2021-07-31, 13:21
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossesvin
Typ, alla svenska skådisar är under all kritik. Värdelös dynga.
Det finns flera bra svenska skådisar, Persbrant har talang, och Stellan Skarsgård. Torsten Flink är underskattad eller så är det få som sett honom glänsa, han kunde i vart fall leva sig in i rollerna.
Citera
2021-07-31, 13:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Vilka usla eller halvusla skådisar finns det som Hollywood desperat försöker att få omtyckta av den stora massan genom att ge dessa huvudroller? Skådisar som ändå inte lyfter riktigt trots att dom har starka krafter i ryggen? För det märks att Hollywood anstränger sig för att vi ska tycka om dom, men min uppfattning är att dom misslyckas.

Jag kommer på tre stycken direkt vars uppsyn jag inte gillar, inte skådespeleriet heller. Dom har inte den där auran som behövs för att lyfta filmer. Dessa är ej huvudrollsmaterial helt enkelt, oavsett hur mycket Hollywood tror att dom är.

* Kit Harington
* Sam Worthington
* Chris Pratt

Vilka fler kommer ni på och varför tycker ni som ni gör OCH varför lyfter dom inte och blir nya Al Pacino, De Niro osv trots att dom har Hollywoods fulla kraft bakom sig? Är dessa skådespelare så pass svaga som jag antyder att dom är?

Jag kom bara på tre män på rak arm, finns det även kvinnor?

Varenda svensk skådespelare i Hollywood filmer förutom Stellan Skargård och Stormare.
Citera
2021-07-31, 14:20
Avstängd
kyrkstockens avatar
Fast Stellan tycker jag tappar något på engelska. i den enfaldige mördaren eller petterson och bendel är han betydligt bättre.
Kan naturligtvis handla om de roller man får som stillsam svensk.

Med stormare är det tvärtom. Det jag sett på svenska är inget att hurra för. I hollywood får han spela nihilist, mördare 8fargo), ridande kapten/soldat (nån vampyrfilm va?)
Citera
2021-07-31, 15:54
Medlem
Dobbelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Torsten Flink är underskattad eller så är det få som sett honom glänsa, han kunde i vart fall leva sig in i rollerna.
För oss som har jobbat med Flink är det inte jättekonstigt att han inte får fler roller... Riktigt skön prick personligen dock.
Citera
2021-07-31, 17:24
Medlem
Kompisenduvillhas avatar
Citat:
Ruby Rose, Ruby Rose, Ruby Rose och Ruby Rose. Fan så hon har förstört massor med filmer, iofs kanske dom aldrig blivit till utan henne. Förbannelser över wokefolket som får in henne i alla filmer.

Jason Statham hann bli en föredetting medan end credits på Transporterfilmerna gick, klart överskattad.

Ruby Rose tänkte jag, vem fan är det. Var tvungen att googla. Men ja hon är värdelös.

Men Statham gör det bra på den nivån han är. Ingen Oscarvinnare men bra och hjärndöd action.
Citera
2021-08-02, 15:16
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Jag rekommenderar verkligen både Punch Drunk Love och Eternal Sunshine of The Spotless Mind. Den senare är en av dom bästa filmer jag har sett.

Komiker är mycket bättre på dramatik än dramatiker är på komik.
Så sant, PDL kan vara det enda bra Sandler gjort.
Carrey gjorde även Man On The Moon och Truman Show, båda två fantastiska.
Citera
2021-08-02, 15:19
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Konstigt att ingen nämner Harrison Ford??? Aldrig har väl en så usel skådis haft en sådan lysande karriär. Obegripligt. Han har två ansiktsuttryck som han lägger som en stel mask; oroad och lite skraj (Star Wars, Jagad etc) eller ett icke-trovärdigt sorglöst leende (de flesta andra rullar). Dessa två alternerar han med - i Indiana Jones-filmerna är det ungefär 60-40 mellan "oroad" och "leende". Haft någonting oerhört underskattat i våra livsöden; tur! Varit med i kommersiellt lyckade filmer, som inte ens han kunnat förstöra.
Du har inte sett Regarding Henry, märker jag.
Eller Amishfilmen han gjorde. Han är mer än Han Solo och Indiana, men tyvärr inte så ofta.
Citera
2021-08-02, 15:25
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightreaper
Noomi Rapace. Sänkte Alien:Covenant. Kass i What happened to monday.
Usel i både Prometheus och Alien: Covenant, men i What Happened To Monday var hon ju helt fantastisk. Hon lyckades ju ge alla sju roller en egen personlighet.
Bra även i The Drop, hon har verkligen blivit riktigt bra.
Citera
2021-08-02, 15:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Så sant, PDL kan vara det enda bra Sandler gjort.
Carrey gjorde även Man On The Moon och Truman Show, båda två fantastiska.
Ja, dom tre visar ännu en gång att komiker ofta är bra på seriösa roller om dom sätter den sidan till.
Citera
2021-08-02, 16:13
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, dom tre visar ännu en gång att komiker ofta är bra på seriösa roller om dom sätter den sidan till.
Komiker bär ofta på ett mörkt inre, därför har dom "lätt" att göra seriösa roller, har jag läst någonstnas. Robin Williams i One Hour Photo var omskakande. En svensk komiker som också passade minst lika bra i allvarliga roller var Gösta Ekman (den yngre).

Jag skulle vilja se Sacha Baron Cohen i en thriller, tror han vore grym.
Citera
2021-08-02, 16:34
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Komiker bär ofta på ett mörkt inre, därför har dom "lätt" att göra seriösa roller, har jag läst någonstnas. Robin Williams i One Hour Photo var omskakande. En svensk komiker som också passade minst lika bra i allvarliga roller var Gösta Ekman (den yngre).

Jag skulle vilja se Sacha Baron Cohen i en thriller, tror han vore grym.
Robin Williams hade ju ena huvudrollen i What Dreams May Come, helt fantastisk.
Och Sacha Baron Cohen sopade ju banan med övriga i sin roll som Abie Hoffman i The Trial of the Chicago 7. Snacka om scene-stealing.
Citera
2021-08-02, 16:41
Medlem
Avriles avatar
Alla skådespelare som är med på film!
Riktiga skådisar är dem på scenen live!
That's it!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto