Citat:
Ursprungligen postat av
Ittno
Etter å ha gått over alle transaksjonene er det flere forhold som stikker ut. For det første fremstår de angivelige kidnapperne som tekniske amatører.
Kryptovalutaekspert i Arcane, Torkel Rogstad, peker på flere tydelige tegn: “Det tydeligste tegnet på mangelfull kompetanse er gjenbruk av bitcoinadresser”, sier Rogstad. “Dette er regnet som meget skadelig for mottakers personvern. Best practice er å generere nye adresser hver gang man sender og mottar bitcoin, og noe alle bitcoinlommebøker lar deg gjøre.”
Han TR er (imho) en like stor kryptosnørrunge som RU, og har kommet inn i bilde fordi TV2 har alliert seg med Arcane. I akkurat dette tilfelle MÅTTE man bruke samme btc
mottakeradresse. Det er eneste mulighet for flere parter (TH/Politiet) å kunne sende mld til, og motta mld. Her er TR helt på bærtur, og flere her på forumet henger seg villig på
Etter min mening er kryptorigget meget godt gjennomtenkt, alt annet enn amatørmessig, og absolut ikke noe man finner på etter noen youtube videoer. Det var planlagt i lang tid, det er soleklart. Det samme gjelder forøvrig "fjerning" av AEH, det finnes ingen brukbare vitner, spor, dna, nada, null, niks. Ingen har sett noe, hørt noe, vet noe. Meget godt utført og planlagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
first.spring
Dette er vel basicly det samme TB har forklart til politiet i avhør. At de som står bak kryptorigget ikke har den kompetansen enkelte mener de har. Det er amatørmessig utført og det gir ingen mening sett med "kriminelle øyne".
Det er jeg altså svært uenig i. Når 100 mill nok står på spill overlater man lite til tilfeldigheter. Det er lett for TR eller TB å si at kryptorigget er amatørmessig men likevel har politiet ikke kommet en iota nærmere hvem som står bak. De har intenting på RU til tross for de over 10 samtaler han hadde med TH.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ittno
TH hadde flere møter med kryptogutten enn opprinnelig nevnt. Hvor mye har TH fått med seg og blitt i stand til å gjøre med god privatundervisning? Blir bare tankespinn.
Her lurer jeg om politiet er slurvete eller om RU og TH spiller sammen. Du har ikke 10 møter for å diskturere et investeringsforslag i Egypt. TH ville være ferdig med det etter 2-3 runder. Så alle må forstå det å ha 10+ møter virker høyst uvanlig, og man kan lure helt presis hva de snakket om. Politiet må ha vært særlig opptatt av det, men lite har kommet fram. Kan selvsagt vært helt genuint, men da er det meget uvanlig
Citat:
Ursprungligen postat av
Ittno
Det er et intervju der han nevner at man ikke behøver å ha gått på universitetet for å kunne lage og gjennomføre det kryptooppsettet. At det holder å se på noen youtube videoer, mm. Han er ikke enig med politiet at det krever spesielt høy kompetanse. Litt, men ikke så mye.
Vel, man må legge sammen
DASH+privatesend, bruk av falsk ID, pasted.co og da er man inne på noe helt annet enn man finner fram på youtube eller universitetet. Nå er det, desverre, mange nordmenn på det mørke nettet som driver med slike ting, jeg tenker først og fremst på kriminelle og særlig pedofile osv. Derfor tror jeg at den som har satt opp kryptorigget må ha kriminelle forbindelser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
Hvis pengene aldri skulle hentes ut likevel, men at hele kryptogreiene bare var et skuespill, så har det ikke noe å si at adressene gjenbrukes, så lenge motparten føler seg sikker på å ikke bli tatt uansett.
Ingen som bryr som noen tusen kroner i btc, såklart er det mening at de skulle bli stående men det er uvesentlig. Dette med å bytte mottakeradresser er litt overdrevent, det handler om helt andre ting enn de fleste her, i følge av TB og TR, har hengt seg opp i. Å bytte adresser er helt meningsløst i denne saken
https://en.bitcoin.it/wiki/Address_reuse