2021-07-30, 21:52
Medlem
Det blev handgemäng och Helena utsätts för trubbigt, mekaniskt våld...blodvite uppstår, antagligen blöder Helena från näsan...droppe på sandalen. Men hon slåss och river GM i ansiktet! Hon är försatt ur stridbart skick sas och placeras i bilen fortfarande i livet (medvetslös)...därför är detta ett mord och inte dråp eller vållande till annans död! De dödar Helena senare...eller dumpar en skadad och avsvimmad Helena😔
Citera
2021-07-30, 22:03
Medlem
Vilka bilar märke och modell färg förfogade eventuellt misstänkta över under den aktuella tidpunkten
Citera
2021-07-30, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
Sen är ju narkotikagrejen spännande om nu som han sa att polisen gick åt det hållet i början av utredningen
Nån relevans finns det väl om inte ha så ua
Leorardlake har rätt...varför la Kling och Klang så mkt krut på Narkotikaspåret..här ligger en hund begraven!!
Fanns det knark (tjack) i den Anderssonska villan🤔?!?
Citera
2021-07-30, 22:05
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Uteslut bilar som av naturliga skäl fanns i området vid tiden.

Färg på bil som UA hade tillgång till sön morgon till Töreboda.
Vilken bil körde BW till stadt, var parkerade han och tog han bilen till UA på sön?
Svaren på vilka bilar det gäller kan UA, PW, BW mfl svara på så det vore enkelt att utesluta dessa för utredarna.

Vad var det för bil som det påstods att PR skulle ha lånat, vilket han förnekade och blev upprörd över, även om just den bilen var utlånad till någon annan.

Det var väl föräldrarnas bil, en 740 sedan, silverfärgad har jag för mig. Står nånstans bak i tråden. Man kan ju spekulera I om det fanns uppgifter som gjorde just 740 intressant då även gubben som dog i branden i Braxbolet 2011 hade en 740, vit sådan. Den blev ju grundligt undersökt av ordningsmakten efter tips att den kunde vara inblandad i försvinnandet. Tror även att det grävdes i gubbens vedbod. Det konstaterades även att PUs Toyota Camry sedan var ganska så lik en 740.
Citera
2021-07-30, 22:07
Medlem
Citat:
Vilka bilar märke och modell färg förfogade eventuellt misstänkta över under den aktuella tidpunkten
Ska va vita bilar...liten (B.V och S.H) samt större vit Toyata Camry (P.U)...eller combo kanske..🕵️‍♀️
Citera
2021-07-30, 22:09
Medlem
Rättelse: Ska ha B.V och S.P!
Citera
2021-07-30, 22:12
Medlem
Dessa misstänkta använde droger i någon utsträckning ..amfetamin samt anabola förekommande..försäljning oxå😲
Citera
2021-07-30, 22:16
Medlem
På den här tiden fanns inte Kokain i M-stad...det var tjack som festfolket hade tillgång till😲
Citera
2021-07-30, 22:23
Medlem
Här finns det mörka psykologiska undertoner...otäckt...vet inte om jag vill gå vidare...detta är så j-a mörkt...riktigt otäcka hemligheter känner jag😲
Citera
2021-07-30, 23:02
Medlem
Citat:
Kolla in true crime serien disappeared
Inte alls ovanligt att tex mödrarna säger i ett tidigt skede att dom visste nått fruktansvärt hänt deras nära och kär
Då kanske det inte finns ett dyft å gå på
Dom hitta väl ena skon insläng i skogen vid stigen på söndagen ?
I detta fallet så kom tanten in genom dörren, får höra att Helena inte kommit hem och därefter utbrister hon detta. Någon sko eller annat var inte hittat. Det var hennes första tanke, att Helena aldrig kommer hem igen.
Citera
2021-07-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
I detta fallet så kom tanten in genom dörren, får höra att Helena inte kommit hem och därefter utbrister hon detta. Någon sko eller annat var inte hittat. Det var hennes första tanke, att Helena aldrig kommer hem igen.
Ni har rätt om skon
Citera
2021-07-30, 23:31
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Här finns det mörka psykologiska undertoner...otäckt...vet inte om jag vill gå vidare...detta är så j-a mörkt...riktigt otäcka hemligheter känner jag😲

Jag var inne på det spåret i ett tidigare inlägg. Jag tror inte heller att dådet kom som en blixt från klar himmel, utan där finns en mörk förhistoria (droger, syskonrivalitet, eller något annat) som kulminerar i Helenas försvinnande. Modern anar, eller har viss insikt i, dessa skeenden där sannolikt även syster U och PR figurerar på något sätt - därav hennes reaktion vid hemkomsten. Det är därför föräldrarna hållit en så låg profil under alla år, för om/när fallet är löst förstår de att sanningen kommer kasta en skugga över familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in