2021-08-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prettylittlehead
Mm... Som jag skrev tidigare så beror mina symptom tydligen på att hjärtat slår för fort och att blodtrycket är alldeles för högt. Om du känner av hjärtklappning, kan det nog vara värt ett läkarbesök. Krya på dig.

Så himla jobbigt om inte annat, fyfan att vara illamående är bland det drygaste man kan ha, hoppas det släpper för oss båda och krya på dig du med!
2021-08-03, 10:58
Medlem
Föressten, vad hände med janssens vaccin i Sverige? Som man bara behövde en dos av. Min vän från Polen säger att han fick janssens vaccin i Polen och inte behöver dos 2. Köpte Sverige inte in detta vaccin?
2021-08-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Monocyter och makrofager är samma typ av cell.
De kallas för Monocyter när de migrerar i blodet eller lymfan, och kallas för makrofager när de är i vävnaderna.

Deras uppgift är att äta upp skadade celler, bakterier och oskaddliggöra giftiga ämnen. De aktiveras av kemiska signaler från andra vita blodceller(lymfocyter) eller kemokiner från andra delar av kroppen(då migrerar de via blodet som monocyter).

De rensar alltså upp saker och äter upp det. Om de inte kan äta upp det så kan de inkapsulera det istället för att hindra spridning(t.ex. Tuberkulos, ghon's fokus...)

Så rent spontant skulle jag säga att deras ökade mängd tyder på att det finns saker som bör ätas upp eller rensas bort. Om det är celler eller infektion det vet vi nog inte.
Men det är nog troligtvis celler om inga andra tecken på infektion förekommer(feber, frossa, nedsatt allmäntillstånd, aptitlöshet m.m..)

Makro = Stor. Fag = att äta.
Grekiska.

”Ökade nivåer ses också vid autoimmuna sjukdomar, dvs. sjukdomar där kroppens eget immunförsvar angriper den egna vävnaden”.

I detta fall verkar vaccinet lura immunförsvaret att producera stora mängder monocyter, eller att vaccinet i sig själv är upphovet till en infektion som skapar reaktionen.
Lätt förhöjda värden verkar inte vara farligt enl vad jag läst, men här rör det sig ju om kraftigt förhöjda värden.

Man ska egentligen inte behöva sitta och spekulera om orsaker och verkan på Flashback, utan forskaren alternativt någon annan opartisk expert borde gett svaret.
Att utan att veta, framställa den överraskande bieffekten som enbart positiv, och dessutom som ett argument för att man ska ta den andra dosen är annars bedrägeri.
2021-08-03, 13:21
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
20,595 DEAD 1.9 Million Injured (50% SERIOUS) Reported in European Union’s Database of Adverse Drug Reactions for COVID-19 Shots

Detta är bara inom EU.

När ska ni inse vad det är som är på väg att ske.

Tell a vision och övriga media ljuger er rakt upp i ansiktet.
Jobbigt att vara foliehatt va?vaccinen fungerar bra och är säkra!

Att du lyckas tolka det hela på helt annat sätt beror på att du är korkad!
2021-08-03, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Föressten, vad hände med janssens vaccin i Sverige? Som man bara behövde en dos av. Min vän från Polen säger att han fick janssens vaccin i Polen och inte behöver dos 2. Köpte Sverige inte in detta vaccin?

Det kom aldrig till Sverige! Det var samma typ av vaccin som AZ, och eftersom Sverige hade tillräckligt med AZ till 65+åringarna så behövdes inte jansens, eftersom det inte kan ges till de under 65 år.
2021-08-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Det kom aldrig till Sverige! Det var samma typ av vaccin som AZ, och eftersom Sverige hade tillräckligt med AZ till 65+åringarna så behövdes inte jansens, eftersom det inte kan ges till de under 65 år.

Okej! Men lär ju ändå vara effektivare administrativt om bara en dos behövs. Polen som sagt kör jansens till alla.
2021-08-03, 14:03
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Varför stoppar dom inte detta experiment då rapporterna börjar strömma in från EU.

20,595 DEAD 1.9 Million Injured (50% SERIOUS) Reported in European Union’s Database of Adverse Drug Reactions for COVID-19 Shots

Därför att det är en hoax sida, min bäste man. !

