2021-08-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll @Zilvereko.

Innan jag börjar med att diskutera mina tidigare uppdelade ( ● 10 punkter ) i ditt skrivna inlägg, behöver jag ställa några frågor till dig vilka gäller ( ● punkt 1: ) samt ( ● punkt 2: )

Du skrev i ditt tidigare inlägg till mig samt sett längst ner, Citat: "Observera att detta är mina spekulationer" ... slut citat /

Enligt ovan skrivet undrar jag följande sagt, först, beträffande ( ● punkt 1: )

Du skrev, att det inte var ovanligt för St*fan Davidss*n att vid olika tidigare tillfällen ha lekt "Hacke Hackspett" på L*na Wesstr*m:s fönsterbleck samt att även då knackat på någon av hennes fönster-rutor.

Fråga samt enligt ovan skrivet: Är detta enbart tillhörande dina spekulationer ?

Vidare sagt och enligt ( ● punkt 1: )

Du skrev, att St*fan Davidss*n per telefon eller SMS framhärdat att han inte hade tid att träffa henne [ LW ], trots hjärtformad kaka.

Fråga och enligt ovan skrivet: Är detta också tillhörande dina spekulationer ?

Gällande ( ● punkt 2: ) ... Du skrev, men när
hon [ LW ] skickade bilden på loggremsan tappade St*fan Davidss*n allt.

Fråga och framför allt beträffande loggremsan, är detta ytterligare enbart dina
spekulationer ?

Tilläggsfråga: Är du @Zilvereko helt säker på att det var en så kallad loggremsa ?

Mvh/JM.

1) Han har själv sagt i förhör att han brukade picka på blecket eller rutan, eftersom dörrklockan lät såpass mycket att ljudet riskerade att väcka barnen.

När Lena skickade bilden på kakan skrev han att han var upptagen. Hade "lite måsten", skrev han kl 23.05.

Ja, det finns t.o.m bild på loggremsan.

Förutom det ovanstående så är resten mina spekulationer. Ingen annan än brottsoffret och mördaren/ev mördarna känner till exakt vad som hände bakom planket.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-01 kl. 20:11.
Citera
2021-08-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
M*lin Hilg*ndorf, en gång i tiden UW:s fru.

Kvinnan som bland annat eldade upp sitt eget bröllopsfotografi och till råga på allt, så att andra människor kunde se det.

M*lin Hilg*ndorf hade en gång i tiden en blogg, det vill säga, "Rutsbok blogg.se" ... bloggen blev en stund senare lösenordsskyddad.

M*lin Hilg*ndorf skrev vid det aktuella tillfället riktigt hemska saker om just L*na Wesstr*m så och även om UW samt deras barn.

En fråga till trådens alla medlemmar: Är det någon eller flera som hann läsa vad M*lin Hilg*ndorf skrev i sin blogg ?

Jag har tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden, att Yodinnan [ HD ] hatade L*na Wesstr*m som pesten, det gjorde även M*lin Hilg*ndorf.

I mitt fortsatta grävande i det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, är allt av betydelse i jakten på nya svar, det vill säga, jag inkluderar även M*lin Hilg*ndorf.

Mvh/JM.

Har läst den men tänker inte berätta vad det stod. Men så mycket kan jag beratta att nästan ingenting handlar om Lena och det lilla som står där om henne är egalt för denna tråd.
Citera
2021-08-01, 20:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Sant. Ett barn som plötsligt förändras och tystnar. Inte bra. Finns skäl till oro. Men klart H viftar bort med...barn e fantastiska. Låter synonymt med hennes vanliga överslätanden. Tränat flitigt på den biten efter 20 år med aspie-kontroll. Hennes sätt att manövrera tics- kungen?
Hon är överfull med emotioner men tar genvägar från det mer relevanta.

Men det mantra hon kör med ang LW i förhör "vill inte veta" är ju rent bs.
Hon är ju som en hök och säger hon plågar sig själv med att läsa nåt hon skrivit.

När T ringer vid 23 så ältar hon om han kan gått dit.
När T säger att LW är hos nån granne så ältar hon även detta med JS.
LW är på tapeten 8 maj varav HD drar upp hennes wig hux flux.

Hon avskyr henne så hon får nån sorts reaktioner vid hennes cacher. Men hon undviker dem inte, snarare tvärtom.
Tar till och med folk till cacher hon redan tagit (paret Beppe och även JS).

