2021-08-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jasså, nä vet jag inte om jag orkar. Bara konstigt jag kan springa en timme som vanligt när jag kommer igång

Men vid kortare övningar går flåsandet igång

Kanske är blodproppar ja, så att när jag joggat igång så skvalpar det runt och löses upp. Därför märker jag problem vid korta övningar

Det måsta vara anledningen 😂👍.
2021-08-02, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 5t1ck
Du borde kanske kolla upp din hälsostatus istället för att skriva inlägg? Kolla om du har några brister och vad det det kan bero på.

Lätt för mig att säga. Vaccinerad och springer fortfarande 12 i en gång i veckan utan problem.

Jag kollar hälsostatus varje år i företaget och den är god, förändringar kom nu efter vaccin.
2021-08-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Har spytt 2-3 ggr om dagen sen jag tog vaccinet (pfizer) i fredags, någon mer som gjort det?

Magsjuka?
2021-08-02, 22:45
Medlem
Citat:
Jag kollar hälsostatus varje år i företaget och den är god, förändringar kom nu efter vaccin.

Skönt att det släpper när du sprungit en stund. Blodproppar gör inte det så du kan nog vara lugn.
2021-08-02, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 5t1ck
Skönt att det släpper när du sprungit en stund. Blodproppar gör inte det så du kan nog vara lugn.

Ok jag avvaktar
2021-08-02, 23:27
Medlem
Prettylittleheads avatar
Uppdatering:
Åkte in till akuten. Anledningen till att jag har mått så dåligt, är för att mitt hjärta slår för fort och mitt tryck är för högt. De var dock inte jätteoroliga. Sa att det ännu inte har gått så många dagar sedan sprutan och att det kan ta upp till en vecka innan det ska bli bättre.

Skönt iaf att få en förklaring till mitt mående. Hoppas att det vänder inom de närmaste dagarna.
2021-08-03, 00:16
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Monocyter är alltså en typ av leukocyter som är ett samlingsnamn på vita blodkroppar. Om jag uppfattat det rätt.
De är ytterst viktiga för immunförsvaret, och så långt förstår vem som helst att vi behöver dem.
Men av vad som framgår av denna studie, så har monocyterna ökat hundrafalt. Detta framställs i media som en oväntad men mycket positiv bieffekt, men de rapporterar om det helt okritiskt.
Om avsikten (vilket tydligt framgår) är att kampanja för att de som är skeptiska till vaccination ska bli mera positivt inställda, så lämnar de stora frågetecken.
Rapporter om menstruationsrubbningar hos kvinnor, och även blodproppar, som just har ett direkt samband med vita blodkroppar utelämnas helt i medierapporteringen.
Man verkar inte ens veta orsaken till den enorma ökningen av monocyter.

Tror att folk bara blir mer skeptiska då medierapporteringen inte lyfter de centrala frågorna utan fastnar vid inopererade microchip funderingarna.

Monocyter och makrofager är samma typ av cell.
De kallas för Monocyter när de migrerar i blodet eller lymfan, och kallas för makrofager när de är i vävnaderna.

Deras uppgift är att äta upp skadade celler, bakterier och oskaddliggöra giftiga ämnen. De aktiveras av kemiska signaler från andra vita blodceller(lymfocyter) eller kemokiner från andra delar av kroppen(då migrerar de via blodet som monocyter).

De rensar alltså upp saker och äter upp det. Om de inte kan äta upp det så kan de inkapsulera det istället för att hindra spridning(t.ex. Tuberkulos, ghon's fokus...)

Så rent spontant skulle jag säga att deras ökade mängd tyder på att det finns saker som bör ätas upp eller rensas bort. Om det är celler eller infektion det vet vi nog inte.
Men det är nog troligtvis celler om inga andra tecken på infektion förekommer(feber, frossa, nedsatt allmäntillstånd, aptitlöshet m.m..)

Makro = Stor. Fag = att äta.
Grekiska.
2021-08-03, 01:35
Medlem
Jag längtar till min andra spruta. Har ME/CFS och mådde så mycket bättre efter den första (Pfizer). Behövde inte längre sova en stund på dagen, blev av med mycket av hjärndimman jag brukar ha samt mina andningssvårigheter och tröttheten.
Tyvärr höll det bara i sig i fyra veckor.
Funderar på om man kan medicineras sig med en låg dos vaccin en gång i månaden. Var länge sedan jag mådde så bra som jag gjorde efter sprutan.
Fick ME efter en sepsis 2014.
2021-08-03, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag frågade dig efter studier som styrker ditt påstående och du länkar till ett twitterinlägg. Var lite mer källkritisk så kanske du lär dig något nytt.

En enskild immunologs åsikt är inte direkt etablerad vetenskap.

Sluta skämma ut dig nu. Han är professor på Harward medan du troligen sitter på tio poäng genuskunskap från Södertörn. Läs vad han länkar till och tvivlar du fortfarande så använd Google själv för att hitta mer information. Vad jag egentligen skulle vilja veta är varför det finns så många stollar som dig som blir så upprörda när det visar sig att Aftonbladet och SVT återigen inte vet vad de svamlar om?
2021-08-03, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Sluta skämma ut dig nu. Han är professor på Harward medan du troligen sitter på tio poäng genuskunskap från Södertörn. Läs vad han länkar till och tvivlar du fortfarande så använd Google själv för att hitta mer information. Vad jag egentligen skulle vilja veta är varför det finns så många stollar som dig som blir så upprörda när det visar sig att Aftonbladet och SVT återigen inte vet vad de svamlar om?

Mina och hans akademiska meriter är knappast relevanta i sammanhanget (och jag är inte genusvetare för övrigt). Det viktiga är huruvida det finns studier i ämnet och en förkrossande majoritet av världens epidemiologer och immunologer anser att vaccinen ger önskat resultat. Då spelar det faktiskt mindre roll vad en Harwardprofessor tycker. Det spelar ännu mindre roll vad ett gäng pseudovetare och antivaxxers häver ur sig på flashback.
2021-08-03, 07:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ok jag avvaktar
En fråga: är det fem eller tre veckor sedan du fick din första spruta?:

(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.
(FB) Vi som vaccinerat oss mot Covid!

Vad fick dig att ändra dig?:

(FB) Gun-Britt, 92, var först att få vaccin i Sverige – nu har hon somnat in
Senast redigerad av arbetet 2021-08-03 kl. 07:52.
2021-08-03, 07:45
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisaissy
Jag längtar till min andra spruta. Har ME/CFS och mådde så mycket bättre efter den första (Pfizer). Behövde inte längre sova en stund på dagen, blev av med mycket av hjärndimman jag brukar ha samt mina andningssvårigheter och tröttheten.
Tyvärr höll det bara i sig i fyra veckor.
Funderar på om man kan medicineras sig med en låg dos vaccin en gång i månaden. Var länge sedan jag mådde så bra som jag gjorde efter sprutan.
Fick ME efter en sepsis 2014.

Det finns en tråd rörande detta.

(FB) England: Folk med långtids-Covid ska få en spruta per månad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in