2021-08-02, 13:32
  #649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Migrationen har hanterats som den kris den var under 2015-16 av den då nya S-regeringen efter att föregående M-regering öppnat slussarna.

Nej, vad socialisten "hanterar" är import av valboskap. socialistens livsblod är "utsatta" vilka är beroende av socialistens "välvilja". Härav strävar socialisten givetvis att så många som möjligt skall vara, och förbli, "utsatta" då sådana individer utgör socialistens lydiga valboskap. Då inrikes "utsatta" inte anses tillräckligt talrika för att säkerställa socialistens plats vid makten, härligheten och köttgrytorna finner socialisten för gott att importera. Detta framgår med all (icke) önskvärd tydlighet av valresultaten i de Särskilt Socialistiskt Utsatta områdena...
https://www.svd.se/sarskilt-socialdemokratiska-omraden

Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Gängen håller på att knäckas och lagen skrivs om kontinuerligt för att kunna anpassas efter behoven. S-regeringen söker samarbeten med Interpol och andra länder. S-regeringen söker uppgörelser med andra partier - men M, KD och SD vägrar samarbeta eftersom de är så kåta på makten. De saboterar för Sverige - nationens fiender!

"Nationens" främsta "fiende" är socialisten i sin strävan efter makten, härligheten och platsen vid köttgrytorna. socialistens centrala agenda går som bekant ut på att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat.

Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är du tappad? Privatiseringarna ska rivas upp så att skatten går till skolan och vården istället för konton på Jersey och Guernsey.

"Vården"? Jmf med den socialistiske politikern jan emanuel johansson som plockade ut miljoner ur sina "non-profit" företag vars intäkter utgörs av skattemedel vilka tilldelas av andra inkompetenta kleptokratiska socialistiska politiker. Detta innan han sålde för en kvarts miljard till av socialisten vanligtvis så förhatliga riskkapitalister. Aktuella "vård" företags vinstmarginaler var (är?) ohemult höga, 22% vill jag minnas. Det bästa sättet att minska förskingringen är givetvis att låta arbetarna råda över sina egna inkomster snarare än att överlämna merparten till kleptokratiska politiker.

Det finns nyttigheter som lämpar sig väl för kollektiv finansiering genom skatteuttag, t.ex. rättsväsende, brand- och militärförsvar, grundläggande utbildning och sjukvård etc, och sådant tror jag också att skattebetalarna i gemen accepterar att betala för. Frågan är dock varför Svenskarna inte åtnjuter världens bästa, och mest tillgängliga, sjukvård trots världens (näst) högsta skatter? socialistens mantra "skolan, vården och omsorgen" till trots så går inte lejonparten av skatterna till dessa "omhuldade" områden. Den enskilt absolut största delen av skatterna (42% år 2016) går till vad skatteverket kallar "socialt skydd" vilket inbegriper diverse transfereringar.
Citera
2021-08-02, 14:32
  #650
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nej, vad socialisten "hanterar" är import av valboskap. ..
Att kalla marxister för socialister är som att påstå Morgan Johansson är "arbetarklass".
Citera
2021-08-02, 16:43
  #651
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosion
Venezuela är kapitalistiskt men staten äger oljan som i Norge. Deras offentliga sektor är mindre än de flesta europeiska länders.
Government spending to GDP har varit ca 50%. Det är mer än de flesta europeiska länder. Kanske bara socialistlandet Danmark som är värre.

Iom att Venezuela konfiskerat oljeproduktionen så kan staten ta av de intäkterna och slösa som offentligt finansierad välfärd. Finns gott om hinder och regleringar som hindrar de företag som finns där.
Resultatet är att det varit 0-tillväxt i Venezuela.

Man har spenderat en del på skolor och utb. Men det leder ju inte till någon tillväxt.

Vänsterpolitik är stagnationspolitik. Som bäst alltså.
Desto mer vänsterpolitik vi får i Sverige. Desto lägre tillväxt får vi räkna med.
Citera
2021-08-02, 16:45
  #652
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du har dock rätt i att Reinfeldt-moderaterna öppnade slussarna väldigt mycket. Men Stefan Löfven öppnade dem ytterligare. Stefan Löfven öppnade slussarna så mycket som det bara var möjligt. Han satte dem på max.
Har du några länkar till de lagändringar du menar att Reinfeldt och Löfven drev igenom. Som ledde till det du påstår.
Samt någon analys som visar att just de lagändringarna fick den effekt du påstår.
Citera
2021-08-02, 16:53
  #653
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Government spending to GDP har varit ca 50%. Det är mer än de flesta europeiska länder. Kanske bara socialistlandet Danmark som är värre.

