2021-07-31, 10:44
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Kan någon verkligen nämna en film som blivit sämre på grund av Nicolas Cages medverkan? Han gör ju dåliga filmer mer underhållande och är filmerna bra, ja då brukar även Nic vara bra. Lite samma med Vin Diesel, jag kan inte komma på någon film han gjort sämre. Han är ju utmärkt som Toretto och Riddick, men skulle inte fungera i mer seriösa filmer.

(Lite OT, men jag kollade snabbt på Boiler Room (med Vin) på imdb och jäklar vad dess betyg har dragit iväg. Jag har för mig att den låg på typ 5.6/10 när jag såg den och nu ligger den på 7.0. Gissar att många upptäckte den efter Wolf of Wall Street.)

Filmer med huvudrollsinnehavare som slog igenom i Game of Thrones, t ex Kit Harington i trådstarten, tänker jag dock undvika.
Citera
2021-07-31, 11:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Kan någon verkligen nämna en film som blivit sämre på grund av Nicolas Cages medverkan? Han gör ju dåliga filmer mer underhållande och är filmerna bra, ja då brukar även Nic vara bra. Lite samma med Vin Diesel, jag kan inte komma på någon film han gjort sämre. Han är ju utmärkt som Toretto och Riddick, men skulle inte fungera i mer seriösa filmer.
Håller med. När Diesel är rätt, så är han helt rätt. Iron Giant någon?
Citera
2021-07-31, 11:28
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Konstigt att ingen nämner Harrison Ford??? Aldrig har väl en så usel skådis haft en sådan lysande karriär. Obegripligt. Han har två ansiktsuttryck som han lägger som en stel mask; oroad och lite skraj (Star Wars, Jagad etc) eller ett icke-trovärdigt sorglöst leende (de flesta andra rullar). Dessa två alternerar han med - i Indiana Jones-filmerna är det ungefär 60-40 mellan "oroad" och "leende". Haft någonting oerhört underskattat i våra livsöden; tur! Varit med i kommersiellt lyckade filmer, som inte ens han kunnat förstöra.
Citera
2021-07-31, 11:36
Medlem
VoktorDodkas avatar
Ingen som nämnt någon av de sex i Vänner, jag har inte sett någon av dom prestera något. David Schwimmer är den enda jag sett i någon seriös roll som i Band of Brothers men han gränsar även där till dålig.

Och Mila Kunis har en hedersplats i tråden, har hon en huvudroll vet man att det är en dålig film.
Senast redigerad av VoktorDodka 2021-07-31 kl. 11:40.
Citera
2021-07-31, 11:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Ingen som nämnt någon av de sex i Vänner, jag har inte sett någon av dom prestera något. David Schwimmer är den enda jag sett i någon seriös roll som i Band of Brothers men han gränsar även där till dålig.
LeBlanc var helt okej i Episodes men det är å andra sidan det enda jag har sett honom i utanför rollen som Joey. Courtney Cox är ju heller inte särskilt dålig. Jennifer Aniston är typecastad som "the hot ditz" och det gör hon ju bra.
Citera
2021-07-31, 11:41
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
LeBlanc var helt okej i Episodes men det är å andra sidan det enda jag har sett honom i utanför rollen som Joey.
Njae. Han gjorde ju Joey där också, den enda rollen han kan spela. Han gjorde samma karaktär i MWC.
Citera
2021-07-31, 11:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Njae. Han gjorde ju Joey där också, den enda rollen han kan spela. Han gjorde samma karaktär i MWC.
Njae, det håller jag inte riktigt med om. Eller så är det så enkelt att Joey är väldigt mycket Matt LeBlanc. Eller så gör han det med mening.
Citera
2021-07-31, 11:48
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Njae, det håller jag inte riktigt med om. Eller så är det så enkelt att Joey är väldigt mycket Matt LeBlanc. Eller så gör han det med mening.
Jag tror Matt är mycket sig själv, han är exakt likadan när han ger intervjuer. Han gör den rollen naturligt och bra. Har han gjort någon allvarlig roll eller åtminstone inte med komiska undertoner? I Episodes var han något av en Joey-pajas men det var för att han spelade Joey-Matt. I Reunionfilmen så är dom sig själva och det är ju exakt karaktärerna från serien, mycket av succén låg nog i att dom var sig själva.

Samma med Courtney Cox, iofs har jag bara sett henne i Cougar Town utöver Vänner men hennes stela ansikte klarar inte att göra någon annan min än Monica.
Citera
2021-07-31, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EulersIdentitet
Shia LaBeouf är ju ett lysande exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av LeXeL
Rob Schneider. Extremt tråkig och dålig skådespelare.

Eddie Redmayne klarar jag inte av. Han är så fruktansvärt irriterande.

Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Vin Diesel. Hur många Fast and Furious tänker det pumpa ut egentligen. En riktigt dålig skådespelare.

Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
De enda som nämnts i tråden som jag kan hålla med om är Drew Barrymore och Vin Diesel.

Citat:
Ursprungligen postat av Snöj

Samma med Jesse Eisenberg, han var bra i The Social Network - vilket också var första filmen jag såg honom i. Sen dess tycker jag att även han spelar precis samma karaktär med olika manus i allt annat. Riktigt kass skådis.

Citat:

Och Mila Kunis har en hedersplats i tråden, har hon en huvudroll vet man att det är en dålig film.

Alla dessa "skådisar" är judar. Rasism och nepotism är helt accepterat i Hollywood. Talent spelar liten om nån roll alls.
Citera
2021-07-31, 12:06
Avstängd
kyrkstockens avatar
Adam Sandler och Rob Schneider antar jag har utvecklat filmerna själva. Ingen skulle välja de som karaktärskådespelare. Möjligen Sandler nu med 20 års erfarenhet. Möjligen var the wedding singer ok.

Robert Downing JR har inget i tråden att göra. Möjligen om man bara sett Ironman.

Skäringer håller jag med om. falckfilmerna (som jag inte tittar på) måste bedömmas för vad det är. massproducerad skit, Precis som wallander (som jag heller aldrig sett utan lassgård).
Citera
2021-07-31, 12:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag tror Matt är mycket sig själv, han är exakt likadan när han ger intervjuer. Han gör den rollen naturligt och bra. Har han gjort någon allvarlig roll eller åtminstone inte med komiska undertoner? I Episodes var han något av en Joey-pajas men det var för att han spelade Joey-Matt. I Reunionfilmen så är dom sig själva och det är ju exakt karaktärerna från serien, mycket av succén låg nog i att dom var sig själva.

Samma med Courtney Cox, iofs har jag bara sett henne i Cougar Town utöver Vänner men hennes stela ansikte klarar inte att göra någon annan min än Monica.
Hon har så mycket botox och fillers i Cogar Town så att det är löjligt. Hon är helt okej i Scream.
Citera
2021-07-31, 13:05
Medlem
Sossesvins avatar
Typ, alla svenska skådisar är under all kritik. Värdelös dynga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in