2021-08-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatko123
Vart hittar jag den fuppen?

Sorry fel av mig det var inte FUP utan domen som finns på samnytt.
Citera
2021-08-03, 20:16
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Båda två (Frida o Jennifer) verkar ha sin morfaders efternamn av ngn anledning.

Verkar mormoderns flicknamn intressant?

Min teori om motivet efter jag fick veta att en kusin håller på med bedrägerier är att den andra också gör det.
En del folkgrupper har odlat tjuvagenen i generationer.
Om BO hade lurat någon som inte tycker om att bli lurad kanske den blir irriterad.

Svenskar som blir lurade gör ju inget annat än samlar en grupp på FB och tycker synd om varandra.
De som har lite mer stake vidtar säkert åtgärder för att inte bli lurade igen.

Är bilden högst upp på denna sida, Jennifer? Är det inte lite rom i den ändå?
https://www.facebook.com/groups/3375572412483682/
Senast redigerad av PeterNoster 2021-08-03 kl. 20:18.
Citera
2021-08-03, 20:17
Medlem
stureplan08s avatar
Vi kan nog tacka dessa Zoomalier's inflytande att denna kvinna är död.

Utifrån att döma av S*mons FB-profil verkar han vara en tölp som lätt dras med i strömmen och har svårt att säga nej.

Kvinnan vart utnyttjad i form av att hon fick lagra vapen & knark hemma hos sig.

S*mon en blåögd naiv idiot som får skylla sig själv om han har agerat chaufför åt den som tröck på avtryckaren. Även han utnyttjad.

Svearike 2021.
Citera
2021-08-03, 20:17
Medlem
AbuserUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
tycker det verkar märkligt?

hur hittade dom dit?

och mitt under övningen

"Under perioden 7 juni till 18 juni arrangerar Sverige, Finland och Norge den internationella flygövningen Arctic Challenge Exercise 2021, ACE 21"

"Under ACE pågår även svensk och utländsk militär verksamhet på marken runt om i länet, framför allt runt Jokkmokk och Vidsel. Det innebär militära transporter på vägar samt på vissa platser även skjutning med lös ammunition. "

https://www.mynewsdesk.com/se/forsvarsmakten/pressreleases/arctic-challenge-exercise-2021-70-militaera-flygplan-fraan-aatta-laender-oevar-i-norr-3100692

2 dagar innan var dom där! Lätt bättre att bli misstänkta för försök till grovt vapenbrott när dom egentligen var där för annat! Bla skjutvapen som används vid rinkebyskjutningar.

Sprang inte folk från platsen? Kan det varit så att SV fick ett stål som aldrig avfyrades då han inte hade ballen för det och råka tappa det i gångtunneln under springturen till den ena flyktbilen? Stålet är väl as we speak hos NFC och kommer nog att kunna kopplas till annat.
Citera
2021-08-03, 20:20
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
För att snacka somalier, deras göranden och bekanta i Luleå har jag gjort en del efterforskningar…. Osäkert om de har något med det här brottet att göra men kanske.

Den 18 november 2020 stoppade polisen en bil i Boden. I bilen satt Y*hye och en kvinnlig bekant. Bilen stannades ytterligare en gång senare samma dag och då hade Ninow tillkommit.

Den 20 november misstänks Y*hye, Ninow och B*hnan ha genomfört ett rån på Hertsön. De frias senare för det trots hyfsat bra bevis. BO, som vittnade mot de tre, har nu försvunnit ur den publika folkbokföringen.

Den 22 och 23 november stannades samma bil i Rinkeby. I bilen hittades kvinnan, Y*hye, Ninow och B*hnan.

Bilen stoppas igen den 24 november och nu är de tillbaka i Boden. Samma 4 i bilen.

Den 27 december stoppar polisen en annan bil i Luleå. I bilen finns kvinnan, Y och N.

Bilen, en grå Audi A6 Avant av 2012 års modell, ägs av en 50-årig man i Luleå som jag inte tror är inblandad i detta. I familjen finns dock två barn som dömts i flera brottsmål. En nu 18-årig S*muel Beckm*n och hans två år äldre syster Reb3cc*. På sin fejja ger systern inte intryck av att vara särskilt brottslig, kanske har hon rätat upp sitt liv. Hon har uppenbarligen åtminstone tidigare haft åtskilliga afghanska vänner så kanske har hon rökt en och annan joint, vilket skulle förklara hennes domar. Brodern däremot framställer sig gärna (fast mindre framgångsrikt) som en wannabegangsta. Tydligen till familjens stora sorg. Vän med den häktade SV på fejjan.

