Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Men den som misstänks ha skjutit kvinnan är en Shottaz-somalier?
Den som jag tror att polisen jagar var tidigare en underhuggare i FLG, men bröt sig ut/blev utesluten för en tid sedan, bland annat tillsammans med Ismail ("Ninow") som blev mördad för en tid sedan i Tensta. De här personerna har levt rövare i Luleå sedan 2020.
Det var en grupp på fem personer som var med om mordet på Frida. En person har gripits och han är hemmahörande i Luleå. De andra fyra begav sig upp till Boden i två bilar, som jag tror. Där brändes en av bilarna och sedan fortsatte färden i den andra med fyra passagerare vid 3-tiden.
Jag tror att de körde inlandsvägen över Arvidsjaur och Östersund ner till Borlänge. Håller man hastighetsgränserna är man framme på 12 timmar. Där bor en av deras kumpaner som heter Bahnan som också lämnade FLG tillsammans med den eftersökte MGM och Ismail - och som också varit uppe i Luleå och härjat.
Jag tror inte att de vågar sig tillbaka till Järvafältet, utan tror att de inbillar sig att de kan komma undan genom att hålla sig gömda i Borlänge och Tjärna Ängar.
Så här ser den person ut som jag tror att polisen jagar just nu och som jag tror ska finnas i Dalarna:
https://ibb.co/0KjxfLJ