2021-08-02, 20:43
Medlem
Hexen666s avatar
Det här var lite intressant kuriosa, från trummisen i Offspring:

https://twitter.com/PeteParada/status/1422226668895326209
Citat:
I’ve got some unfortunate and difficult news to share. I know many of my close friends and family would’ve preferred to hear this privately first - and I apologize for the public nature of my disclosure, but I don’t know how to have this conversation multiple times.

Given my personal medical history and the side-effect profile of these jabs, my doctor has advised me not to get a shot at this time. I caught the virus over a year ago, it was mild for me - so I am confident I’d be able to handle it again, but I’m not so certain I’d survive another post-vaccination round of Guillain-Barré Syndrome, which dates back to my childhood and has evolved to be progressively worse over my lifetime. Unfortunately for me, (and my family - who is hoping to keep me around a bit longer) the risks far outweigh the benefits.

Since I am unable to comply with what is increasingly becoming an industry mandate - it has recently been decided that I am unsafe to be around, in the studio, and on tour. I mention this because you won’t be seeing me at these upcoming shows.

I also want to share my story so that anyone else experiencing the agony and isolation of getting left behind right now - knows they’re not entirely alone.

I have no negative feelings towards my band. They’re doing what they believe is best for them, while I am doing the same. Wishing the entire Offspring family all the best as they get back at it! I’m heartbroken not to be seeing my road community, and I will miss connecting with the fans more than I can express in words.

While my reason for not getting this jab is medical, I want to make sure I’m not carving out a space that is only big enough for me. I need to state, unequivocally, that I support informed consent - which necessitates choice unburdened by coercion. I do not find it ethical or wise to allow those with the most power (government, corporations, organizations, employers) to dictate medical procedures to those with the least power.

There are countless folks (like me) for whom these shots carry a greater risk than the virus. Most of us don’t publicly share a private decision we made in careful consideration with our doctors. We know it’s not an easy conversation to unfold.

If it looks like half the population is having a shockingly different reaction to these jabs than was expected - it’s probably because their life experiences have actually been shockingly different, and their reasons range from a conscientious risk/benefit analysis, to the financial inability to take time off work/lack of health care in the event of potential side-effects, to an understandable distrust in a system that has never prioritized the health or well-being of their communities.

I hope we can learn to make room for all the perspectives and fears that are happening currently. Let’s avoid the unfortunate tendency to dominate, dehumanize and shout down at each other. The hesitant population is not a monolithic group. All voices deserve to be heard.

...

Effekten av vaccinhetsen blir bara mer och mer påtaglig för allt fler. Det är tydligt att det inte handlar om rationalitet längre utan det är ett djupt sociologiskt fenomen som utspelar sig. Det handlar inte om fakta, rationalitet, vad som är rätt och kan bevisas, utan mer om konformism och demonisering, följa flocken och se till att inte stötas ut. Ovaccinerade pekas ut som orena och farliga trots att det inte finns tillstymmelse till bevis för det och att det är uppenbart nonsens. Men det spelar ingen roll längre, nu handlar det bara om att peka ut en syndabock för att blidka den stora massan. Det spelar inte ens någon roll om man har medicinska skäl att inte vaccinera sig, man blir ändå stämplad som oren och utstött från flocken. Trots att flocken har renat sig med det heliga vaccinet och ska vara skyddad från den orene.

Alla ni som accepterar och spelar med i den här charaden, är skyldiga!
Senast redigerad av Hexen666 2021-08-02 kl. 20:47.
Citera
2021-08-02, 20:47
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Fram med statistik då.....

Är du helt trög eller

Det var ju du som påstod att ingenting hände i sydamerika genom att fulläsa samma statistik som jag länkade och som du läste.

Du måste vara helt utmattat av alla skriverier hela dagen lång under alla dessa veckor, och sovit dåligt ...Stackarn. Dags att gå ut i sommarnatten och ta ett dopp
Citera
2021-08-02, 20:50
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Är du helt trög eller

Det var ju du som påstod att ingenting hände i sydamerika genom att fulläsa samma statistik som jag länkade och som du läste.

Du måste vara helt utmattat av alla skriverier hela dagen lång under alla dessa veckor, och sovit dåligt ...Stackarn. Dags att gå ut i sommarnatten och ta ett dopp

Gå tillbaka och titta..... Jag länkade till statistiken..... Inte du.......

Har du vaxat dig.....?
Senast redigerad av severustheemperor 2021-08-02 kl. 20:54.
Citera
2021-08-02, 20:51
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Hängt med i tråden från start. Alarmisterna och hypokondrikerna verkar ha ersatts av paranoiker och konspiratoriker....
Tråden blir alltmer bisarr och faktaresistent, stundtals roande med alla psykfall

Helt enig med dig och instämmer!! All fakta förkastas och sidor som Läkemedelsverket är tydligen trollsidor för en stor del av dem som ” vet allt ” härinne.. några tappra försöker ännu hålla sig till vetenskapen alla fall ..
Citera
2021-08-02, 20:52
Medlem
Citat:
Vilken logik talar du om, du har tappat mig här ?

Vi säger så - vi kommer inte längre...
Citera
2021-08-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag har inte tagit fram siffrorna, jag kommenterade en annan användare som tagit fram siffrorna.

Alla är överens om att ett vaccin som skyddar är en förbättring? Jag förstår vad du menar, men det är knappast kontroversiellt eller ett ställningstagande att säga att en faktor trettiofem är en rejäl förbättring.

