2021-08-03, 23:10
Medlem
DeValeras avatar
Grattis Sverige!

Vi har en utrikesminister som skadar landets internationella relationer och anseende.

Vi har en försvarsminister som utgör en fara för landets säkerhet

Vi har en digitaliseringsminister som var en av de huvudansvariga för den stora skandalen med Transportstyrelsens IT-system som kunde hamna i främmande makts händer. Sammer person har även funktionen som Sveriges energiminister, och tog medel från Sveriges krisfond för att kunna köpa el från utlandet när det råkade vara en vecka med normalvinter i vintras.

Vi hade en generaldirektör som var ansvarig för Sveriges krisberedskap, som mitt under värsta pandemiveckorna åkte ned till Kanarieöarna för att gå på sexklubbar.

Vi har en statsminister som inte kan få till en fungerande regering. Som till och med blir utskrattad av studiopubliken när han inte kan hålla sig till ämnet i partiledardebatt.

Är detta inte en riktig Kalla-Ankaregering så säg!
Citera
2021-08-03, 23:46
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://www.expressen.se/nyheter/ann-linde-lurad-av-ryska-bluffmakare/

Hur kunde detta hända?

Märkligt.

Ha ha ha !

Alla vet väl hur oerhört naiva och aningslösa Såssär är !

Alla vänstermuppar är ju minst sagt efterblivna i någon mån !
Citera
2021-08-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Den dagen lär komma frågan är bara vilket år det militära angreppet sker.

Bra, detta helvete kan inte få fortgå i evigheter.
Citera
2021-08-04, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Hennes skånska då låter för jävligt

skånska? så låter min fru när hon har kuk i mun och hon är från toullavaara
Citera
2021-08-04, 01:10
Medlem
Q6s avatar
Intressant att Ann har en handkassa som hon kan ösa några hundra miljoner lite diskret ur utan insyn.
Citera
2021-08-04, 02:36
Medlem
StefanHeterJags avatar
Varför har ingen anmält henne? Hon är ett hot mot landet, våra relationer med Ryssland och gud vet vad mer?
Vart kan man anmäla henne? Och för vad?

Varför går det inte att läsa denna nyhet på aftonbladet, expressen och SVT genom att gå in på hemsidan och scrolla ner i nyhetsflödet. Inte en enda av våra dagsmedia länkar till den artikeln från huvudsidan. Några har skrivit en artikel, men den länkas inte (så då kan dom säga att dom täckt upp ämnet), men ingen ser nyheten. Jag har kollat alla dessa nyhetsplattformar sen nyheten dök upp. Fanns aldrig på huvudsidan. Vilket är samma sak som att den inte finns.

Varför har inget oppositionsparti tagit upp detta? Varför har inte t.ex. Hanif Bali som dyker på varenda lilla misstag bombarderat den här nyheten? Varför har inte SD gjort det?

Varför har vår statsminister inte sagt något? Detta är en skandal av episka mått!

Det är totalt djävla knäpptyst. Förutom en massa vanliga svenssons och några althöger-media som sprider det på twitter och ställer samma fråga?

KNÄPPTYST.

Fattar ni att vi lever i en demokratur nu?
Citera
2021-08-04, 04:03
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon
Väldigt höga brösttoner här. Men när SD anställde en rysk agent som fick gå runt fritt på riksdagskansliet så var det inte så farligt. Att SD har extremt nära band med Ryssland är det ingen som låtsas om. Men om någon sekreterare gör ett misstag och låter någon komma fram på telefon, då ska hela regeringen avgå. Ser ni inte ens själva hur löjligt och hycklande ni beter er?
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon
Ganska många, Egor Putilov, Carl Meurling, Dick Abrahamsson. Finns det någon resolution i EU som på något sätt misshagar Putin så röstar SD alltid NEJ till den. SD vägrar redovisa var de får sina partibidrag ifrån, varför då kan man undra? För att de är köpta av Ryssland och måste dölja detta i den redovisningen som krävs av lagen. Man kan inte lita på Ryssland och man kan inte lita på SD som går Rysslands ärenden hela tiden.

Jag är inte sosse men alla som går Putin/Lukachenkos ärenden har jag inget övers för. Då Ryssland ockuperade Krim 2014 var SD iskalla i kommentarerna. Jag blev chockad och lämnade SD efter ett par år. Men idag har partiet öppnat en dörr för NATO och min kritik mot dem har försvunnit i detta ämne. Att de helt går Rysslands ärenden håller jag nog inte med om. Jag röstar tillsvidare ändå inte på SD pga deras trafik & miljöpolitik.
Citera
2021-08-04, 06:45
Medlem
Inkvoterad inkompetens, hon är där för att fylla upp ett utrymme med sitt kön
Senast redigerad av Rondellneger 2021-08-04 kl. 06:50.
Citera
2021-08-04, 07:46
Medlem
Yayois avatar
Behövs ett ökat säkerhetstänk i hela samhället.Tråden verkar mest gå ut på att hata Ann Linde istället för att diskutera vad Ryssland gjort den här gången och vad som bör göras åt det.

Även andra skulle ju kunna utsättas och kan ha utsatts för liknande, inte bara regeringen utan också oppositionspolitiker och personer på olika myndigheter. Men det är väl inte helt lätt för alla att förstå.
Senast redigerad av Yayoi 2021-08-04 kl. 08:10.
Citera
2021-08-04, 07:52
Medlem
Ratads avatar
Jag tror jag måste ringa Linde och påminna henne om att förlänga bilförsäkringen och att det är problem med hennes internetbank och att jag behöver kontonummer och personnummer.
Citera
2021-08-04, 08:00
Medlem
The-Seers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Jag är inte sosse men alla som går Putin/Lukachenkos ärenden har jag inget övers för. Då Ryssland ockuperade Krim 2014 var SD iskalla i kommentarerna. Jag blev chockad och lämnade SD efter ett par år. Men idag har partiet öppnat en dörr för NATO och min kritik mot dem har försvunnit i detta ämne. Att de helt går Rysslands ärenden håller jag nog inte med om. Jag röstar tillsvidare ändå inte på SD pga deras trafik & miljöpolitik.
Nej det har de tyvärr inte gjort. NATO-option är inte värt speciellt mycket.
Så det finns ingen anledning för dig att lägga ner kritiken mot dem.
Senast redigerad av The-Seer 2021-08-04 kl. 08:05.
Citera
2021-08-04, 08:27
Medlem
Whitfieldss avatar
Ni får ursäkta mig för min åsikt, men Ann Linde är en mkt bättre utrikesminister än Margot Wallström. Wallström var aldrig intresserad av att representera svenskarna och våra företag ute i världen utan allt handlade bara om henne själv. Sedan Ann Linde tillträdde har mycket hänt. Jag anser inte att hon har en utpräglad politisk hållning visavi hennes utrikespolitik utan är mer en tjänsteman vilket vi tjänat på i jämförelse med egomaniacen Margot Wallström.

Att bli lurad av dessa komiker gör att Ann Linde befinner sig i en prestigefull samling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in