 kr i kontanter.
Ann verkade väldigt insatt i hur man myglar och för runt skattebetalarnas pengar på olika vis.
Senast redigerad av pe11e 2021-08-04 kl. 09:30. Anledning: Rättning
Citera
2021-08-04, 09:07
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om det förehåller sig så, varför är då inte utrikesministern betydligt mer försiktig med vilka hon pratar i telefon med om Ryssland då?

Hon har inte åkt till Ryssland som valobservatör på direkt inbjudan av Kreml i alla fall. Det är det väl bara SD:s riksdagsledamöter som gjort.

Men visst, alla behöver öka säkerhetstänket och det blir ju lite lustigt i tråden när vissa då skäller om att Linde är oförsiktig men samtidigt avfärdar själva förekomsten av rysk påverkan och befintlig hotbild.
Senast redigerad av Yayoi 2021-08-04 kl. 09:09.
Citera
2021-08-04, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Det måste kännas frustrerande att vara rysk spion i dessa dagar. Tänk att ha lagt 5-10 år av sitt liv på en lång utbildning i telefonavlyssning, dolda mikrofoner och knäckning av krypterade mejl, och så visar det sig att det bara är att ringa direkt till regeringen och fråga allt man vill veta.

"Hello, me is...eh...'Sergey' from Russian opposition, me would please like know all top secret policy details please! And also here my friend 'Billy', he is U.S. Army Field Marshal! 'Billy' wants speaking things of Swedish membership NATO and questions of Patriot equipment please! Also submarines interested, yes!"

Precis! Och vänsterdrevet försöker försvara fadäsen med att det skulle vara underrättelseagenter inblandade, ungefär som att det skulle vara något försvar för att berätta så öppet över telefon.

Känns lite som att den norska ubåtskaptenen skulle försvara sig med argumentet att det var minsann fienden som knackade och lurade honom att öppna dörren.

Jag förutsätter att alla vet hur man sänker en norsk ubåt.

Man undrar ju bara hur mycket mer information som underrättelseagenter kan ha lurat ur dessa inkompetenta tjänstehjon.
Citera
2021-08-04, 09:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Hon har inte åkt till Ryssland som valobservatör på direkt inbjudan av Kreml i alla fall. Det är det väl bara SD:s riksdagsledamöter som gjort.

Men visst, alla behöver öka säkerhetstänket och det blir ju lite lustigt i tråden när vissa då skäller om att Linde är oförsiktig men samtidigt avfärdar själva förekomsten av rysk påverkan och befintlig hotbild.

Pavel Gamov avråddes starkt från att åka till Ryssland som valobservatör av SDs partiledning. Efter hans bravader där fick han avsluta sitt engagemang inom det partiet. Kommer vi få se något liknande efter Lindes dunderfadäs?

Pavel Gamov ville väl till sitt ursprungsland och spela lite Allan. Men han fick ta konsekvenserna av detta beteende. Hur ställer du dig till miljöpartisten Mehmet Kaplan, den ultranationalistiske turken? Hur kunde Löfven plocka in honom i sin regering efter att han hade hyllas IS-krigare från Sverige. Är inte detta ett dåligt omdöme?

Det är väl ingen som förnekar att Ryssland har intressen som inte sammanfaller med Sveriges. Dock så går det inte att kasta skit på SD, för det är ju det enda partiet i Sverige som förespråkar ett starkt försvar som landet hade fram tills 90-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in