Citat:
Ursprungligen postat av
TopDogg08
Somalier från Järva-området har varit och härjat i norra delarna av landet under flera år.
Kan någon bekräfta om mordoffret ville också vara ”gangster” med tanke på samhörigheten med Ninow? Finns tusentals såna i USA. Ovanligt i Sverige dock eller?
Snodde mordoffret från Ninow och nu hämnas hans crew?
Teori 1: Ninow gömde något hos Frida. Det har hon gjort förut åt andra kriminella - hon åkte bland annat dit för vapenbrott för ett par år sedan av just detta skäl, om jag inte är felinformerad.
Ninow hade även tillgång till en soc-lgh på Hertsön, men där bodde en massa andra typer, så han vågade väl inte ha det han ville ha gömt där och han tog heller inte med sig det när han åkte ned till Tensta. Han litade på Frida.
Jag tror att det handlade om en större mängd kontanter och/eller narkotika.
När Ninow sköts så tyckte Frida att grejerna var hennes och har förskingrat det på något sätt. Problemet var att Ninows somaliska polare också tyckte att Ninows "arv" tillhörde dem. I fredags afton skulle skiten redas ut på neutral plats i Notviken. Jag tror inte planen var att mörda henne från första början eftersom tid, plats och MO är helt knasigt. Kanske hade Frida ljugit in i det sista att grejerna var kvar? MGM måste ha förlorat koncepterna helt och blivit galen när hennes strul och lögner blev uppenbara och därför sköt han henne med fem skott i ansiktet.
Det här gänget är dessutom småspelare - de kanske verkligen behövde Ninows "arv" för att reglera något annat. De är alltså på flykt nu, utan mycket pengar. Det gör dem farliga.
Teori 2: Frida hängde med Ismael; men var samtidigt bekant med hans fiende Danne. Kanske har hon pratat bredvid mun så att Danne fick reda på var Ninow befann sig i Tensta, så att han kunde bli dödad? Mötet vid Notviken var en rättegång. När Ninows somaliska polare blev övertygade om att Fridas lösmynthet lett till Ninows död så avrättade de henne (den här teorin kallar jag "intenog plus").