2021-08-03, 18:51
  #2101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Vad grundar du denna teori på? Det är 25 mil mellan Luleå och Vindeln.
Tror det blivit hopblandning med Vidsel ?
Citera
2021-08-03, 18:51
  #2102
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarfetafickorhah
Känns som vi har att göra med en femaktivist från anonymous som kapat hans mail.

Vi behöver att en_viss_användare tar en selfie där personen håller upp en postitlapp med *flashbacknamn* för att få full bekräftelse.
Intenog kan välja några av oss och skicka bilden som meddelande till några av oss. Gör han det så bekräftar vi bara till resten och lägger inte ut bilden i tråden.
Citera
2021-08-03, 18:52
  #2103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Legalisera dekadensen som hårdare droger för med sig är det värsta man kan göra. Förstår dock att ni vill förstöra samhället så mycket som möjligt, så givetvis förespråkar ni just detta.

jo, jag kom hit för att läsa hur mordet kan kopplas till gängkriminaliteten i Sthlm och skvaller om vad detta mord rör sig om.. Det är väl ingen hög oddsare att det såklart rör sig om narkotika handel..

och att det i förlängningen ledde till att någon psykotisk narkotika användare kände sig kränkt, mixat med att målsägande kanske trodde att hon skulle komma undan med stöld för hennes könstillhörighet.. eller någon dyligt.

... en smutsig historia om narkotika, helt enkelt.


Men med det sagt, så tycker jag ändå att du har en förlegad syn på narkotika och dess del i samhället.
Hela historian av dödligt våld kopplat till narkotika började när moderaterna satt i regeringen och "tog i med hård handskarna" emot droger så som tex cannabis.

Moderaterna politik ledde till att de rådande makterna och "folkkära droger" försvann och in tågade kaoz-blattarna med deras näspulver.

poängen är..
Samhället är redan förstört, Sveriges "top" placeringar i brott, emot restan av jordens demokratiska samhällen handlar alltså inte om att "Sverige är bäst på att rapportera brott".

så då blir det alltså väldigt viktigt att avkriminalisera, och istället börja hjälpa missbrukare..
(hjälpa på riktigt alltså... Sveriges missbrukar vård existerar, tyvärr, i första hand för de som är anställda inom den vården.. med andra ord så är missbrukar-"vård" i sverige ett stort kostsamt skämt.)
__________________
Senast redigerad av freethespeech 2021-08-03 kl. 18:56.
Citera
2021-08-03, 18:54
  #2104
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Kan den berömda gömman varit nedgrävd omkring Vidsel? BO och SV visste vart den fanns och helt plötsligt är den borta när spetiga somalier är där o gräver i början på juni.

SV skyller på BO och dom ger SV tid att fixa tillbaka grejerma av BO och det misslyckas han med!

Somalierna kommer upp, hittar SV, tvingar han att bestämma träff och resten är historia?

Det vore väl inte så smart att gräva ned nåt inne på ett bevakat skyddsobjekt.
Jag skulle nog snarare gissa att det finns mobförråd som fortfarande innehåller vapen på en sån aktiv bas, och att det var sånt de ville komma åt. Misstanken var ju dessutom grovt vapenbrott, så eftersom de blev släppta kan det ju inte ha rört sig om vapen de hade på sig, utan snarare såna som de försökte komma över.
Citera
2021-08-03, 18:55
  #2105
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser
Stavfel, menar ju Vidsel! 1h med bil från Luleå!

Ah! Jag förstår.

Likväl är det nästan 10 mil mellan L och V. Jag kan förstås ha fel så det skriker om det men min känsla från tråden är att BO inte var speciellt mobil av sig.
Citera
2021-08-03, 18:56
  #2106
Medlem
Granola94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Någon som minns/vet vad denna Tindra heter i efternamn? Även andra fakta om henne? Känns som det är en som går under radarn.

Son till Lars😂
Citera
2021-08-03, 19:00
  #2107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrol
Kan det vara denna gråa Audi A6 som efterlystes i söndags? (Låst artikel?)
https://www.vk.se/2021-08-01/polisens-efterlysning-har-du-sett-den-har-bilen

Nej. Den bilen har ju stulits nu av en ägare i Skellefteå medan somaliernas bil har sin ägare i Luleå. Det var ju dessutom många månader sedan de hade den och då var den inte anmäld stulen.
Citera
2021-08-03, 19:00
  #2108
Medlem
AbuserUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Det vore väl inte så smart att gräva ned nåt inne på ett bevakat skyddsobjekt.
Jag skulle nog snarare gissa att det finns mobförråd som fortfarande innehåller vapen på en sån aktiv bas, och att det var sånt de ville komma åt. Misstanken var ju dessutom grovt vapenbrott, så eftersom de blev släppta kan det ju inte ha rört sig om vapen de hade på sig, utan snarare såna som de försökte komma över.

Dom kan vill inte bli misstänka för grovt vapenbrott om dom inte hade vapen på sig? Sprängämnen går väl under annat?
Citera
2021-08-03, 19:01
  #2109
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granola94
Son till Lars😂
Jo. Hittar ingen med det namnet som är över 21 och ingen som verkar ha någon dom eller något annat mysko heller. Svårt tro att det är någon ostraffad 18-åring, men kan ju ha fel.
Citera
2021-08-03, 19:02
  #2110
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuserUser

Dom kan vill inte bli misstänka för grovt vapenbrott om dom inte hade vapen på sig? Sprängämnen går väl under annat?

Det är obligatorisk häktning för grovt vapenbrott. Hade de haft vapen på sig så hade de inte fått gå.
Citera
2021-08-03, 19:02
  #2111
Medlem
Jag får känslan av att man ska ta offrets juridiska biträdes uppgifter om att hon kanske fruktade för sitt liv lite som en planterad fingervisning.
Jag tror man umgås med tanken på att hon fimpats för att hon pratat eller åtminstone satt med information som var farlig.

Känslan är att de flesta inblandade har en hyfsad uppfattning om varför hon sköts.
När folk från gängvärlden mördad så är det ju oftast lurigare då det alltid finns massor av bra uppslag att välja på.

En missbrukande småbrud från en mindre stad är har ju oftast inte så många konflikter med presumtivt livsfarliga personer.
Citera
2021-08-03, 19:05
  #2112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarfetafickorhah
Känns som vi har att göra med en femaktivist från anonymous som kapat hans mail.

Vi behöver att en_viss_användare tar en selfie där personen håller upp en postitlapp med *flashbacknamn* för att få full bekräftelse.

ja. Det är samvetslösa individer.
Hon har flera deltagare i denna aktivitet- det kan man utläsa av texterna- de har hållit på länge även outat kriminella i Stockholm. och allt detta för att E skulle råka illa ut


Dessa har viss skvallerkontakt med personer i de här halvkriminella kretsarna.
Fint att sanningen segrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in