Redan Mars 2017 frågar hon ut SD vilka de varit ensamma på vid FTF, så det verkar också vara nåt som rullar i huvudet på henne..
Eftersom hon tar sådana cacher i april 2018 och förväntar sig reaktion?
Citat:
"F1: Det finns en uppgift i utredningen, som säger att Stefan ska ha kommit hem till dig, natten mellan 14:e och 15 :e.
HD: Okej.
F1: Är det någonting som du kan kommentera?
HD: Nej.
F1: Den uppgiften säger också att du ska ha varit mycket lättad över att Polisen inte gjorde
husrannsakan i din bostad."
Citat:
Den uppgiften kommer gissningsvis från JG? Han tipsar ju polisen om att söka igenom Hannas lgh. Han har säkert pratat med H live, som inte finns transkriberat i Fup.
Det finns ju annan (i sig ointressant) avlyssning JG/HD som tagits med. Men om nu nån påstår att SD var hos HD är det väl i högsta grad relevanta uppgifter.
Borde väl gett mer följdfrågor till HD.

Eller är det nåt barnförhör om nåt barn vaknat?
Kan heller inte se det envarsingripande de hänvisar till ang JG i tidigare förhör om jag nu inte missat nåt. Ser ju helkonstigt ut.
Citera
2021-08-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror att hålla SD på halstret var högt prioriterat av HD dels för att få detta med barnen att fungera och dels för att få resa och cacha bekvämare samt inte minst för att SD inte skulle sälja huset under väntetiden. Jodå, hon hann få sitt SPA installerat också.

Jag undrar om inte SD också faktiskt sett HD med nya ögon samt djupt saknat LW mer än en gång (inte endast sexet utan hennes rörliga och snabba intellekt, spontanitet och glädje).

Finns säkert också praktiska förklaringar, som du skriver bakom Hs eventuella strategier. Även om jag lyfte förvånat på ögonbrynen när H flyttade in på Lenas område av praktiska skäl, för barnas skull. Det hade jag alltid svårt att acceptera, som trovärdigt, när det begav sig. Såg snarare det som en makt-markering. Eller provokation.

Tror inte Steffens själviska grundstruktur någonsin förändrades. Som oppurtunist såg han benefits och tog vara på alla fördelar som gynnade honom. Men jag förstår det som att det gällde båda kvinnorna, och vad de kunde ge honom. Helst ville han behålla båda två. Husmor och sexgudinnan. Mycket djupare än så tycks han sällan gräva. Kunde han inte ha båda, behöll han det mest fördelaktiga exemplaret och offret blev gåvan till drömkvinnan. Verksam som en eventuell återföreningspresent.

Störde något hans sinnesro petas det bort.. Helst hade han naturligtvis sluppit döda Lena. Framgår i hans efterkonstruktion när han skrev till den döda Lena och föreslog att hon dödats för att hon retat upp någon. Dvs, underförstått: Honom själv.

Tror ej han betraktade H, med nya ögon. Han ville ha henne tillbaka, och först därefter ta henne för given i vanlig ordning. Lika villig till flirt och otrogenhet hade han varit mot Lena om de haft en seriös relation, som mot Hanna.
Citera
2021-08-01, 20:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon avskyr henne så hon får nån sorts reaktioner vid hennes cacher. Men hon undviker dem inte, snarare tvärtom.
Hur lång tid före mordet var det?
Menar du cachen på mordplatsen?
Jag har hela tiden tänkt att hon gick dit för att ha en förklaring om hennes dna hittas på mordplatsen.
Men det kanske var långt innan mordet hon gick dit?
Allt börjar bli rätt rörigt nu.
Citera
2021-08-01, 20:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hur lång tid före mordet var det?
Menar du cachen på mordplatsen?
Jag har hela tiden tänkt att hon gick dit för att ha en förklaring om hennes dna hittas på mordplatsen.
Men det kanske var långt innan mordet hon gick dit?
Allt börjar bli rätt rörigt nu.
Vet inte vilka som JS menar hon får ståpäls av, men hennes återbesök 26 mars är helkonstigt, då hon ganska nyss flyttat in.
Som om höken inte skulle veta att den är flyttad?
Det är väl bland det första hon surrar om den 23 maj, då det vilade ett obehagligt lugn över Folketorp, dvs oroas om hon lämnat spår där.