Inte kontroversiellt, men helt klart ett ställningstagande då du benämner denna skillnad såsom en "förbättring". Skit samma, detta är semantik - vi har viktigare ting att diskutera och avhandla... Ha det gott!
Citera
2021-08-02, 20:58
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det här var lite intressant kuriosa, från trummisen i Offspring:

https://twitter.com/PeteParada/status/1422226668895326209

Effekten av vaccinhetsen blir bara mer och mer påtaglig för allt fler. Det är tydligt att det inte handlar om rationalitet längre utan det är ett djupt sociologiskt fenomen som utspelar sig. Det handlar inte om fakta, rationalitet, vad som är rätt och kan bevisas, utan mer om konformism och demonisering,

Man kan tycka att det "djupt sociologiska fenomenet" går lika djupt i konformism och demonisering som den osynliga sociologiska fenomenet att vi som medborgare har lärt oss att stå i kö och vänta på våran tur.

Men viss är det oroande om det är så som han skriver. Om det är helt sant. Inofficiellt kanske han har fått sparken från bandet, eller han har lagt av turnélivet av andra grunder utan att säga det rakt ut. Man kör en rövare helt enkelt. Man har svårt att tro att det skulle vara så extremhårda regler för att gå in i en lokal och göra sitt jobb som trummis. Men vem vet...
Citera
2021-08-02, 21:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Fick förklarat av en annan som du kanske sett att det även går att kopiera passet på papper...

Du måste fortfarande visa ditt leg. Och QR-koden kan bli inaktiverad alltså förklarad ogiltig. Det finns en giltighetstid för varje intyg också så det måste förnyas med bankid och giltiga villkor.
Citera
2021-08-02, 21:04
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Man kan tycka att det "djupt sociologiska fenomenet" går lika djupt i konformism och demonisering som den osynliga sociologiska fenomenet att vi som medborgare har lärt oss att stå i kö och vänta på våran tur.

Men viss är det oroande om det är så som han skriver. Om det är helt sant. Inofficiellt kanske han har fått sparken från bandet, eller han har lagt av turnélivet av andra grunder utan att säga det rakt ut. Man kör en rövare helt enkelt. Man har svårt att tro att det skulle vara så extremhårda regler för att gå in i en lokal och göra sitt jobb som trummis. Men vem vet...
Med tanke på alla otaliga historier man läser på sociala medier, hur världsledare har uttryckt sig, och min egen upplevelse med att nästan bli av med jobbet, så är det nog sanningsenligt.

Oavsett var man står i frågan, så tycker jag det är fullt rimligt att vi alla borde enas kring att medicinsk diskriminering är oacceptabelt. Det är lixom inte okej att nekas basal åtkomst till samhällsfunktioner bara för att du är ovaccinerad. En majoritet kommer ändå vara fullvaccinerade. Och det är inte spanska sjukan eller digerdöden. Det finns sociala normer som är rationella, men detta bygger inte på rationalitet, och då kan det bli farligt. Så det är bara att släppa hetsen och försöka att inte dras med mobben. Det kan sluta olyckligt annars
Citera
2021-08-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du måste fortfarande visa ditt leg. Och QR-koden kan bli inaktiverad alltså förklarad ogiltig. Det finns en giltighetstid för varje intyg också så det måste förnyas med bankid och giltiga villkor.

Jaja, allt går att förfalska, mig bryr det inte då jag inte är en av dem som kommer nyttja dessa kryphål, om de nu finns... Jag är förnöjd att sitta vid vattnet, vid min stuga och njuta utan att resa till värdelösa skitländer med enkom blattar och negrer överallt...
Citera
2021-08-02, 21:11
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Hängt med i tråden från start. Alarmisterna och hypokondrikerna verkar ha ersatts av paranoiker och konspiratoriker....
Tråden blir alltmer bisarr och faktaresistent, stundtals roande med alla psykfall

Jag börjar tro att det finns ett par tre st. avlönade desinformatörer på en lönelista hos någon främmande makt. De kryper alltid fram ur sina hålor då det vankas ett tillfälle att kasta lite extra doom and gloom över diverse saker

Chem-Trails och 5g har ju visat sig att vara helt värdelöst att decimera populationen, så nu är covid som sänd från himmelen för att ta upp alla tidigare tappade trådar och hot, som ledde ingenstans. Dags för en ny generation att få en dos gammal god konspitativa tankegods till mans

Flashback är ett givet mål. Megastor,populär,ung (påverkbar) publik och i stort sett helt fritt att skriva vad man vill.
Citera
2021-08-02, 21:18
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Oavsett var man står i frågan, så tycker jag det är fullt rimligt att vi alla borde enas kring att medicinsk diskriminering är oacceptabelt. Det är lixom inte okej att nekas basal åtkomst till samhällsfunktioner bara för att du är ovaccinerad. En majoritet kommer ändå vara fullvaccinerade. Och det är inte spanska sjukan eller digerdöden. Det finns sociala normer som är rationella, men detta bygger inte på rationalitet, och då kan det bli farligt. Så det är bara att släppa hetsen och försöka att inte dras med mobben. Det kan sluta olyckligt annars

Absolut överens. Jag lyssande på Macrons tal till nationen (Frankrike) häromveckan. Det var häpnadsväckande illa valda ord samt en försvarlig mängd gammal god fransk arrogans som han valde att lägga fram det.

Man måste säga att hos en del statsöverhuvuden (inte alla !) verkar det brunnit i proppskåpet. Och en dylik uppläxning av grodan Macron förtjänar en mängd uppror och tumult. Så där kan man bara inte gå till väga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in