2021-08-02, 16:58
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du har inte sett Regarding Henry, märker jag.
Eller Amishfilmen han gjorde. Han är mer än Han Solo och Indiana, men tyvärr inte så ofta.

Garderar mig, i Amishfilmen du nämner är han faktiskt helt ok, vill jag minnas.

Prylen är väl att han så sällan är trovärdig - tänker t ex på någon rulle där han och en brud kraschar m ett plan i Söderhavet, förstörs helt av HF;s endimensionella spel.
Citera
2021-08-02, 17:17
Medlem
Överlag så tycker jag nog att det är negativt att skådespelare får så många olika roller i olika filmer. När man har sett en film med en skådespelare och sen ser en helt annan film med samma skådespelare så uppstår en ganska konstig känsla. Det är få skådespelare som verkligen lyckas gå in i rollen så fullständigt att man inte ens känner igen karaktären från en annan film eller t o m att den personen alltid är sådan även i privatlivet. Flera sådana personer finns och all heder till dessa.

Således, jag hade hellre sett fler okända skådespelare fått chansen och att inte hela tiden besätta stora filmer med samma skådespelare som inte ens försöker att förändra sig själv utan bara agera känt namn i syfte att locka de dumma att se filmen enbart därför.
Citera
2021-08-02, 17:25
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Överlag så tycker jag nog att det är negativt att skådespelare får så många olika roller i olika filmer. När man har sett en film med en skådespelare och sen ser en helt annan film med samma skådespelare så uppstår en ganska konstig känsla. Det är få skådespelare som verkligen lyckas gå in i rollen så fullständigt att man inte ens känner igen karaktären från en annan film eller t o m att den personen alltid är sådan även i privatlivet. Flera sådana personer finns och all heder till dessa.

Således, jag hade hellre sett fler okända skådespelare fått chansen och att inte hela tiden besätta stora filmer med samma skådespelare som inte ens försöker att förändra sig själv utan bara agera känt namn i syfte att locka de dumma att se filmen enbart därför.
Fast det riktigt bra är ju få. Se bara på Sverige. Klart man vill ha dessa snarare än oprövade kort när det är just så få som kan leverera.

I toppen handlar det ju också om vilka namn som drar folk.
Citera
2021-08-02, 17:39
Medlem
Docklands avatar
Tommy Wiseau

("The room"

Budget: $ 6 000 000
Intäkter: $ 1 800)
Citera
2021-08-02, 18:14
Medlem
Sämsta rolltolkningen på länge står John David Washington i Tenet för. Smärtsamt usel.

En annan hopplös jävel är Sophie Turner. Om möjligt sämre i Dark Phoenix än i GoT.
Senast redigerad av Cormayer 2021-08-02 kl. 18:18.
Citera
2021-08-02, 18:27
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Tommy Wiseau

("The room"

Filmen var ju direkt finansierat utav honom bara för att han hade en berättelse han ville dela. Ingen filmproduktion hade backat upp filmen av självklara anledningar. Men än idag vet ingen något om hans bakgrund och vart alla pengarna kom ifrån.
Citera
2021-08-02, 19:19
Medlem
Larasofts avatar
Kate Hudson, Vince Vaughn, Malin Akerman
Citera
2021-08-02, 20:35
Medlem
Qusimotos avatar
Nicolas Cage

Alec Baldwin

Christoffer Lambert
Citera
2021-08-02, 20:57
Medlem
Citat:
Tommy Wiseau

("The room"

Kostade filmen ca 60 mille, i svenska pengar? Vad i helvete gick de pengarna till....
Citera
2021-08-02, 21:27
Bannlyst
Citat:
Tommy Wiseau

("The room"

Enligt wikipedia intäkter på 4,978 miljoner dollar
Citera
2021-08-02, 22:10
Medlem
Håller med om Dwayne Johnson.
Jag är ingen "hatare" i sig, han var min favorit-wrestler som ung. Jag idoliserade honom och blir fortfarande nostalgisk när man ser gamla klipp.
Jag gillar däremot inte att se honom på filmduken i Vin Diesel-roller. Det förstör hans legacy som The Rock.

På tal om Vin Diesel....där har ni en person jag inte kan stå ut med oavsett sammanhang. Har inte sett en enda film där han haft huvudrollen och då har jag ändå sett tusentals filmer och de flesta blockbusters senaste 30 åren. Usch för den rasbastarden.

Rachel McAdams. Jobbig utseende.

Tea Leoni. Jobbig utseende och röst.

Maggie Gyllenhaal. Förstörde första halvan av Dark Knight.

Emma Stone. Har lika mycket utstrålning och charm som en genomsnittlig krogluder / högskolestundent.

Amy Adams. Ännu en plain jane ginger.

Uma Thurman. Hon verkar vara trevlig som person, men hon har ingen som helst sex appeal och jag finner inget som helst intressant med henne. Kill Bill är de enda Tarantino-filmer jag inte gillar, och det beror helt och hållet på Thurman.

När det gäller män ogillade jag Ryan Gosling starkt till en början pga Young Hercules men började gillade honom lite grann efter "Lars And The Girl". Han är ingen vidare skådespelare, men det går att stå ut med honom. Han är mysig på nåt sätt(no homo).

Hugh Jackman är "lame" på alla sätt och vis. En personlighetslös Robert Downey Jr är vad han är.
Robert Downey Jr är småkul som Iron Man - jobbig annars.

Will Smith var grym i actionkomedier men hans schtick och ego blev irriterande nånstans efter 2005 - speciellt när han involverade sin skitunge.

Jamie Foxx har alltid varit en irriterande rasistisk neger som borde jobba lönfritt ute på fältet istället för att belönas med miljoner dollar för att förstöra filmer.
Citera
2021-08-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Konstigt att ingen nämner Harrison Ford??? Aldrig har väl en så usel skådis haft en sådan lysande karriär. Obegripligt. Han har två ansiktsuttryck som han lägger som en stel mask; oroad och lite skraj (Star Wars, Jagad etc) eller ett icke-trovärdigt sorglöst leende (de flesta andra rullar). Dessa två alternerar han med - i Indiana Jones-filmerna är det ungefär 60-40 mellan "oroad" och "leende". Haft någonting oerhört underskattat i våra livsöden; tur! Varit med i kommersiellt lyckade filmer, som inte ens han kunnat förstöra.

Instämmer till fullo. Katastrofal. Såg om alla "Indiana Jones" häromåret och blev mer och mer övertygad om att de är ett skämt, rena kalkonrullar, till följd av Fords usla spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in