Någon av dessa tycks ha hamnat i riktigt dåligt sällskap och nu är de uthängda här. Jag beklagar detta men så kan det gå. Kom gärna in och förklara er.

Frågan är nu vem den okända kvinnan är. Är det syster R eller är det FL eller någon annan? Den som vill ha svar rekommenderas begära ut FUP för mål B 3431-20 vid Luleå tingsrätt. Lycka till!

Ja, vem är kvinnan som cirkulerar runt Sverige i bil med filurerna?
Senast redigerad av Castafiore 2021-08-03 kl. 20:23.
Citera
2021-08-03, 20:25
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Verkar mormoderns flicknamn intressant?

Min teori om motivet efter jag fick veta att en kusin håller på med bedrägerier är att den andra också gör det.
En del folkgrupper har odlat tjuvagenen i generationer.
Om BO hade lurat någon som inte tycker om att bli lurad kanske den blir irriterad.

Svenskar som blir lurade gör ju inget annat än samlar en grupp på FB och tycker synd om varandra.
De som har lite mer stake vidtar säkert åtgärder för att inte bli lurade igen.

Är bilden högst upp på denna sida, Jennifer? Är det inte lite rom i den ändå?
https://www.facebook.com/groups/3375572412483682/

Hon ser ut som sin lappgumma till mormor. Mörkhårig och snedögd. Samma sak med Frida. Flickorna är INTE zigenskor - de har 25 % lappblod i ådrorna.
Citera
2021-08-03, 20:27
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
2 dagar innan var dom där! Lätt bättre att bli misstänkta för försök till grovt vapenbrott när dom egentligen var där för annat! Bla skjutvapen som används vid rinkebyskjutningar.

Sprang inte folk från platsen? Kan det varit så att SV fick ett stål som aldrig avfyrades då han inte hade ballen för det och råka tappa det i gångtunneln under springturen till den ena flyktbilen? Stålet är väl as we speak hos NFC och kommer nog att kunna kopplas till annat.

Nog för att de verkar vara bilburna, men den ev. gömman är nog närmare stan. Typ Hertsöträsket. Verkar ju helt idiotiskt att ha en gömma bredvid ett militärt bevakat område mitt under en övning.
Citera
2021-08-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Så det kan vara en bekant som skriver då. Exempelvis den där hacker tjejen.
Vill inte gå in på identitet. Men drt jag kunnat kolla stämmer.
Citera
2021-08-03, 20:31
Medlem
AbuserUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore
Nog för att de verkar vara bilburna, men den ev. gömman är nog närmare stan. Typ Hertsöträsket. Verkar ju helt idiotiskt att ha en gömma bredvid ett militärt bevakat område mitt under en övning.

Dom är idioter som tror dom är smarta! De tror säkert att det är det mest säkra stället.
Citera
2021-08-03, 20:32
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Det här är så jävla absurt allt alltså.
Har pusslat lite nu med den andra förtalstråden om Eri* T*unholm och där framkommer ju att hans far är någon högt uppsatt snubbe inom försvarsmakten.
Kan det vara så att Eri* fått nys om något i Vidsel som han sedan spridit och allt bara skitit sig?
Spontant fattar jag ingenting av varför någon skulle vilja låtsas vara Eri* och förstöra så här mycket för honom, jag tror att det är en riktigt trasig människa vi har att göra med om man grottar ner sig i vad han varit med om.
Bara spontana tankar nu.
Citera
2021-08-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
tycker det verkar märkligt?

hur hittade dom dit?

och mitt under övningen

"Under perioden 7 juni till 18 juni arrangerar Sverige, Finland och Norge den internationella flygövningen Arctic Challenge Exercise 2021, ACE 21"

"Under ACE pågår även svensk och utländsk militär verksamhet på marken runt om i länet, framför allt runt Jokkmokk och Vidsel. Det innebär militära transporter på vägar samt på vissa platser även skjutning med lös ammunition. "

https://www.mynewsdesk.com/se/forsvarsmakten/pressreleases/arctic-challenge-exercise-2021-70-militaera-flygplan-fraan-aatta-laender-oevar-i-norr-3100692

Gissar att dom är "MÖPar"
Citera
2021-08-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castafiore

Nej man har gömmor hos någon pensionär som bor på landet, som inte kan neka rara sofia att förvara lite saker i boden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in