2021-08-03, 09:04
Medlem
Filmsnutt (troligen den Reskar spelade in?) inifrån Alis cell: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/filmen-visar-misaren-i-haktescellen-dagar-innan-23-aringens-dod
Citera
2021-08-03, 09:10
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Filmsnutt (troligen den Reskar spelade in?) inifrån Alis cell: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/filmen-visar-misaren-i-haktescellen-dagar-innan-23-aringens-dod

Tack för filmen. Hade han ingen säng? Känns som att videon filmades när de skulle städa.
Citera
2021-08-03, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Det var ingen hungerstrejk direkt.
Han var psykiskt sjuk och och även mentalt efterbliven och mycket svår att få kontakt med. Hans psykmediciner medföljde aldrig till häktet, och med uppehåll i behandling för sin sjukdom blev han snabbt försämrad.

Vilket behov har samhällena av såna tärande undermänniskor som dessutom är främmande fåglar o som
dessutom begår brott så att de måste frihetsberövas för att skydda folk o egendom

Vad vi behöver är skattebetalare med höga inkomster o som tycker det är häftigt att betala skatter
o gärna betalar extra (genom att ljuga upp inkomster) - gärna som företagare för att få högre pension)
Citera
2021-08-03, 16:53
Medlem
Die.young.4evers avatar
Varför satt den där Ali i häktet för det första? Någon som vet?
Citera
2021-08-03, 20:10
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
Varför satt den där Ali i häktet för det första? Någon som vet?

Han hade gjort inbrott i sin skola och snott en telefon.
Citera
2021-08-03, 21:23
Medlem
Die.young.4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Han hade gjort inbrott i sin skola och snott en telefon.
Vart har du läst det?
Citera
2021-08-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
Vart har du läst det?

Framgår i POD/Fö … ?
Citera
2021-08-03, 22:29
Medlem
Fy fan va hemskt fall detta! Arma människa ☹️ Och att leva med det här som mamma, jag tänker på henne.
Personalen som förhörs framstår som rena jävla nötter och fega kräk! Vilken svart och empatilös värld de måste leva i. Man borde inte få arbeta så länge i en sådan tuff miljö att man förlorar förmågan att se när någon tynar bort och dör framför ens ögon.
Citera
2021-08-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vilket behov har samhällena av såna tärande undermänniskor som dessutom är främmande fåglar o som
dessutom begår brott så att de måste frihetsberövas för att skydda folk o egendom

Vad vi behöver är skattebetalare med höga inkomster o som tycker det är häftigt att betala skatter
o gärna betalar extra (genom att ljuga upp inkomster) - gärna som företagare för att få högre pension)
Vilket dravel! Du framstår som en empatilös, elitistisk rasist. Men det kanske är det du är.

Förhållandena som beskrivs i häktet är helt fruktansvärda och ovärdiga ett i-land som Sverige. Att folk tillåts att dö av dehydrering och undernäring i häkten i valfritt u-land hade dock inte förvånat mig ett dugg. Men trodde verkligen inte standarden var så låg här hemma i Sverige.
Citera
2021-08-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissUnderstand
Fy fan va hemskt fall detta! Arma människa ☹️ Och att leva med det här som mamma, jag tänker på henne.
Personalen som förhörs framstår som rena jävla nötter och fega kräk! Vilken svart och empatilös värld de måste leva i. Man borde inte få arbeta så länge i en sådan tuff miljö att man förlorar förmågan att se när någon tynar bort och dör framför ens ögon.

Kriminalvårdaren Romeo som vittnar under rättegången heter Bä*k i efternamn och är född 1986 och kommer från Mjölby. Tidigare hette han *hristoffer. (*=C).
Han och hans två bröder, ja hela familj egentligen, var kända byfånar och idioter i Mjölby.
Blev väldigt väldigt förvånad när jag insåg att han jobbar med ett så ansvarsfullt jobb som kriminalvårdare. Ett jobb som kräver noggrannhet, social kompetens, empati, mental stabilitet osv.
Citera
2021-08-04, 00:47
Medlem
Jag tycker det är intressant att faktum är att någon eller högst troligtvis flera stycken av personalen ljuger. Och det verkar även som att de på något sätt pratat ihop sig om lögnen eftersom det de säger stämmer bra överens. Sjukvårdspersonalen påstår att de inte ens hört talas om Ali medan häktespersonalen påstår att de dagligen tog upp din oro för honom. Att man skulle ha en så pass utåtagerande personen som slänger mat omkring sig och beter sig så anmärkningsvärt men att man inte pratar om det inom personalgruppen låter för mig osannolikast. Denhär sjuksköterskan Jens som även hängde mkt med häktespersonalen på Alis avdelning måste ha fått höra om det, men han var och andra sidan hög på opioider. Inkompetent agerande av de flesta personalkategorier verkar det som vilket som.
Citera
2021-08-04, 01:24
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Jag tycker det är intressant att faktum är att någon eller högst troligtvis flera stycken av personalen ljuger. Och det verkar även som att de på något sätt pratat ihop sig om lögnen eftersom det de säger stämmer bra överens. Sjukvårdspersonalen påstår att de inte ens hört talas om Ali medan häktespersonalen påstår att de dagligen tog upp din oro för honom. Att man skulle ha en så pass utåtagerande personen som slänger mat omkring sig och beter sig så anmärkningsvärt men att man inte pratar om det inom personalgruppen låter för mig osannolikast. Denhär sjuksköterskan Jens som även hängde mkt med häktespersonalen på Alis avdelning måste ha fått höra om det, men han var och andra sidan hög på opioider. Inkompetent agerande av de flesta personalkategorier verkar det som vilket som.

Jag håller med dig. Några ljuger och det är sjukt, det är inte n människas liv vi pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in