2021-09-14, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
män betalar enorma summor för att skydda flickorna i tanzania , det finns åtskilliga projekt som finnansieras av väst (det vill säga vita män i väst) för att skicka "tonärsflickor" på kolla så deras mammor och systrar inte kan komma åt dem, i tex tanzania.

Männen finansierar även dem, det är inte bara "de mest" drabbade vi hjälper, men tänk hur mycket längre pengarna hade räckt och hur mycket mer "vi" kunde åstadkomma om den vita kvinnan klev ner från sin elfenbenstorn, snörade åt kängorna, och "put your money where your mouth is", istället för att bara tugga i sig och fräsa....
För att inte tala om hur mycket männen hade kunnat åstadkomma om de snörade åt kängorna och slutade omskära pojkar.
Citera
2021-09-14, 10:07
Avslutad
Citat:
Kan vara samma anledning som kvinnor i väst beter sig som (små) flickor, de är inte "tillskurna" för övergång till kvinna.
Se där, nån som framhåller en fördel med att skära i små pojkar.
Citera
2021-09-14, 10:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
För att inte tala om hur mycket männen hade kunnat åstadkomma om de snörade åt kängorna och slutade omskära pojkar.

du menar, hur mycket mer.

män gör ju redan plenty, frågan till femenisterna är ju om de ska "put your money where your mouth is"
nån gång, kanske , eller inte.....
Citera
2021-09-14, 10:12
Avstängd
Citat:
Se där, nån som framhåller en fördel med att skära i små pojkar.

om man nu inte är emot könsstycknign av barn, så är det väll fördelarna du vill framhålla.

,blir ju hyckleri om man bara göra det utifrån "det ena könet".

så nu kan du ju klaga både på din patrikala pappa, och din mamma som inte föreberedde dig på vuxenlivet som kvinna.

himla tur att män överallt står mellan dig och avgrunden (eller ja, du kunde fått en chesburgare för dina tillgångar,. kanske...)
Citera
2021-09-14, 10:18
Avslutad
Citat:
om man nu inte är emot könsstycknign av barn, så är det väll fördelarna du vill framhålla.

,blir ju hyckleri om man bara göra det utifrån "det ena könet".

så nu kan du ju klaga både på din patrikala pappa, och din mamma som inte föreberedde dig på vuxenlivet som kvinna.

himla tur att män överallt står mellan dig och avgrunden (eller ja, du kunde fått en chesburgare för dina tillgångar,. kanske...)
Nejdå, jag har inga klagomål men jag antar att du är tacksam mot dina föräldrar som förberedde dig för övergången till att bli man?
Citera
2021-09-14, 10:21
Avstängd
Citat:
Nejdå, jag har inga klagomål men jag antar att du är tacksam mot dina föräldrar som förberedde dig för övergången till att bli man?

Ja, det är jag, som tur är finns det inga femenister i hushållet, så det blev ingen "könsmodiferande ingrepp", inte för min syster heller.
Citera
2021-09-14, 10:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag tror du blandar ihop mig med Stor-men-snabb, det är han och hans vänner som köper dessa hudkrämer, inte jag.

(Och nä; de som tycker att nackdelarna är större än fördelarna gör det nog inte på sina pojkar heller. Men de flesta verkar ju tycka att fördelarna överväger.)
Kan du säga någon fördel med varför man ska skära kroppsdelar från bebisars mest känsliga del?
(Där smärtan kunnat uppmätas har traumatiserat dem i upp till ett halvår eller mer "när allt "går bra")

Eller är det bara så att det är helt okej att skära i pojkar, men inte i flickor?
Fast det finns flickor som gör samma ingrepp när de blir äldre på eget initiativ.
Bland annat labiaplasty.
Citera
2021-09-14, 10:26
Avslutad
Citat:
Ja, det är jag, som tur är finns det inga femenister i hushållet, så det blev ingen "könsmodiferande ingrepp", inte för min syster heller.
Nähä, då är det kanske därför du beter dig som en lillpojke då.
Citera
2021-09-14, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Kan du säga någon fördel med varför man ska skära kroppsdelar från bebisars mest känsliga del?
(Där smärtan kunnat uppmätas har traumatiserat dem i upp till ett halvår eller mer "när allt "går bra")

Eller är det bara så att det är helt okej att skära i pojkar, men inte i flickor?
Fast det finns flickor som gör samma ingrepp när de blir äldre på eget initiativ.
Bland annat labiaplasty.
Nej, som jag sa får du fråga den omskurna tredjedel av jordens manliga befolkning som förordar det.

Men slö såg visst nån fördel här ovan (att de två tredjedelarna av jordens befolkning som inte är ”tillskurna” är barnsliga tror jag).
Senast redigerad av Ipsi 2021-09-14 kl. 10:35.
Citera
2021-09-14, 10:32
Avstängd
Citat:
Nähä, då är det kanske därför du beter dig som en lillpojke då.

Jo men vad är känslor och åsikter värde om de kommer från priviligerade princessor som tycker att könstympade småpojkar gått kan reda sigsjälva.

Men oro sig inte , jag är likt andra män inte så självupptagen och egoistiska att idag är dagen du måste tareda på om du ens "räcker till" en chesburgare.....

Det finns ju en hel värld att göra bättre därute, även om vi prioriterar kvinnorna, eller alla (små) flickor, mest...
Citera
2021-09-14, 10:39
Avslutad
Citat:
Jo men vad är känslor och åsikter värde om de kommer från priviligerade princessor som tycker att könstympade småpojkar gått kan reda sigsjälva.

Men oro sig inte , jag är likt andra män inte så självupptagen och egoistiska att idag är dagen du måste tareda på om du ens "räcker till" en chesburgare.....

Det finns ju en hel värld att göra bättre därute, även om vi prioriterar kvinnorna, eller alla (små) flickor, mest...
Könsstympade småpojkar växer väl upp och kan låta bli att könsstympade sina egna småpojkar om de nu tycker det är så jävla hemskt. Eller kan man inte begära att män står upp för sina barn?
Citera
2021-09-14, 10:44
Avstängd
Citat:
Könsstympade småpojkar växer väl upp och kan låta bli att könsstympade sina egna småpojkar om de nu tycker det är så jävla hemskt.

Precis som flickor som blivit kvinnor mao. är det en sån femenistisk grej, där man får göra lite som man vill, om man är femenist, för det får man ju inte, egentligen.....

Citat:
Eller kan man inte begära att män står upp för sina barn?

Så mer ansvar på män, jo det är ju vad vi hanterar bäst, så why not.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in