Citat:
Ursprungligen postat av
Iknowafewthings
Du får mer än gärna förklara det och hur domstolen bedömer en ofullständig äganderättsövergång i det här läget.
Jag ser i min spåkula att du inte kommer att återkomma med en enda juridisk källa som stödjer något av det du påstår.
Problemet här är att du inte förstår vad domstolen har att bedöma och därför ställer frågor som utgår ifrån förhållanden som inte föreligger. Det kallas att skapa halmgubbar. Vilket är vad du gör. Det är bara ännu ett bevis på ditt oförstånd, din okunskap och dina försök att ge sken av något som inte är sant.
Domstolen har inte att bedöma någon "ofullständigt äganderättsövergång" i detta fallet. Och oavsett vilket så kan ingen enskild person någonsin förklara hur en domstol bedömer något som någon domstol inte har bedömt, och än mindre något som någon domstol aldrig kommer att bedöma. Bara det faktum att du tror en sådan sak visar hur oförstående du är.
Den juridiska källan till mitt påstående är naturligtvis Jordabalken kap 4.
Jag har redan förklarat för dig att det finns vida omskrivet såväl på internet som här i tråden, och har hänvisat dig till Vesterlins hemsida där det finns förklarat. Nu har du även fått den juridiska källan. Helt otroligt patetiskt att du inte ens kunde inse själv vilken den är. Men du är som alla andra korkade ebba-hatare, stoppar huvudet i sanden och vägrar erkänna faktaförhållanden som inte passar din egen agenda och som du inte blir skedmatat med likt en bebis.
Men som jag förutsåg redan från början så saknar du alltså förmåga att tillgodogöra dig så enkel och redan välkänd information.
Att du använder en spåkula förvånar mig inte alls, så gott som allting du skriver kommer ur den, förmodar jag.
Yes, very few, obviously.