2021-08-02, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Man scannar QR-koden.

Och om du lyckas kopiera en slik, kan du då använda ex. din brors eller en väns QR-kod? Vet inte hur detta fungerar eller är det dynamiska som ändrar sig hela tiden?
Citera
2021-08-02, 15:11
Medlem
Citat:
Jag tar influensavaccin varje år och ser inget problem med det.

Det var inte svar på frågan - jag menar vaxxinen mot Covid-19 och dess efterföljande mutationer... Jag tar också vaccin mot säsongsinfluensor - de är i alla fall någorlunda säkra...
Citera
2021-08-02, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det var svenska förhållanden vi diskuterade.

Tråden är till för hela världens förhållanden...
Citera
2021-08-02, 15:13
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Ja, man får ju tänka på att pro-vaxxers varit helt övertygade om att vaccinen skall "rädda" oss och återställa det normala livet som det var före 2020. Nu när det börjar sippra fram nyheter om att vaccinen inte alls är så effektiva som alla hoppats på blir det mycket förnekelse och ett närmast desperat hårklyveri om vilka siffror som är korrekta.

Men skaffar man sig lite överblick är trenden tydlig. Vaccinens effektivitet minskar ganska snabbt.

Vi väntar väl bara på att RFID-chipen ska lanseras nu också, för att kunna röra sig fritt i samhället, resa, köpa eller sälja:

Citat:
In 2020 – a face mask is required

In 2021 – a vaccine is required

In 2022 – a microchip is required

https://www.ini-world-report.org/2020/07/17/unlike-fauci-gates-these-people-have-no-conflict-of-interest/
Citera
2021-08-02, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Ja, man får ju tänka på att pro-vaxxers varit helt övertygade om att vaccinen skall "rädda" oss och återställa det normala livet som det var före 2020. Nu när det börjar sippra fram nyheter om att vaccinen inte alls är så effektiva som alla hoppats på blir det mycket förnekelse och ett närmast desperat hårklyveri om vilka siffror som är korrekta.

Men skaffar man sig lite överblick är trenden tydlig. Vaccinens effektivitet minskar ganska snabbt.

Ja, det är bara att se sig om i trådarna om denna pandemi och Covid-19/Corona i stort - behövs inte en lång stund för att upptäcka att trådarna börjar utarmas på sprutludren - det finns enkom ett litet antal betalda boter kvar och vi vet alla vilka dessa är...
Citera
2021-08-02, 15:15
Medlem
Citat:
Man scannar QR-koden.

Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Och om du lyckas kopiera en slik, kan du då använda ex. din brors eller en väns QR-kod? Vet inte hur detta fungerar eller är det dynamiska som ändrar sig hela tiden?

Skulle vara intressant att få reda på faktiskt.
Citera
2021-08-02, 15:16
Medlem
Citat:
Ja, det är bara att se sig om i trådarna om denna pandemi och Covid-19/Corona i stort - behövs inte en lång stund för att upptäcka att trådarna börjar utarmas på sprutludren - det finns enkom ett litet antal betalda boter kvar och vi vet alla vilka dessa är...

Ja, har också observerat den trenden.

Citera
2021-08-02, 15:21
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Jaså, ingår det i standardbehandlingen runt om i världen numera?

Tänk vad lite man vet egentligen!

WHO har ju för fan stoppat det. I Sverige är det bortaget från hyllorna.

Slovakien är enda västland som gått emot WHO och framgångsrikt använt det.
Citera
Medlem
Citat:
Tråden är till för hela världens förhållanden...

Ok. We are all the world..
Citera
Medlem
Citat:
Vad surrar du om? Jag angriper inte dig utan fenomenet anti-vaxxare.

ja du ville ju inte att ovaccinerade skulle vara runt dig..
Citera
2021-08-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Jag tänker så här, man behöver inte vara en professor eller ha en jättehög utbildning för att kunna förstå allt, det är bara löjligt att försöka förminska människor med prat om låg IQ eller låg utbildningsnivå, om man är observant kan man själv försöka sätta sig in i statistik och jämföra exempelvis dödlighet i förhållande till tidigare år och folkmängd (och då inte bara titta några år tillbaka till 2015 utan längre tillbaka, typ 10 år eller helst mer) samt gräva lite efter information, (vad hände t.ex. med influensan år 2020/2021) men vad det gäller dessa vacciners effektivitet så räcker det ju ganska bra med att följa utvecklingen och se vad som händer.

ok jag förstår hu du menar och tänker , och jag kan hålla med! Men det vore rätt intressant att veta verkligen vad man baserar 95% på. För jag är helt övertygad att det inte är 95% i den meningen man antar att det betyder , kan tänka mig att skyddet blir inviduellt

som ett haltaskigt exempel .. 95% mer på 0,01 är inte 0,95
Citera
2021-08-02, 15:37
Medlem
löls avatar
Citat:
Redan i december framfördes 90%. Många här i tråden var ännu tidigare i sina gissningar däribland undertecknad:
/.../In a telephone interview the next day, Dr. Fauci acknowledged that he had slowly but deliberately been moving the goal posts. He is doing so, he said, partly based on new science, and partly on his gut feeling that the country is finally ready to hear what he really thinks.

Hard as it may be to hear, he said, he believes that it may take close to 90 percent immunity to bring the virus to a halt — almost as much as is needed to stop a measles outbreak.
https://www.nytimes.com/2020/12/24/health/herd-immunity-covid-coronavirus.html

Men i sverige sa vi väl en rätt mycket lägre siffra?
Tycker mig ha hört 1/3 .
Kanske är helt ute och cyklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in