2021-08-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Den som jag tror att polisen jagar var tidigare en underhuggare i FLG, men bröt sig ut/blev utesluten för en tid sedan, bland annat tillsammans med Ismail ("Ninow") som blev mördad för en tid sedan i Tensta. De här personerna har levt rövare i Luleå sedan 2020.

Det var en grupp på fem personer som var med om mordet på Frida. En person har gripits och han är hemmahörande i Luleå. De andra fyra begav sig upp till Boden i två bilar, som jag tror. Där brändes en och sedan fortsatte färden vid 3-tiden.

Jag tror att de körde inlandsvägen över Arvidsjaur och Östersund ner till Borlänge. Där bor en av deras kumpaner som heter Bahnan som också lämnade FLG tillsammans med den eftersökte MGM och Ismail - och som också varit uppe i Luleå och härjat.

Jag tror inte att de vågar sig tillbaka till Järvafältet, utan tror att kan komma undan genom att hålla sig gömda i Borlänge och Tjärna Ängar.

Så här ser den person ut som jag tror att polisen jagar just nu och som jag tror ska finnas i Dalarna: https://ibb.co/0KjxfLJ

Somalier från Järva-området har varit och härjat i norra delarna av landet under flera år.

Kan någon bekräfta om mordoffret ville också vara ”gangster” med tanke på samhörigheten med Ninow? Finns tusentals såna i USA. Ovanligt i Sverige dock eller?

Snodde mordoffret från Ninow och nu hämnas hans crew?
Citera
2021-08-02, 11:46
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Avskriven är han ju inte. Har han varit chaufför är han inblandad och då lär han åka dit för medhjälp

Mer eller mindre avskriven som den som höll i pistolen.

Det tyckte jag framgick rätt tydligt av mitt inlägg.
Citera
2021-08-02, 11:47
Medlem
Sherrycolas avatar
Vilken otroligt vändning den här tråden tog, läste precis klart den. Trådens hjälte är Intenog och jag tackar dig för din närvaro i tråden.

Intenog! Kommer du att kontakta polisen och berätta det du vet? Och sen där hemliga gömman som BO hade, vad innehåller den? Detta kan vara bra information till polisen, du kan ju ge ett anonymt tips annars till polisen.
Citera
2021-08-02, 11:49
Medlem
Kan en teori vara att brottsoffret sålde ut Ninow som ledde till hans död och nu hämnas hans gäng?
Citera
2021-08-02, 11:54
Medlem
Alezandaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Dravel. Gängen finns för att droger finns. Alla som köper, svensson mediakändisar mm är ansvariga. Se bara på drogforumet här. Ni är så patetiska som skyller på vissa politiker. Ta lite egetansvar. Men det klarar ni inte.

Ontop.
Verkar ju vara lågtänkande pojkar som var ute efter straffa för pengar som försvunnit. Men ligger nått annat bakom? Ett gäng tomtar åker 100mil. Borde finnas mer bakom.

Vilket skitsnack. Drogerna har funnits långt mycket längre än dom här töntgängen som dödar varann till frukost. Bara för att dom knäcker på droger betyder inte det att det är tack vare dom droger finns. Det var hur enkelt som helst att få tag på droger innan svarta rangelben och kusinmaffian fanns.
Citera
2021-08-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alezandaar
Vilket skitsnack. Drogerna har funnits långt mycket längre än dom här töntgängen som dödar varann till frukost. Bara för att dom knäcker på droger betyder inte det att det är tack vare dom droger finns. Det var hur enkelt som helst att få tag på droger innan svarta rangelben och kusinmaffian fanns.

Fanns gott om cannabis i Umeå i början av 2000-talet. Bara ett exempel.
Citera
2021-08-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Mer eller mindre avskriven som den som höll i pistolen.

Det tyckte jag framgick rätt tydligt av mitt inlägg.
Dock fortfarande medhjälpare. Även det är ett brott
Citera
2021-08-02, 12:01
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Dock fortfarande medhjälpare. Även det är ett brott

Jag har inte påstått något annat.
Citera
2021-08-02, 12:03
Medlem
Alezandaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08

Och om inte droger fanns skulle dom syssla med annat istället. Finns lite att plocka av på gängbuffen.
Citera
2021-08-02, 12:05
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:

För inbitna så är det ju så att Luleå historiskt och inte inom små unge brass bransch utom för lite seriösare har det producerats högkvalitativ cannabis ute i skärgården med diesel aggregat och stora kubiktankar nedgrävda. Det har pågått i nästan lika många år som många i tråden levt. Åtminstone bo.
Men det är inget som nånsin (hoppas jag)
Introducerar till gatan..
Vi har haft engelsmän hit just pga detta.
Som vill komma och uppleva

Fridens liljor
Citera
2021-08-02, 12:06
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Somalier från Järva-området har varit och härjat i norra delarna av landet under flera år.

Kan någon bekräfta om mordoffret ville också vara ”gangster” med tanke på samhörigheten med Ninow? Finns tusentals såna i USA. Ovanligt i Sverige dock eller?

Snodde mordoffret från Ninow och nu hämnas hans crew?

Teori 1: Ninow gömde något hos Frida. Det har hon gjort förut åt andra kriminella - hon åkte bland annat dit för vapenbrott för ett par år sedan av just detta skäl, om jag inte är felinformerad.

Ninow hade även tillgång till en soc-lgh på Hertsön, men där bodde en massa andra typer, så han vågade väl inte ha det han ville ha gömt där och han tog heller inte med sig det när han åkte ned till Tensta. Han litade på Frida.

Jag tror att det handlade om en större mängd kontanter och/eller narkotika.

När Ninow sköts så tyckte Frida att grejerna var hennes och har förskingrat det på något sätt. Problemet var att Ninows somaliska polare också tyckte att Ninows "arv" tillhörde dem. I fredags afton skulle skiten redas ut på neutral plats i Notviken. Jag tror inte planen var att mörda henne från första början eftersom tid, plats och MO är helt knasigt. Kanske hade Frida ljugit in i det sista att grejerna var kvar? MGM måste ha förlorat koncepterna helt och blivit galen när hennes strul och lögner blev uppenbara och därför sköt han henne med fem skott i ansiktet.

Det här gänget är dessutom småspelare - de kanske verkligen behövde Ninows "arv" för att reglera något annat. De är alltså på flykt nu, utan mycket pengar. Det gör dem farliga.

Teori 2: Frida hängde med Ismael; men var samtidigt bekant med hans fiende Danne. Kanske har hon pratat bredvid mun så att Danne fick reda på var Ninow befann sig i Tensta, så att han kunde bli dödad? Mötet vid Notviken var en rättegång. När Ninows somaliska polare blev övertygade om att Fridas lösmynthet lett till Ninows död så avrättade de henne (den här teorin kallar jag "intenog plus").
Citera
2021-08-02, 12:07
Medlem
så det är många somär ute after danne och därför betalar han allt han har för folk att döda dom som jagar honom.. låter de som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in