2021-08-03, 00:46
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Är du så naiv så att du tror att folk enkom kommer ta skit utan att slå tillbaks, ja då förstår jag att du är vänster och tycker det är okey det som skett med Sverige förr, nu och i framtiden! Vänd andra kinden till, är det det du förespråkar, eller? Jag är självklart medveten om att jag är en del av polariseringen i detta ämne, men vad är alternativet, menar du? Att jag skall godta all dynga som ni spyr ur er? Jag förstår att du förespråkar detta för det skulle göra ert jobb mycket enklare! Varför är du med och skapar splittring?

Patetiskt!!!
Förstår jag dig rätt i det jag fetar?
Du/folk vill inte ta skit, vilken skit är det du då talar om?
I sak förstår jag om någon inte vill ta skit.

Du är en del av polariseringen och du använder medvetet falsk information för att kunna vara en del av polariseringen.
Vad är syftet med detta? Jag ser inte vad du eller någon annan har att vinna på att göra så?

Du vill inte godta all dynga som sprids, så därför måste du polarisera frågan. Vilken dynga är det du då talar om?
I sak förstår jag om någon inte vill godta dynga som sprids.

Jag vet inte om jag förespråkar att vända andra kinden till?
Det beror ju helt på vad det gäller.

Så länge man använder sakligt underbyggda argument tycker jag det är helt okej om man inte tycker lika och det är även okej om man tolkar fakta på lite olika vis om man kan förklara varför. Om du vill kalla detta (att tycka olika eller tolka olika) för att vara med och skapa splittring, ja då vill jag vara med och skapa splittring.

Däremot vill jag inte vara med och skapa splittring genom att använda falsk information bara för att få möjlighet att "klippa till" någon som inte tycker lika som jag.
Citera
2021-08-03, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Förstår jag dig rätt i det jag fetar?
Du/folk vill inte ta skit, vilken skit är det du då talar om?
I sak förstår jag om någon inte vill ta skit.

Du är en del av polariseringen och du använder medvetet falsk information för att kunna vara en del av polariseringen.
Vad är syftet med detta? Jag ser inte vad du eller någon annan har att vinna på att göra så?

Du vill inte godta all dynga som sprids, så därför måste du polarisera frågan. Vilken dynga är det du då talar om?
I sak förstår jag om någon inte vill godta dynga som sprids.

Jag vet inte om jag förespråkar att vända andra kinden till?
Det beror ju helt på vad det gäller.

Så länge man använder sakligt underbyggda argument tycker jag det är helt okej om man inte tycker lika och det är även okej om man tolkar fakta på lite olika vis om man kan förklara varför. Om du vill kalla detta (att tycka olika eller tolka olika) för att vara med och skapa splittring, ja då vill jag vara med och skapa splittring.

Däremot vill jag inte vara med och skapa splittring genom att använda falsk information bara för att få möjlighet att "klippa till" någon som inte tycker lika som jag.

Det räcker med att jag skriver att jag är inte bättre, eller sämre än min "motståndare". Jag ger tillbaks med samma mynt som mig själv gives, förstår du? Jag tar ingen skit för att jag skall tystas. För det är detta mycket av "propagandan" går ut på. Se bara i tråden och se på hur mången relevanta och adekvata frågor jag ställt som jag verkligen fått svar på (någon som svarat på mitt sista inlägg ovan - tror inte det för ingen kan eller vågar). De är inte många, men de inlägg där jag är konfrontativ efter att ha svarat på ett konfrontativt inlägg, ja dessa konversationer kan pågå i evigheter, utan att utmynna i något relevant. Vill man inte svara, eller inte kan - ja, då är den konfrontativa idén ett suveränt medel och båda sidor använder denna i överflöd...
Citera
2021-08-03, 05:45
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Men, hur ofta och hur många är du villig att ta? Det är faktiskt av vikt vad du svarar, för är du villig att ta vaxxinen och sprutorna in absurdum och för alltid så fort de styrande förtäljer dig detta, ja då är du illa ute...
Jag skulle kunna tänka mig att vid behov ta en varje år precis som jag gjort med influensavaccin. Men beror på vad som händer med viruset. Blir det harmlöst som en förkylning är jag inte intresserad det i allvarlighet skulle jag gärna ta årligen. I nuläget bedömer jag att jag återupprepar influensan 1993 och den var vidrig samt efterföljande saker. Jag skulle absolut inte vilja tapp smak och lukt. Jag har kollega som gjort det och kaffe smakar nu skit och öl som han älskade smakar också kass.

Jag ser inget konstigt i att det kan behövas fler doser. Precis som för TBE vaccin där yngre tar 3 doser och äldre 4.

Alltså om man anser att det krävs 3-4 doser covid vaccin, vad är då konstigt?
Stelkrampsvaccin liknande.