Iom att Venezuela konfiskerat oljeproduktionen så kan staten ta av de intäkterna och slösa som offentligt finansierad välfärd. Finns gott om hinder och regleringar som hindrar de företag som finns där.
Resultatet är att det varit 0-tillväxt i Venezuela.

Man har spenderat en del på skolor och utb. Men det leder ju inte till någon tillväxt.

Vänsterpolitik är stagnationspolitik. Som bäst alltså.
Desto mer vänsterpolitik vi får i Sverige. Desto lägre tillväxt får vi räkna med.


Jag vet inte, men brukar bli så att man spenderar det som man tjänar in. Någon sort ekonomisk regel som få länder klarat av att bryta emot, t ex Norge.

Eftersom Venezuela inte hade några andra stora inkomster blev smällen hård när oljeinkomsten minskade rejält.
Citera
2021-08-02, 20:58
  #654
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Äh, vad är du rädd för? Reinfeldt är borta sen länge. Som Ebba Busch sagt så kommer SD få stort inflytande över politiken, i paritet med antalet mandat.

Ulf Kristersson är ju kvar. I stort sett alla som hade inflytelserika roller under Reinfeldt-eran måste rensas bort för att jag ska kunna lita på Moderaterna och det beror på att jag inte är en naiv idiot. Jag litar för övrigt inte på den skenheliga suggan Ebba Busch.
Citera
2021-08-03, 04:24
  #655
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosion
Tar man något från "marknaden" om man handlar med andra länder?

Om man stjäl det från de som redan äger det, så ja.
Citera
2021-08-03, 04:40
  #656
Medlem
bombaccis avatar
Imponderande siffror, kanske dags att tala om dagostar effekten. V blir allt större igen. Vem vet snart har kanske V gått om SD med?
Citera
2021-08-03, 08:34
  #657
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Om man stjäl det från de som redan äger det, så ja.

Vad ger någon rätten att äga ett annat lands naturtillgångar?
Citera
2021-08-03, 08:42
  #658
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Government spending to GDP har varit ca 50%. Det är mer än de flesta europeiska länder. Kanske bara socialistlandet Danmark som är värre.

Iom att Venezuela konfiskerat oljeproduktionen så kan staten ta av de intäkterna och slösa som offentligt finansierad välfärd. Finns gott om hinder och regleringar som hindrar de företag som finns där.
Resultatet är att det varit 0-tillväxt i Venezuela.

Man har spenderat en del på skolor och utb. Men det leder ju inte till någon tillväxt.

Vänsterpolitik är stagnationspolitik. Som bäst alltså.
Desto mer vänsterpolitik vi får i Sverige. Desto lägre tillväxt får vi räkna med.

Det är 10% idag. Inte ens i närheten av 50%. Som mest har de varit där ja, men de flesta år har det varit mindre. Till och med USA ligger högre.

Danmark är alltså mer socialistiskt än Venezuela enligt dig, men är ett av världens rikaste länder.
Sverige är också ett socialisthelvete enligt din definition, och borde alltså ha stagnerat, vilket inte går ihop med vad du skriver i din signatur.

Bara för att det finns byråkrati som försvårar företagande så är det inte socialism.

Venezuelas problem började förövrigt redan innan Chavez tog över.
__________________
Senast redigerad av Corrosion 2021-08-03 kl. 08:49.
Citera
2021-08-03, 09:07
  #659
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Man har spenderat en del på skolor och utb. Men det leder ju inte till någon tillväxt.

Det där är i konflikt med Världsbanken och vad som lärs ut i nationalekonomi på svenska universitet. Men vad vet de ...
Citera
2021-08-03, 10:28
  #660
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ulf Kristersson är ju kvar. I stort sett alla som hade inflytelserika roller under Reinfeldt-eran måste rensas bort för att jag ska kunna lita på Moderaterna och det beror på att jag inte är en naiv idiot. Jag litar för övrigt inte på den skenheliga suggan Ebba Busch.
Vad menar du? Litar du inte på en ung kvinna som aldrig haft ett vanligt arbete, och som dessutom åkt dit för grovt förtal?

Ulf Kristersson är inte mycket bättre han kan jag meddela:

Hur många lik i lasten och skelett i garderoben kan en statsminister ha?
Ett litet snedsteg på vägen kan man överse med. Två kan tyda på en vana men ändå få passera. Men när det börjar handla om betydligt mer, väldigt mycket mer, så ger det en allt tydligare bild av en medborgares personliga resning, rättskänsla och moral.

Några exempel på vad som framkommit genom åren i bland annat DN, Svenska Dagbladet, TV4 och SVT:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in