Hur dom räknat in sifforna är en fullständig gåta, speciellt med tanke på att alla hoaxsidor påstår att detta inte rapporteras ut till gängse media.

Man har alltså siffror som är "hemliga" och som någon måste ha kompilerat ihop. Eftersom det hela är hemligt så är det alltså inte sjukhus eller myndigheter som räknar ihop alla påstådda dödsfall och skador. Och vem gör det jobbet ?

Måste säga att det är en av de mest extrema sidor jag sett. Fantastiskt ! Måste vara rena julafton för er.

FYI : European Union's Database of Adverse Drug Reactions finns visserligen. Men alla hoax sidor har lånat loggan och "stämplar" för att se ut som om det kom från EU
Senast redigerad av Opaque 2021-08-03 kl. 14:14.
2021-08-03, 15:20
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Varför stoppar dom inte detta experiment då rapporterna börjar strömma in från EU.

Detta är skamligt, och de som skadas kan inte få ersättning varken från sitt försäkringsbolag eller tillverkaren.

Detta är bara början

För att det är fejk news kanske? Säkert därför du skitpostar samma sak, utan källa, flera gånger och hoppas att någon går på det.
2021-08-03, 15:21
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

Detta är bara inom EU.

När ska ni inse vad det är som är på väg att ske.

Tell a vision och övriga media ljuger er rakt upp i ansiktet.
Är det den här sidan du hittat?
https://vaccineimpact.com/2021/18928-dead-1-8-million-injured-50-serious-reported-in-european-unions-database-of-adverse-drug-react ions-for-covid-19-shots/

Med en fejkad bild som ska ge intrycket av att det är officiellt från EU? Hur lättlurad är du egentligen?
2021-08-03, 15:52
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Är det den här sidan du hittat?
https://vaccineimpact.com/2021/18928-dead-1-8-million-injured-50-serious-reported-in-european-unions-database-of-adverse-drug-react ions-for-covid-19-shots/

Med en fejkad bild som ska ge intrycket av att det är officiellt från EU? Hur lättlurad är du egentligen?

Foliehattarna går på i princip vad som helst numera. Den där sidan råkar bara några karbonkopior där samma trams sprids och sedan plockas det upp av obskyra twitterkonton.

https://vaccineimpact.com/2021/20595-dead-1-9-million-injured-50-serious-reported-in-european-unions-database-of-adverse-drug-react ions-for-covid-19-shots/

https://medicalkidnap.com/2021/08/02/20595-dead-1-9-million-injured-50-serious-reported-in-european-unions-database-of-adverse-drug-react ions-for-covid-19-shots/

https://healthimpactnews.com/2021/20595-dead-1-9-million-injured-50-serious-reported-in-european-unions-database-of-adverse-drug-react ions-for-covid-19-shots/

https://twitter.com/occult_agenda/status/1422276932612329478

Går man själv in och kikar på stats här (Klicka C och scrolla till Covid):

https://www.adrreports.eu/en/search_subst.html#

Så ser man fort att 778 000 fall har rapporterats in, varav de flesta icke svåra biverkningar. Och då finns det även folk som förekommer flera gånger i datan och EU säger själva att det kan finnas felaktigt inrapporterade fall också.
2021-08-03, 23:21
Medlem
Merwinnas avatar
Är det någon annan här som har varit konstigt trött efter vaccinet? Jag tog andra dosen av Moderna för 2 1/2 vecka sedan, och har varit väldigt trött, liksom groggy sedan dess. Jag vaknar, arbetar ett par timmar (som jag som tur är gör hemifrån), överfalls av tröttheten, sover igen... Jag sover mer än halva dygnet! Det är en trötthet som bara kan jämföras med graviditetströttheten de första två månaderna, för dom som har upplevt det. En trötthet som går genom märg och ben...

Vad ÄR det här..? Jag ser ingen annan orsak än vaccinet heller.
2021-08-03, 23:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24

Vi avbröt när biverkningarna (blodproppar, blodlplättsproblem, blödningar från kapillärerna) hos vektorvaccinerna kom ut. Så Janssens hann aldrig ens komma hit. För övrigt undrar jag om Sputnik, som också är ett vektorvaccin, har samma biverkningar? Annars hade vi ju kunnat köpa in det i stället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in