2021-08-02, 16:01
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag var folkbokförd hos mina föräldrar tills de ordnade ett rum hos den jag hyr nu hos.

Innan du drar: Du skrev att Frida skulle iväg till Notviken för att lämna över Simons pistol. På plats dök ytterligare typer upp. Vet du vilka dessa var - eller har du någon teori? Vet du om Frida var medveten om att inte bara Simon fanns på plats nere vid Notviken? Hur tog hon sig dit?

PS Tack för din insats i tråden.
Citera
2021-08-02, 16:02
Medlem
Castafiores avatar
Citat:
kommer sluta skriva här eftersom jag nu blivit hotad av att min stalkar tänker lägga ut inspelningar när jag golar ner kriminella. Självklart är det fejkade inspelningar bakom min rygg. Men jag får ta adjö av er alla. Mitt och Fridas hemliga ställe är röjt så nu måste jag sticka på en lång semester.

(FB) Ny förnedringsfilm i Stockholm sprids på sociala medier, svensk pojke förnedras!

Ojdå...det var en rejäl outning. :-o
Citera
2021-08-02, 16:12
Medlem
Citat:
kommer sluta skriva här eftersom jag nu blivit hotad av att min stalkar tänker lägga ut inspelningar när jag golar ner kriminella. Självklart är det fejkade inspelningar bakom min rygg. Men jag får ta adjö av er alla. Mitt och Fridas hemliga ställe är röjt så nu måste jag sticka på en lång semester.

(FB) Ny förnedringsfilm i Stockholm sprids på sociala medier, svensk pojke förnedras!
Du har ju sett till att den här E.T måste skaffa hemlig identitet och ort, troll eller ej. Ofattbart hur jävla korkad man kan vara. Detta är inte att leka med!
Citera
2021-08-02, 16:36
Medlem
Citat:

Självklart fejkade inspelningar?
Ja, för det vore ju helt omöjligt att du skulle gola ner någon..

Nä, det här måste fan vara ett troll som försöker sätta grabben i skiten..
Senast redigerad av FotParmesan 2021-08-02 kl. 16:40.
Citera
2021-08-02, 16:42
Medlem
Vem tusen är intenog då om det inte är E.T.? Hur kan denna användaren ha kommit med så mycket information om detta fall så tidigt i denna tråd, som nu verkar stämma? E.T. bor ju granne med BO, så det känns ju verkligen som att intenog måste vara E.T.?!
Citera
2021-08-02, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Lol Typ 150 sidor lång skvallertråd.

Vem är BO?

Vem är GM?

BO = Fr*da Land*n, * = i

Ingen har blivit dömd än, så GM är oklart.

Anhållen är dock Si*on W/Vester*ark, * = m
Citera
2021-08-02, 16:45
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldsrc
BO = Fr*da Land*n, * = i

Ingen har blivit dömd än, så GM är oklart.

Anhållen är dock Si*on W/Vester*ark, * = m
Tack.. Det känns ju inte som några gänguppgörelser direkt.
Citera
2021-08-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Teori 1: Ninow gömde något hos Frida. Det har hon gjort förut åt andra kriminella - hon åkte bland annat dit för vapenbrott för ett par år sedan av just detta skäl, om jag inte är felinformerad.

Ninow hade även tillgång till en soc-lgh på Hertsön, men där bodde en massa andra typer, så han vågade väl inte ha det han ville ha gömt där och han tog heller inte med sig det när han åkte ned till Tensta. Han litade på Frida.

Jag tror att det handlade om en större mängd kontanter och/eller narkotika.

När Ninow sköts så tyckte Frida att grejerna var hennes och har förskingrat det på något sätt. Problemet var att Ninows somaliska polare också tyckte att Ninows "arv" tillhörde dem. I fredags afton skulle skiten redas ut på neutral plats i Notviken. Jag tror inte planen var att mörda henne från första början eftersom tid, plats och MO är helt knasigt. Kanske hade Frida ljugit in i det sista att grejerna var kvar? MGM måste ha förlorat koncepterna helt och blivit galen när hennes strul och lögner blev uppenbara och därför sköt han henne med fem skott i ansiktet.

Det här gänget är dessutom småspelare - de kanske verkligen behövde Ninows "arv" för att reglera något annat. De är alltså på flykt nu, utan mycket pengar. Det gör dem farliga.

Teori 2: Frida hängde med Ismael; men var samtidigt bekant med hans fiende Danne. Kanske har hon pratat bredvid mun så att Danne fick reda på var Ninow befann sig i Tensta, så att han kunde bli dödad? Mötet vid Notviken var en rättegång. När Ninows somaliska polare blev övertygade om att Fridas lösmynthet lett till Ninows död så avrättade de henne (den här teorin kallar jag "intenog plus").

Så det var inte en helt oskyldig bo? Finns den här Danne på riktigt då? Om ja, är han så pass kapabel att göra en hit på Ninow? Om nu inte mordet är kopplat till hans hemmatrakter.
Citera
2021-08-02, 16:51
Medlem
Citat:
Den 30-åriga mannen som misstänks för mordet på en kvinna på Notviken i Luleå i fredags har nu begärts häktad.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/aklagaren-en-mycket-omfattande-utredning

Citat:
– Det kommer att bli en exceptionellt omfattande utredning, säger förundersökningsledare Jonas Fjellström, kammaråklagare i Luleå.
Som denna tråd då
Citera
2021-08-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Så det var inte en helt oskyldig bo? Finns den här Danne på riktigt då? Om ja, är han så pass kapabel att göra en hit på Ninow? Om nu inte mordet är kopplat till hans hemmatrakter.

Ja, han finns, men Daniel Koskela är en fjant som inte har något med mordet att göra.
Citera
2021-08-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Ja, han finns, men Daniel Koskela är en fjant som inte har något med mordet att göra.

Så den här Danne som verkar ha haft något ihop med Ninow är inte Daniel Koskela?

Är Danne isf svensk eller östafrikan? Finns många eritreaner/etiopier som heter Daniel. Är han kapabel för kontraktsmord?

De misstänkta gärningsmännen är isf fd Shottaz/FLG som skapat ett eget gäng tillsammans med bla Ninow.
Citera
2021-08-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Innan du drar: Du skrev att Frida skulle iväg till Notviken för att lämna över Simons pistol. På plats dök ytterligare typer upp. Vet du vilka dessa var - eller har du någon teori? Vet du om Frida var medveten om att inte bara Simon fanns på plats nere vid Notviken? Hur tog hon sig dit?

PS Tack för din insats i tråden.

Kontot Intenog är ett troll och befinner sig inte, och har inte befunnit sig, i Luleå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in