Citat:
Ursprungligen postat av
develi
I den ultimata mansgrisvärlden där enhörningar skiter regnbågar så hade bägge kvinnorna fogat sig och ingen hade varken dragit iväg eller hade behövts tas av daga.
Ju mer fyrkantig och rigid, ju mer stereotyp I guess.
Han ville aldrig välja men upplevde/inbillade sig att han inte hade nåt val.
Hans kognitiva (mal)funktioner är väl mer likt en raksträcka och problemlösningen blir därefter.
Där är i huvudsak motivet IMO.
Åtalet påminner mer om den-misshandlade-och-kontrollerade-kvinnan-lämnar-och-mördas. Mer som vid ett parförhållande än vad det de facto är dvs ett triangeldrama - varav HDs centrala roll blir väldigt blek vid åtalet.
100% sant tror jag. Steffen var lösningsfokuserad på de flesta områden med undantag för det sociala. I interaktionen människor emellan blev det underkänt och kvarsittning. Känslomässigt barnslig och underutvecklad, distanslös och stresskänslig. Impulskontrollen ur funktion. Rigid upphöjt till 1000.
Killen ogillade starkt överraskningsmoment och nu var båda kvinnorna på drift parallellt, och den ena var skulden till den andras frånvaro. I 20 år har han haft frun där han är van. I 7 år Lena, vid sidan om. Nu var han desperat och det rörde bra mycket mer än förmånen att få pippa vid varje givet tillfälle. Nu berörde det fru, barn, hus, social ställning, intresse, semestrar och umgänge med SOA och övrig släkt på Hs sida. Hela skiten riskerade åka åt helvete pga Lena.
Seriöst i hans egen värld trodde han att det inte fanns någon annan lösning, det är jag övertygad om. Lena backade inte en tum, hoten intensifierades, och hon var väl medveten om att det var det värsta som kunde hända Steffen: Att affärens fortgående avslöjades ånyo.
Lena fattade däremot inte faran i att pressa en aspie in i ett hörn. Han spränger sig ut, om han tror sig behöva. Ser det ofta. Steffen förenklar. Hon ska bort på ena eller andra sättet, och det är akut läge. Måste ske snabbt.
Hur man än ser på det har Hanna insuinerat... tänk så annorlunda saker och ting hade kunnat vara. Och liknande stickspår. Det är upp till dig nu...
De pysslade mest med gåtor, istället för att tala ur skägget.
Hon vet hur han är när han tänker. Vad som triggar honom.
Hon ljuger om blodsex.
Planterar sådana teorier hos väninnan.
Hon flyttar ut, för att betona allvaret.
Hon dubbelspelar, precis som S gjort i åratal.
Det är kanske en person här som är listigare än de andra i triangeldramat.
I schackspel måste man ligga några steg före.
Tillägg: När jag såg S live i deras hemmavideo, så blev det bekräftat. En livs levande aspie, precis som jag redan var övertygad om. Det gick inte ta miste på. Alla tecken på en missfit livs levande i egen hög person. Socialt retarderad. Noll taktkänsla.