2021-08-02, 11:11
Medlem
Det finns droger i Luleå, hur kommer dessa droger dit, förutom Darknets privatimport som säkert inte alla behärskar. Stora partier droger, skickas de med posten, eller åker gängens hangarounds runt i landet och levererar och just i Luleå fanns på deras tog do-list att även skjuta BO för en knarkskuld?
Citera
2021-08-02, 11:12
Medlem
Inga invandrare inblandade slog verlighetshatarna fast initialt i tråden. Nu jagar Polisen gärningsmannen som medlem i Shottaz …. Blatte kriminellt gäng från Stockholm.
Citera
2021-08-02, 11:12
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
SV har ju även misshandlat någon tidigare och där stod det ju även att man hotat med pistol, jag tror fortfarande att det kanske är den pistolen polisen hittade väldigt lätt som användes vid den misshandeln.. då kan ju Simons fingeravtryck finnas på den och man ”offrade” honom.. den man sköt med finns nog på annat håll, sen undrar jag hur länge de kan hålla kvar MGM om de nu inte skulle få tag på de andra? Kommer de då att ge honom straff för inblandning även om de inte har mer bevis?
De kan ju inte heller bara släppa honom tills högsta domstolen har tagit upp hans gamla fall?
Någon som vet hur sånt här funkar?

Dom kan hålla kvar han och begära han häktad på grunder som att han kan fortsätta att göra brott, att han förstör utredningen genom att förstöra bevis tex (kollusionsfara) eller flyktfara. Blir förvånad om han släpps. Han verkar ju ha kört bilen. Tror han själv inte vill komma ut i detta nu, han sitter nog bra där han sitter. Och det är hovrätten som ska ta upp hans fall, inte HD. Det sker sällan.
Citera
2021-08-02, 11:17
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddha111
Intenog verkar tyvärr sakna total intelligens på alla plan tyvärr och sitta å skriva som har gjort på flashback kan mycket väl innebära att han textat sin egen dödsdom senaste dagarna
Är inte denna killen skjuten eller ordentligt misshandlat inom kort då vete då fasiken .
Fast man inte känner nån inom denna krets så har du ju pratat om saker som man verkligen håller käften om men denna kille sitter å flumskriver om allt möjligt å döljer inte ens vem han är .
Om du nu var polare med tjejen som blev skjuten samt ismail som blev skjuten å hängde med Danne som dom eventuellt tänkte skjuta så kan du ju för fan inte sitta å skriva allt du gör.
Fan fast man inte känner en kotte av dessa så känner jag ju själv att man hade velat tysta dig ändå för du kommer ju babbla vitt å brett om allt du känner till å vet vare sig de är kriminella polis eller vad som helst som sätter en uns av press på dig

Håller med. Han säger att han inte är en golare och ber polisen dra åt helvete men jag har aldrig skådat en större golare förut. Som gör sitt och andras liv livsfarligt.
Citera
2021-08-02, 11:18
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Ärligt talat, vet vi ens med säkerhet att det är Frida som blivit skjuten?
Alla säger det, men är det så?
Ser ingen aktivitet hos släkt och vänner som bekräftar det och det är ju seriöst konstigt.

Den där kusinen som talade ut, någon som med säkerhet vet att det är just Frida som är hennes kusin?

Ja det är 100%
Citera
2021-08-02, 11:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Langa bild på GM och BO plz
Citat:
Ursprungligen postat av vizsofius
här - från tidigare i tråden.
https://imgur.com/a/AWBveKC

Men den som misstänks ha skjutit kvinnan är en Shottaz-somalier?

Citat:
Uppgifter: Polisen jagar Shottaz-medlem för mordet i Luleå

Flera gängmedlemmar från Shottaz i Västerort ska ha varit på plats i Luleå och begått brott den senaste tiden, enligt Aftonbladets uppgifter. Polisens utredare misstänker att gängmannen från Rinkeby var den som sköt kvinnan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WqG9kd/uppgifter-polisen-jagar-shottaz-medlem-for-mordet-i-lulea
Citera
2021-08-02, 11:30
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men nu blev ju plötsligt allting väldigt komplicerat eller!?
Citera
2021-08-02, 11:33
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Finns det namn på BO och GM någonstans?

Det finns ingen GM i nuläget. Knappt ens en MGM. Det fanns en MGM tidigt i tråden men han är nu mer eller mindre avskriven och tros istället ha agerat chaufför.

Det troliga är att mördaren är en Shottaz—somalier från Stockholm men ingen vet vem.
Citera
2021-08-02, 11:37
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Den som jag tror att polisen jagar var tidigare en underhuggare i FLG, men bröt sig ut/blev utesluten för en tid sedan, bland annat tillsammans med Ismail ("Ninow") som blev mördad för en tid sedan i Tensta. De här personerna har levt rövare i Luleå sedan 2020.

Det var en grupp på fem personer som var med om mordet på Frida. En person har gripits och han är hemmahörande i Luleå. De andra fyra begav sig upp till Boden i två bilar, som jag tror. Där brändes en av bilarna och sedan fortsatte färden i den andra med fyra passagerare vid 3-tiden.

Jag tror att de körde inlandsvägen över Arvidsjaur och Östersund ner till Borlänge. Håller man hastighetsgränserna är man framme på 12 timmar. Där bor en av deras kumpaner som heter Bahnan som också lämnade FLG tillsammans med den eftersökte MGM och Ismail - och som också varit uppe i Luleå och härjat.

Jag tror inte att de vågar sig tillbaka till Järvafältet, utan tror att de inbillar sig att de kan komma undan genom att hålla sig gömda i Borlänge och Tjärna Ängar.

Så här ser den person ut som jag tror att polisen jagar just nu och som jag tror ska finnas i Dalarna: https://ibb.co/0KjxfLJ
Senast redigerad av Ken Dryden 2021-08-02 kl. 11:42.
Citera
2021-08-02, 11:37
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Det var många för jag tror man var ute efter Danne också men han följde inte med utan var kvar med mig. Därför vet jag att han hade alibi. Danne orkade inte följa med eftersom vi båda hade tagit piller och röka.

Ber om överseende med om det redan nämnts i tråden men känner du till vad förevändningen skulle ha varit för det här kvällsmötet? Det måste rimligtvis ha varit något mer än bara ”Häng med ut till Notviken! Det är härligt där så här års.”
Citera
2021-08-02, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Det finns ingen GM i nuläget. Knappt ens en MGM. Det fanns en MGM tidigt i tråden men han är nu mer eller mindre avskriven och tros istället ha agerat chaufför.

Det troliga är att mördaren är en Shottaz—somalier från Stockholm men ingen vet vem.
Avskriven är han ju inte. Har han varit chaufför är han inblandad och då lär han åka dit för medhjälp
Citera
2021-08-02, 11:44
Medlem
TheJackets avatar
Vad är motivet till mordet på wiggern då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in