Har funderat på om hon är där och rekar (eller ska framledes) och har paret med som en sorts cover up om hon nu råkar lämna nåt dna på platsen. Då kan hon ju vara där och ränna fler ggr men referera till den händelsen.
Citera
2021-08-01, 20:57
Medlem
Citat:
Hon är överfull med emotioner men tar genvägar från det mer relevanta.

Men det mantra hon kör med ang LW i förhör "vill inte veta" är ju rent bs.
Hon är ju som en hök och säger hon plågar sig själv med att läsa nåt hon skrivit.

När T ringer vid 23 så ältar hon om han kan gått dit.
När T säger att LW är hos nån granne så ältar hon även detta med JS.
LW är på tapeten 8 maj varav HD drar upp hennes wig hux flux.

Redan Mars 2017 frågar hon ut SD vilka de varit ensamma på vid FTF, så det verkar också vara nåt som rullar i huvudet på henne..
Eftersom hon tar sådana cacher i april 2018 och förväntar sig reaktion?

Det finns ju annan (i sig ointressant) avlyssning JG/HD som tagits med. Men om nu nån påstår att SD var hos HD är det väl i högsta grad relevanta uppgifter.
Borde väl gett mer följdfrågor till HD.

Eller är det nåt barnförhör om nåt barn vaknat?
Kan heller inte se det envarsingripande de hänvisar till ang JG i tidigare förhör om jag nu inte missat nåt. Ser ju helkonstigt ut.

Ja, uppenbart är Hanna besatt av föreställningar och misstankar om att Stefan är hos Lena och pippar i tid och otid. De tankarna och känslorna är så besvärande att hon måste ventilera detta med sin nye älskare. Som att hon plågar sig själv mentalt med de bilderna. Kontrollbeteenden över sådant hon ändå inte förmår påverka eller styra över. Sånt som Steffen sysslat med både angående henne, likväl som med Lena vid några tillfällen. Övervakning, stalking, avlyssning, kontroll och andra avarter.

Lena plågade sig också med att diskutera Davidssons förehavanden, resor, misslyckade äktenskap, falskspel och fasadbäranden med sina vänner etc så hon en period var sjukskriven och utbränd. Gick runt i morgonrock, och slutade prata om mycket annat än relationen till S och allt destruktivt runtikring. Enligt psykolog- polaren Jenny.

När man ser tillbaka under åren både vad gäller Lena, och Hannas parallella relationer med Steffen, så har jag uppfattat det som att 2017- 2018 har båda damerna blivit allt mer lika Steffen, i hans beteenden och metoder angående dem. Att det är som en kulmen. Han har hotat och nu börjar L skruva åt tumskruvarrna, bli elakare och mer utstuderad i sina hot att avslöja affären. Till slut har hon fräckheten att hävda att det vore odramatiskt om det tog slut nu. Han verkar verkligen förlorat övertaget gentemot henne.vad gäller hennes tystnadslöften. Som hon visserligen bryter dagligen, fastän detta är okänt för honom.

Hanna har massa övervakningsförbud som han behöver examinera och avlägga räkenskap angående. Den dominanta kontrollfreaken står alltmer maktlös, snart med byxorna neddragna och skinkorna blottade. Till allas hånskratt.. Då fixar han en snabbt, improviserad aspie- lösning, I tron att Hanna kommer tillbaka in i båset. och med en tystad Lena, så ökar chanserna.

Kan vara i barnförhör, kanske ligger de i slasken, har inte läst dem.
Citera
2021-08-01, 22:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Finns säkert också praktiska förklaringar, som du skriver bakom Hs eventuella strategier. Även om jag lyfte förvånat på ögonbrynen när H flyttade in på Lenas område av praktiska skäl, för barnas skull. Det hade jag alltid svårt att acceptera, som trovärdigt, när det begav sig. Såg snarare det som en makt-markering. Eller provokation.

Tror inte Steffens själviska grundstruktur någonsin förändrades. Som oppurtunist såg han benefits och tog vara på alla fördelar som gynnade honom. Men jag förstår det som att det gällde båda kvinnorna, och vad de kunde ge honom. Helst ville han behålla båda två. Husmor och sexgudinnan. Mycket djupare än så tycks han sällan gräva. Kunde han inte ha båda, behöll han det mest fördelaktiga exemplaret och offret blev gåvan till drömkvinnan. Verksam som en eventuell återföreningspresent.

