2021-08-03, 07:59
Medlem
Enda andledningen hon följer med den jobbiga piloten är för den rätta sakens skull
Citera
2021-08-03, 08:00
Medlem
Kanske därför han tillåts av henne att vara gång sällskap så hon kan tala honom tillrätta
Citera
2021-08-03, 08:08
Medlem
Kanske har dem två bilar där Helena tar nycklarna till den ena och drar tror att nu är det lungt
Men en av gm har ju nycklarna till den andra bilen som används till lekplatsen
Ringarna åker av när det blir dragkamp vid lekplatsen om ringarna
Citera
2021-08-03, 08:31
Medlem
Den ene kör i väg Helena och den andre tar med sig skorna ner för stigen dumpar dom och sen drar till sin bil
Startar upp den å kör
Men vad händer sen
Citera
2021-08-03, 08:37
Medlem
När hon tog nycklarna gick det nog lungt till även i början av sammandrabbningen vid lekplatsen dem tjafsa väl i fem minuter tils det blev riktigt otrevligt
Spiken i kistan kanske va att Helena skulle gå hem till gms föräldrar å berätta om fyllåkat kanske bodde i närheten
Citera
2021-08-03, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
När hon tog nycklarna gick det nog lungt till även i början av sammandrabbningen vid lekplatsen dem tjafsa väl i fem minuter tils det blev riktigt otrevligt
Spiken i kistan kanske va att Helena skulle gå hem till gms föräldrar å berätta om fyllåkat kanske bodde i närheten
Att myndiga människor springer till varandras föräldrar och tallar var väl lite att ta i. 🤪
Citera
2021-08-03, 09:06
Medlem
Haha eller tar livet av varandra
Citera
2021-08-03, 09:10
Medlem
Jo sen kör han iväg ställer bilen på sjukhus området springer till bilen som Carina ser parkerad på cykelvägen i den ligger Helen den andra killen sitter i skogen å gömmer i nära anslutning till bilen
Springarn kommer dem drar iväg
Citera
2021-08-03, 13:15
Medlem
ThordOlavssons avatar
Sockerhals, du sitter ju inne med central info i detta fall. Det är ju därför du läser denna tråd fast du tycker den är ointressant.

Om du inte vill skriva i tråden så kan du alltid skicka PM. Om du själv har en dotter som försvunnit så skulle du vilja få tillbaka henne död eller levande oavsett om det gått tio år eller 29.

Du vet mycket väl vilka uppgifter som du och ingen annan i tråden har som jag vill ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Ingen seriös människa skriver här. Varför ska hennes vänner mata troll? Den/de som skriver här är gm, som tror att det pratas om Helena i M-stad. Alla som läser här fattar det. Folk vet inte ens vem Helena var. Endast de närmsta vet, o de tiger såklart. Varför skulle de skriva här? De vänder sej till polis om det behövs. Fan ett 30 år gammalt försvinnande. Vem bryr sej??? Så många allvarliga brott i Sverige numer att det där är löjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Du skriver här 🤔
Det är klart att det pratas om Helena. Hela Mariestad undrar vad som hänt denna stackars tjej.
Polisen har ju inte haft någon framgång som du märker så de borde släppa på allt och ge det en ärlig chans.
DU är löjlig. Om du känner så vad gör du ens här.
Citera
2021-08-03, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Syster U hade träffat en ny pojkvän (från Stockholm) ca tre månader innan Helena försvann. Syster G är jag osäker på. Hade hon inte en pojkvän från Nya Zeeland eller något annat land, eller var det tidigare? Någon som vet säkert kan svara, för jag kan komma ihåg fel här.

Hann Helena lära känna den pojkvännen? Han kanske var med på resan till Grekland som gjordes innan försvinnandet. Systrarna övernattade hos PR, Us fd i Göteborg i samband med resan?

En undran, hade det aldrig tidigare hänt att Helena gått ensam hem från stadt, var det första gången?
Citera
2021-08-03, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det var väl föräldrarnas bil, en 740 sedan, silverfärgad har jag för mig. Står nånstans bak i tråden. Man kan ju spekulera I om det fanns uppgifter som gjorde just 740 intressant då även gubben som dog i branden i Braxbolet 2011 hade en 740, vit sådan. Den blev ju grundligt undersökt av ordningsmakten efter tips att den kunde vara inblandad i försvinnandet. Tror även att det grävdes i gubbens vedbod. Det konstaterades även att PUs Toyota Camry sedan var ganska så lik en 740.

Men föräldrarna var i sommarstugan. Ägde de två bilar? Vems bil kördes till Töreboda på söndag morgon?
Citera
2021-08-03, 16:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Hann Helena lära känna den pojkvännen? Han kanske var med på resan till Grekland som gjordes innan försvinnandet. Systrarna övernattade hos PR, Us fd i Göteborg i samband med resan?

En undran, hade det aldrig tidigare hänt att Helena gått ensam hem från stadt, var det första gången?

Jag vet inte om Helena hann lära känna den nye pojkvännen. Enligt en uppgift jag har fått så ska han ha varit i huset den natten Helena försvann. Om den uppgiften stämmer, då borde Helena i alla fall ha träffat honom. Men det är inget jag vet med säkerhet.

U och H sov över hos PR i samband med resan till Grekland. Det ska ha varit natten innan resan. Då var den nye pojkvännen inte med. När de kom tillbaka från Grekland ska det ha varit det någon som hämtade dem vid flygplatsen, ev. deras pappa, och då ska de inte ha sovit över hos PR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in