Citat:
Ursprungligen postat av
catforwardpower
Men om tydlighet är så viktigt hur kan då SD ha stagnerat i opinionen de senaste 5-6 åren? De om några har ju vart kändisar för att hålla hårt på en eller ett par frågor, som dessutom står högt i kurs hos svenskarna. Om tydlighet är viktigt, hur kan Löfven som är en av de mest efterblivna människorna alla kategorier kunna vara statsminister i snart åtta år? Löfven blev typ någon att luta sig mot när det blev Corona. "Coronaexperterna Löfven och S". Jag häpnar. Inse att många svenskar också är efterblivna och agerar ibland så ologiskt och irrationellt att det nästan är komiskt.
Anledningen är ju enkel, M och S har anpassat sin politik efter SD och därmed plockat tillbaka en hel del röster. Faktiskt förvånande att SD fortfarande är så stora. Tyvärr kommer SD aldrig att få credd för att de var första parti som såg nästan alla problem komma. Men jag minns det iallafall, och om jag någon gång tvekar om jag ska rösta på SD så är det mitt argument för att till sist göra det.
Det är dessutom smart att ligga lågt en hel valperiod. Det som räknas är juni till september 2022, strax före valet. jag hoppas de äntligen passerar M. Eller ännu bättre att V kannibaliserar på S och SD blir stört, med tre nästan jämnstora partier. Det kommer att ske om det blir några uppenbara invandrarproblem under sommaren 2022. Den som lever får se.
V har nu fått sitt och har inte minsta lilla chans att växa mer i opinionen. 50 års statistik visar att riktigt vänstriga människor är 4-13% av svenska folket. Aldrig mer än så, de har nu nått taket. Mitt drömscenario är att V tar 0.5% av MP, exakt det som behövs för att bli av med Sveriges värsta parti genom tiderna i nästa val.