Fråga. du tar influensavaccin, nu ärligt, tog du mot svininfluensa?
Citera
2021-08-03, 05:51
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Tyvärr är detta en tankevurpa från er vaxxinförespråkare, aka. nåldynor och det är att vi, pöbeln, som inte följer Löfven, Big Pharma, tegnell et al och deras minsta vink, inte har något att vinna på att destabilisera ett redan instabilt land. Fråga er själva, ni som följer de styrandes minsta vink - vilka tjänar på detta? Vilka KAN tjäna på detta? Är det den lille mannen, aka. pöbeln, eller är det makten?
Jo jag är också kritisk till vissa politikers och hur man styr landet men knappast panikslagen som du och tror allt är en konspiration. Hur kass blir inte livet om man ständigt ska oroas som du för "DEN STORA KONSPIRATIONEN"

Vaccinet mot covid ser jag endast som en hjälp att skydda mot allvarligt sjukdom. Precis som säkerhetsbälte i bilen. Nej det skyddar inte heller till 100% men jag använder det av egen vilja och inte för att vi måste ha det. Säkerhetsbältet är uppfunnit av tekniker för att skydda människor och inte av regeringar för att låsa fast folk vilket du troligen också tror.

Du borde nog söka för din ångest om den är verklig eller annars så trollar du här i tråden.
Citera
2021-08-03, 06:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Förstår att det blev ointressant när det inte passade ditt narrativ, hoppa till nästa sak nu.

Öh nej, snarare att det inte är så relevant vad en president häver ur sig på en annan kontinent. Mig veterligen har ingen europeisk politiker eller representant för en berörd myndighet framhärdat att vaccinen skyddar till 100%
Citera
2021-08-03, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag skulle kunna tänka mig att vid behov ta en varje år precis som jag gjort med influensavaccin. Men beror på vad som händer med viruset. Blir det harmlöst som en förkylning är jag inte intresserad det i allvarlighet skulle jag gärna ta årligen. I nuläget bedömer jag att jag återupprepar influensan 1993 och den var vidrig samt efterföljande saker. Jag skulle absolut inte vilja tapp smak och lukt. Jag har kollega som gjort det och kaffe smakar nu skit och öl som han älskade smakar också kass.

Jag ser inget konstigt i att det kan behövas fler doser. Precis som för TBE vaccin där yngre tar 3 doser och äldre 4.

Alltså om man anser att det krävs 3-4 doser covid vaccin, vad är då konstigt?
Stelkrampsvaccin liknande.

Fråga. du tar influensavaccin, nu ärligt, tog du mot svininfluensa?
Jag har inte brytt mig om influensavaccinet då jag inte tillhör någon riskgrupp, och jag har aldrig haft det. När jag blir riktgt gammal ska jag överväga det. TBE är för skogsmullar, håller man sig till stadsplanerade områden behöver man inte bry sig. Inför en resa till Asien fylldes halva vaccinationshäftet med knappt begripliga anteckningar och stämplar för sprutor som ansågs vara nödvändiga. En bra business för sk vaccinationscentraler för det var inte billigt.
Och det här då, tja, ska ut och resa snart så då måste man ju spela med i hysterin och få det där passet. Men det är onödigt, jag tillhör fortfarande ingen riskgrupp och man får verkligen hoppas att när man nu ska lura på unga människor det här att man inte står där med gäng narkoleptiker eller liknande igen.
Citera
2021-08-03, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Germany’s largest newspaper BILD apologizes for harming society over its coverage of the covid-19 pandemic during the past 18 months

Transkript:

https://techstartups.com/2021/08/01/germanys-largest-newspaper-bild-issued-apology-harming-society-coverage-covid-19-pandemic-past-18-mo nths/

IMBILDEN med flera, vill ni verkligen vara på fel sida av historien?
Man får lite hopp om mänskligheten när man läser det där.

Man kunde ju annars tro att Sverige och UK är de enda två länderna som förstår grundläggande barnpsykologi. Inget avancerat, utan banala saker som "det är inte bra att säga till din 7-åring att hon dödar farmor om hon beter sig som ett normalt barn".
Citera
2021-08-03, 07:51
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Konstigt att ni alltid väljer ut vilka inlägg ni svarar på och att ni ofta även klipper och klistrar i de som ni då väljer adressera - jag har ställt mängder med adekvata frågor men får enkom svar på de som ni kan skapa konflikt kring, inga andra. Detta är en tydlig vänsteragenda så ni utmärker er mer än vad ni tror att ni gör! Jag svara på ALLA citeringar jag får - vänstervurmare vågar eller kan inte det! Fanns mängder med intressanta spörsmål jag ställt som jag trodde vi kunde diskutera kring men de blev väl för svåra att svara på för nåldynorna och sprutludren!

Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Yes beware of the vänsteragenda !

Och : Full fart framåt med fördomarna så det ryker !