Störde något hans sinnesro petas det bort.. Helst hade han naturligtvis sluppit döda Lena. Framgår i hans efterkonstruktion när han skrev till den döda Lena och föreslog att hon dödats för att hon retat upp någon. Dvs, underförstått: Honom själv.

Tror ej han betraktade H, med nya ögon. Han ville ha henne tillbaka, och först därefter ta henne för given i vanlig ordning. Lika villig till flirt och otrogenhet hade han varit mot Lena om de haft en seriös relation, som mot Hanna.
I den ultimata mansgrisvärlden där enhörningar skiter regnbågar så hade bägge kvinnorna fogat sig och ingen hade varken dragit iväg eller hade behövts tas av daga.

Ju mer fyrkantig och rigid, ju mer stereotyp I guess.
Han ville aldrig välja men upplevde/inbillade sig att han inte hade nåt val.
Hans kognitiva (mal)funktioner är väl mer likt en raksträcka och problemlösningen blir därefter.

Där är i huvudsak motivet IMO.
Åtalet påminner mer om den-misshandlade-och-kontrollerade-kvinnan-lämnar-och-mördas. Mer som vid ett parförhållande än vad det de facto är dvs ett triangeldrama - varav HDs centrala roll blir väldigt blek vid åtalet.
Citera
2021-08-02, 07:23
Medlem
Citat:
I den ultimata mansgrisvärlden där enhörningar skiter regnbågar så hade bägge kvinnorna fogat sig och ingen hade varken dragit iväg eller hade behövts tas av daga.

Hans kognitiva (mal)funktioner är väl mer likt en raksträcka och problemlösningen blir därefter.

Åtalet påminner mer om den-misshandlade-och-kontrollerade-kvinnan-lämnar-och-mördas. Mer som vid ett parförhållande än vad det de facto är dvs ett triangeldrama - varav HDs centrala roll blir väldigt blek vid åtalet.

100% sant tror jag. Steffen var lösningsfokuserad på de flesta områden med undantag för det sociala. I interaktionen människor emellan blev det underkänt och kvarsittning. Känslomässigt barnslig och underutvecklad, distanslös och stresskänslig. Impulskontrollen ur funktion. Rigid upphöjt till 1000.

Killen ogillade starkt överraskningsmoment och nu var båda kvinnorna på drift parallellt, och den ena var skulden till den andras frånvaro. I 20 år har han haft frun där han är van. I 7 år Lena, vid sidan om. Nu var han desperat och det rörde bra mycket mer än förmånen att få pippa vid varje givet tillfälle. Nu berörde det fru, barn, hus, social ställning, intresse, semestrar och umgänge med SOA och övrig släkt på Hs sida. Hela skiten riskerade åka åt helvete pga Lena.

Seriöst i hans egen värld trodde han att det inte fanns någon annan lösning, det är jag övertygad om. Lena backade inte en tum, hoten intensifierades, och hon var väl medveten om att det var det värsta som kunde hända Steffen: Att affärens fortgående avslöjades ånyo.

Lena fattade däremot inte faran i att pressa en aspie in i ett hörn. Han spränger sig ut, om han tror sig behöva. Ser det ofta. Steffen förenklar. Hon ska bort på ena eller andra sättet, och det är akut läge. Måste ske snabbt.

Hur man än ser på det har Hanna insuinerat... tänk så annorlunda saker och ting hade kunnat vara. Och liknande stickspår. Det är upp till dig nu...
De pysslade mest med gåtor, istället för att tala ur skägget.
Hon vet hur han är när han tänker. Vad som triggar honom.
Hon ljuger om blodsex.
Planterar sådana teorier hos väninnan.
Hon flyttar ut, för att betona allvaret.
Hon dubbelspelar, precis som S gjort i åratal.

Det är kanske en person här som är listigare än de andra i triangeldramat.
I schackspel måste man ligga några steg före.

