2021-08-02, 20:08
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Lambda rullar väl på där med.
Stackars sydamerikaner som inte får sitt vaccin sp***** som dom har kontrakt på.

Rätt taskigt i Brasilien med, med uppåt 2000 döda om dagen.
dags för presidenten å köpa in lite Us vaccin.

Källa för dina nuffror?
Citera
2021-08-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Slut gärna spamma tråden med invandringspolitik. Jag är inte alls positiv till det som skett men det är ett helt annat ämne som sådana som du med brist på argument tar till. Larvigt.

Ja det skrivs i kvällspressen om boostersprutor och massa annat. går du på allt som skrivs i AB?

Jag känner mig väldigt trygg med de två doser jag fått.
Fixa det du också så behöver du inte fundera på att fuska med vaccinpass eller stanna du hemma i din lilla vrå.

Efter 8 månader minskar effekten av vaccinet rätt fort.
Nu vet jag inte när du fick vaccinet.
dom som fick det i början av året ligger dock lite i riskzonen när delta fått rejäl snurr i sept-okt.
Tiden fram till dess ska vi vaccinera fjuniga tonåringar.
Citera
2021-08-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det tvivlar jag på. I vart fall vill jag inte minnas att någon myndighet har uttalat sig om att vaccinet skyddar till 100%. Kom gärna med länk till respektive citat.

"But again, one last thing. I — we don’t talk enough to you about this, I don’t think. One last thing that’s really important is: We’re not in a position where we think that any virus — including the Delta virus, which is much more transmissible and more deadly in terms of non — unvaccinated people — the vi- — the various shots that people are getting now cover that. They’re — you’re okay. You’re not going to — you’re not going to get COVID if you have these vaccinations. "

Joe Biden - president i USA, duger det?

https://www.whitehouse.gov/briefing-room/speeches-remarks/2021/07/22/remarks-by-president-biden-in-a-cnn-town-hall-with-don-lemon/

Inte ens då fick han motfrågor av "journalisten".
Citera
2021-08-02, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa för dina nuffror?

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Fast idag hade dom inte rapporterat.
Citera
2021-08-02, 20:16
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Peru har ingen covidvåg..... : https://www.worldometers.info/coronavirus/country/peru/
Columbia går ochså nedåt..... : https://www.worldometers.info/coronavirus/country/colombia/

Kolla igen.

Antal döda är på väg att vända upp, antal nya fall,totala fall ....alla kurvor är på väg upp. Enda som går ner är antal infekterade fall, vilket ska vägas mot alla andra ökande kurvor. Det betyder att Varianterna orsakar betydlig fler fall av inläggningar och död. De nya varianterna är helt enkelt mycket allvarligare än Alfa vi är dessutom bara i början av vågen.
Senast redigerad av Opaque 2021-08-02 kl. 20:19.
Citera
2021-08-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
"But again, one last thing. I — we don’t talk enough to you about this, I don’t think. One last thing that’s really important is: We’re not in a position where we think that any virus — including the Delta virus, which is much more transmissible and more deadly in terms of non — unvaccinated people — the vi- — the various shots that people are getting now cover that. They’re — you’re okay. You’re not going to — you’re not going to get COVID if you have these vaccinations. "

Joe Biden - president i USA, duger det?

https://www.whitehouse.gov/briefing-room/speeches-remarks/2021/07/22/remarks-by-president-biden-in-a-cnn-town-hall-with-don-lemon/

Inte ens då fick han motfrågor av "journalisten".

Duger ej för det var Sverige som diskuterades.
Citera
2021-08-02, 20:28
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Titta igen.... Inget nytt på sydamerikafronten.....

Beror på hur man kollar tabeller. Du stirrade dig blind på antal nya fall. Något man inte ska göra bara rakt av, eftersom det finns andra tabeller att läsa av och väga emot. Men ok. du vill inte lära dig heller , eller ? Viktigast att få rätt hela tiden och resten är bara ovidkommande Du framstår verkligen som en riktig tönt som vill ha rätt hela tiden. Hur blir man sån ?
Citera
2021-08-02, 20:30
Medlem
Hängt med i tråden från start. Alarmisterna och hypokondrikerna verkar ha ersatts av paranoiker och konspiratoriker....
Tråden blir alltmer bisarr och faktaresistent, stundtals roande med alla psykfall
Citera
2021-08-02, 20:35
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Du hittar ju bara på massa saker i dit eget huvud.....

Det är där ni på andra sidan oftast bara stänger ner butiken och kallar det för påhitt, för att det inte passar in i budskapet ni så envetet, till ingen nytta, försöker hamra in.

Ni kanske börjar förstå hur barnsliga ni framstår ?
Citera
2021-08-02, 20:36
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det är där ni på andra sidan oftast bara stänger ner butiken och kallar det för påhitt, för att det inte passar in i budskapet ni så envetet, till ingen nytta, försöker hamra in.

Ni kanske börjar förstå hur barnsliga ni framstår ?

Fram med statistik då.....
Citera
2021-08-02, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Duger ej för det var Sverige som diskuterades.
Aaah ok. Blir lätt fel när man formulerar sig fel.

"I vart fall vill jag inte minnas att någon myndighet har uttalat sig om att vaccinet skyddar till 100%."

Tänk på att det finns myndigheter utanför sveriges gränser också. Kan vara bra att veta för framtiden
Citera
2021-08-02, 20:41
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Dels för att du aldrig tagit fram dessa siffror om de varit de omvända och att du beskriver detta såsom att detta var en förbättring!

Hade du varit neutral till siffrorna hade du i stället skrivit något såsom att det var en signifikant skillnad, inget värdemässigt, såsom "förbättring" - fattar du?

Jag har inte tagit fram siffrorna, jag kommenterade en annan användare som tagit fram siffrorna.

Alla är överens om att ett vaccin som skyddar är en förbättring? Jag förstår vad du menar, men det är knappast kontroversiellt eller ett ställningstagande att säga att en faktor trettiofem är en rejäl förbättring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in