Har inte röstat vänster på många val. Men vad vet jag ? Du verkar helt enkelt föra ett personligt krig utan att ta reda på fakta först. Du hade kunnat fråga mig innan. Typ : " Tjena, killen, äru vänster eller ? " Jag : "Nej, faktiskt inte tackar som frågar, inte ett dugg faktiskt"

Så jävla trött på nissar som dig som vill ha skyttegravskrig för att du har begravt din cortex i röven
Om du är "höger" så gissar jag på att du är en typisk medborgare som hatar vänstern bara för att det är det rätta att göra. Alltså en nyttig idiot för någon exotisk typ av "höger" som är typ brunhöger. Och det var väl ungefär vad man kunde vänta sig av en fjärrstyrd Putin robot . Den "Högern". Varför skulle du annars passa på att klämma in viruset tillsammans med invandringspolitiken. Du är bara ett sorgligt exempel på hjärntvätt fungerar på brunhögern extra bra. Samt att du hatar naturligtvis en etablerade politiska högern. Di vill ha tuffa tag, eller hur. Något som passar den tuffe killen

Nu tycker jag att du speglar dig själv här i ditt inlägg, det är väl snarare du själv som vill ha "tuffare tag" och vi andra, anti-vaxxers som ej är övertygade om att pandemin är särskilt dödlig och därför har svårt att se nyttan med vaxxet osv. som inte vill ha "tuffare tag", restriktioner, tvång m.m. Jag har svårt att uppfatta Vetefasiken som en person som vill ha "tuffare tag" av det jag läser att Vetefasiken skriver.
Citera
2021-08-03, 08:02
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ungefär 78 % av befolkningen i Sverige över 18 år har tagit minst en dos vaccin mot covid-19.

Hur kommer det sig att vissa verkar tror att dessa 6,4 miljoner myndiga människor tillhör någon specifik grupp med liknande åsikter om det mesta och ungefär samma politisk uppfattning.

Nästan helt utan tankemöda förstår man ju att det inte kan vara.
Foliehattslogik. Om snart 4 av 5 vuxna vaccinerat sig så är det påfallande mycket antivaxxers i det här delforumet. Och det är ju vaccinmotståndarna som begriper. Alla övriga är får som lydigt följer sina ledare. Att vaccinmotståndare generellt har lägre utbildningsnivå och att de som tar vaccin generellt har en högre utbildningsnivå är inget de funderat över. Eller jo, det är den indoktrinerade skolans fel. 1984 liksom. Det har antivaxxerna förstått. Men nåja, Dr. Hoffe har ju sagt att de som vaccinerat sig kommer att dö inom tre år och då blir det ju bara antivaxxers kvar. Stefal Löfven har som bekant vaccinerat sig, men kanske har antivaxxerna en ny ovaccinerad ledare som väntas ta över. Det ska bli spännande. Synd bara att jag är vaccinerad och kommer att dö och inte få uppleva den nya eran där det bara finns antiwaxxers kvar på Jorden.
Citera
2021-08-03, 08:10
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Germany’s largest newspaper BILD apologizes for harming society over its coverage of the covid-19 pandemic during the past 18 months

Transkript:

https://techstartups.com/2021/08/01/germanys-largest-newspaper-bild-issued-apology-harming-society-coverage-covid-19-pandemic-past-18-mo nths/

IMBILDEN med flera, vill ni verkligen vara på fel sida av historien?

Märklig hemsida!

Ingen annan media som har storyn inte äns Bild själva?

Känns som nåt fejk?
Citera
2021-08-03, 08:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Man får lite hopp om mänskligheten när man läser det där.

Man kunde ju annars tro att Sverige och UK är de enda två länderna som förstår grundläggande barnpsykologi. Inget avancerat, utan banala saker som "det är inte bra att säga till din 7-åring att hon dödar farmor om hon beter sig som ett normalt barn".
Du menar att vi alla ska börja läsa Bild i vår jakt på information kring COVID19:
/.../Bild has been described as "notorius for its mix of gossip, inflammatory language, and sensationalism" and as having a huge influence on German politicians.[4] Its nearest English-language stylistic and journalistic equivalent is often considered to be the British national newspaper The Sun, the second-highest-selling European tabloid newspaper.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bild
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Märklig hemsida!

Ingen annan media som har storyn inte äns Bild själva?

Känns som nåt fejk?
Det är säkert inte fejk alls. Det är normal journalism på Bild.

Citera
2021-08-03, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du menar att vi alla ska börja läsa Bild i vår jakt på information kring COVID19:
/.../Bild has been described as "notorius for its mix of gossip, inflammatory language, and sensationalism" and as having a huge influence on German politicians.[4] Its nearest English-language stylistic and journalistic equivalent is often considered to be the British national newspaper The Sun, the second-highest-selling European tabloid newspaper.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bild

Det är säkert inte fejk alls. Det är normal journalism på Bild.

Fejk på vilket sätt? Det är givetvis en opinionsartikel, vem har påstått något annat.

Källan är en video på BILD Live på YouTube, som länkas i artikeln:

https://m.youtube.com/watch?time_continue=6&v=THuHFSQcQW0&feature=emb_ti tle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in