Tillägg: När jag såg S live i deras hemmavideo, så blev det bekräftat. En livs levande aspie, precis som jag redan var övertygad om. Det gick inte ta miste på. Alla tecken på en missfit livs levande i egen hög person. Socialt retarderad. Noll taktkänsla.
Senast redigerad av Mimmirider 2021-08-02 kl. 07:50.
Citera
2021-08-02, 09:01
Medlem
Citat:

Förresten några andra tankar som upptagit mig är att H var alltid det stora frågetecknet och mysteriet. S, å sin sida mycket lättare att genomskåda. Killen ville ligga, och samtidigt ha sin trygga hemsituation kvar. Åtminstone de senaste åren. När killen ska tänka angående de relationella bitarna, går det mindre bra.

Hans logik är så primitiv och simplistisk i förhållande till Lena.

Om du hotar mig, hotar jag dig tillbaka.
Först att avslöja att vigselpastorn ligger med sin granne, brudgummen.
Om du inte lyssnar
önskar jag dig död.
Om du fortsätter hota avslöja affären för frugan,
då börjar jag hota ditt barn.
Och skickar mail under cover till din andre son.

Om du ändå inte lyssnar, då lockar jag med dig ut till planket och dödar dig. Hade inget annat val. Jag varnade dig. Du lyssnade inte och du är nu följdriktigt död. Som jag sa. Jag varnade. Du lyssnade inte. Felet är ditt eget. Du gjorde fel, jag gjorde vad jag var tvungen till.

Ungefär så tror jag hans inre konversation och tankeverksamhet löper. Inte vidare raffinerat. Men i enlighet med sin aspiestruktur. Gruppen är oskicklig på detta område överlag.

I strösselförhöret liknande rigida tankebanor
I sms till H: Jag har rätt, du har fel.
Allt går ner på detaljnivå och då försvinner helhetstänket. Det övergripande perspektivet.Vad som är långsiktigt mest gynnsamt.

Om han istället brutit kontakten med L och erkänt för H, då hade han sluppit människor som tagit avstånd, två rättegångar, denna tråd och att ta självmord efter hovrättens dom.
Citera
2021-08-02, 10:55
Medlem
Citat:

Vart kan man hitta “det han skrev i efterhand” till
Lena?
Citera
2021-08-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
1)

● När Lena skickade bilden på kakan skrev han att han var upptagen. Hade "lite måsten", skrev han kl 23.05.

God förmiddag @Zilvereko

● Enligt mig, så skrev St*fan Davidss*n till L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 samt enligt citat: "Har lite måsten" ... slut citat /

Detta enligt ovan skrivet ägde då rum klockan 23:01:02 på senkvällen då transmitteringen till L*na Wesstr*m skedde.

● Att det enligt dig skulle ha ägt rum klockan 23:05 på senkväll, det är något som ligger utanför min vetskap.

Enligt dig, den så kallade loggremsan, vilken enligt mig L*na Wesstr*m transmitterade till St*fan Davidss*n under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 klockan 23:01:13.

Enligt ovan skrivet och beträffande den så kallade loggremsan, så var det enligt mig frågan om en så kallad loggbok från en, av L*na Wesstr*m:s egna geocacher som transmitterades av L*na Wesstr*m till St*fan Davidss*n under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Tilläggsfråga: Tror du på fullt allvar att man bringar livet av en människa, i detta fallet L*na Wesstr*m, på grund av en loggremsa ?

Jag återkommer till L*na Wesstr*m-tråden för att berätta vidare samt diskutera vidare gällande de ( ● 10 olika punkterna ) i ditt tidigare skrivna inlägg.

Ytterligare ett tillägg: Beträffande UW:s förra fru vilken han träffade under år 2011, det vill säga, M*lin Hilg*ndorf, så skall jag, när jag får tid över, söka rätt på några olika inlägg som tidigare har postats i L*na Wesstr*m-tråden av andra medlemmar samt gällande om att M*lin Hilg*ndorf tidigare hade skrivit smutsigheter om bland annat L*na Wesstr*m.

Själva polisförhöret som tidigare gjordes med M*lin Hilg*ndorf, säger inte så mycket, men, detta beträffande M*lin Hilg*ndorf, handlar inte enbart om vad hon vid det aktuella tillfället skrev i sin blogg ("Rutsbok blogg.se"), det finns annat därutöver som M*lin Hilg*ndorf också hade skrivit om både L*na Wesstr*m och UW samt deras barn.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-02 kl. 11:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in