Citat:
Ursprungligen postat av
Iknowafewthings
Nu har jag inte läst alla handlingar men jag skulle bli förvånad om Bolin lyckades häva köpet eller förklara det ogiltigt. Stalltipset är att Ebba får rätt gällande att Bolin måste fullfölja köpet, det är dock inte solklart.
Det vore intressant om du kunde avge en någorlunda vettig juridisk argumentation till hur Esbjörn skulle kunna få rätt.
Det vore intressant, helt enkelt eftersom alla de som är emot Ebba aldrig ens gjort ett ärligt försök.
Även om jag redan sedan ett tidigt skede har sett ett par långsökta möjligheter, så är det för mig helt solklart att Ebba kommer få rätt i detta. Det bekräftas inte minst av att Esbjörn fortsatt, även efter att slutliga bevisuppgifter ska ha ingetts, till och med kommer med helt nya bestridandegrunder som dessutom fullständigt motsäger hans egna tidigare bestridandegrunder. Esbjörn är ju här, olikt Peter Madsen, inte brottsmisstänkt, han har inte begått något brott enligt brottsbalken och riskerar inget straff, han har inte, borde inte ha, något att dölja, och har således ingen anledning att hitta på olika bevekelsegrunder för presenterade fakta kring sitt eget agerande.
Men som sagt, det vore intressant om vi kunde få höra en någorlunda vettigt juridisk argumentation kring varför Esbjörn skulle vinna detta mål. Det vore i sanning helt unikt.