Citat:
Nej, vad socialisten "hanterar" är import av valboskap. socialistens livsblod är "utsatta" vilka är beroende av socialistens "välvilja". Härav strävar socialisten givetvis att så många som möjligt skall vara, och förbli, "utsatta" då sådana individer utgör socialistens lydiga valboskap. Då inrikes "utsatta" inte anses tillräckligt talrika för att säkerställa socialistens plats vid makten, härligheten och köttgrytorna finner socialisten för gott att importera. Detta framgår med all (icke) önskvärd tydlighet av valresultaten i de Särskilt Socialistiskt Utsatta områdena...
https://www.svd.se/sarskilt-socialdemokratiska-omraden
Citat:
Gängen håller på att knäckas och lagen skrivs om kontinuerligt för att kunna anpassas efter behoven. S-regeringen söker samarbeten med Interpol och andra länder. S-regeringen söker uppgörelser med andra partier - men M, KD och SD vägrar samarbeta eftersom de är så kåta på makten. De saboterar för Sverige - nationens fiender!
"Nationens" främsta "fiende" är socialisten i sin strävan efter makten, härligheten och platsen vid köttgrytorna. socialistens centrala agenda går som bekant ut på att "befria" arbetarna från rådighet över inkomst och egendom till förmån för inkompetenta kleptokratiska socialistiska politikers förvaltning och vidare förskingring vilken inkluderar socialistens eget berikande samt finansiering av vad skattebetalarna vare sig beställt eller efterfrågat.
Citat:
"Vården"? Jmf med den socialistiske politikern jan emanuel johansson som plockade ut miljoner ur sina "non-profit" företag vars intäkter utgörs av skattemedel vilka tilldelas av andra inkompetenta kleptokratiska socialistiska politiker. Detta innan han sålde för en kvarts miljard till av socialisten vanligtvis så förhatliga riskkapitalister. Aktuella "vård" företags vinstmarginaler var (är?) ohemult höga, 22% vill jag minnas. Det bästa sättet att minska förskingringen är givetvis att låta arbetarna råda över sina egna inkomster snarare än att överlämna merparten till kleptokratiska politiker.
Det finns nyttigheter som lämpar sig väl för kollektiv finansiering genom skatteuttag, t.ex. rättsväsende, brand- och militärförsvar, grundläggande utbildning och sjukvård etc, och sådant tror jag också att skattebetalarna i gemen accepterar att betala för. Frågan är dock varför Svenskarna inte åtnjuter världens bästa, och mest tillgängliga, sjukvård trots världens (näst) högsta skatter? socialistens mantra "skolan, vården och omsorgen" till trots så går inte lejonparten av skatterna till dessa "omhuldade" områden. Den enskilt absolut största delen av skatterna (42% år 2016) går till vad skatteverket kallar "socialt skydd" vilket inbegriper diverse transfereringar.