2021-08-02, 09:45
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Vem från shottaz är GM? Jaffar ?

Förmodligen Bahnan eller Yahye. Båda har haft kopplingar till Luleå och var vänner med den dödade Ismael, som haft kontakt med Frida i ett tidigare skede.
Citera
2021-08-02, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Vem från shottaz är GM? Jaffar ?

Skulle inte satsa mina sista pengar på Jaffar. Mer troligt ayye eller någon av de andra, som redan har någon på sitt samvete. *aYyE äR iNtE mEd I sHoTtAz LäNgRe*, nej jag vet, men jag tror att Aftonbladet skiter i vilka som klivit ur, om de en gång haft en ledande roll i shottaz.
Citera
2021-08-02, 09:48
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fAMUS
Skulle inte satsa mina sista pengar på Jaffar. Mer troligt ayye eller någon av de andra, som redan har någon på sitt samvete. *aYyE äR iNtE mEd I sHoTtAz LäNgRe*, nej jag vet, men jag tror att Aftonbladet skiter i vilka som klivit ur, om de en gång haft en ledande roll i shottaz.
Vilka är Ayye med nu då o varför lämnade han shottaz?
Citera
2021-08-02, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Både du och jag vet en del om västerorts gängen, speciellt Shottaz. Inte fan är detta några höguppsatta från Shottaz som tex kurden shkar jaffar osv, detta dom kallar Shottaz killar är med all sannolikhet ninow och hans springisar som tidigare varit springisar åt FLG. Vi vet oxå att ninow och Yahye (som troligtvis är skytten) splittrades från FLG efter KBs död och har sen dess inte hängt med stora namnen i FLG. Detta har med stor sannolikhet inte med Shottaz eller stora FLG att göra utan mer åt ninow och hans små killar. Media i ett nötskal att måla upp Shottaz som boven

Ninow blev väl skjuten till döds nyligen?
Citera
2021-08-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Mycket som händer i denna tråd.Jag tyckte nog att "intenog" satt på mycket inside tidigt i tråden och mycket tydde på någon sorts gängkriminalitet. När gäng blir inblandat så blir allt så otroligt svårt och invecklat. Denne Ismail som gick i backen Rinkeby skulle ju enligt tråden ha bott hos BO strax före han blev skjuten. Här finns ju då en koppling direkt in i gängkriminaliteten. Med det inte sagt att det blir lättare att reda ut men det skulle kunna vara i denna röra som BO har gjort bort sig på något sätt.

Så pusselbitarna vem var Ismael?.

Den skjutne mannen kallas enligt uppgifter Ninow och hans riktiga namn ska enligt samma uppgifter vara Mustafa Rashid Ismael. Han ska ha haft en koppling till gänget FLG som främst har koppling till Tensta. Eventuellt ska han och några andra personer dock ha lämnat FLG för att starta eget. Så han kan ha skjutits av tidigare vänner eller av gamla fiender i Husby Hyenor (HH) eller Dödspatrullen. FLG betraktas som allierade med det kriminella gänget Shottaz från Rinkeby och kallas ibland också Shottaz yngre.

Somaliern Mustafa Rashid Ismael (Ninow) från Filterlösa Grabbarna blev ihjälskjuten i Rinkeby i mån. De var allierade med Yasins Shottaz & fiender med Husby Hyenor & Somaliska Dödspatrullen

Har ingen ingående kännedom om ovanstående gängkopplingar men tror ändå att ovanstående stämmer.

Sedan har vi tunneln där man funnit en pistol. Den ligger spikrakt upp 100-150m från där skjutningen var och man skulle ju kunna tycka att någon bör ha sprungit genom tunneln och där kastat vapnet.

Tycker det verkar mindre troligt att man kastat det från en bil.

https://www.bildtagg.se/bild/nwc9pl2c0xtz0mufw4sy0

"Det finns uppgifter som pekar på att en annan person också avlossade skott. Polisen misstänker att flera vapen kan ha använts vid mordet. "

https://www.expressen.se/nyheter/nyhetsdagen-flera-vapen-kan-ha-anvants-vid-luleamordet--ann-linde-lurad-av-ryska-bluffmakare--josefi n-olsson-tog-os-silver/

verkar ha varit en väldig aktivitet?

3 bilar? och kanske någon löpare?
Citera
2021-08-02, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"Det finns uppgifter som pekar på att en annan person också avlossade skott. Polisen misstänker att flera vapen kan ha använts vid mordet. "

https://www.expressen.se/nyheter/nyhetsdagen-flera-vapen-kan-ha-anvants-vid-luleamordet--ann-linde-lurad-av-ryska-bluffmakare--josefi n-olsson-tog-os-silver/

verkar ha varit en väldig aktivitet?

3 bilar? och kanske någon löpare?

Det var många för jag tror man var ute efter Danne också men han följde inte med utan var kvar med mig. Därför vet jag att han hade alibi. Danne orkade inte följa med eftersom vi båda hade tagit piller och röka.
Citera
2021-08-02, 09:56
Medlem
Varför menar vissa att en knarkskuld inte skulle vara tillräckligt motiv för att mörda tjejen? Det händer hela tiden i den branschen. I Malmö blev en ung kille dödad för en 2000-kronorsskuld.

Spela roll om hon är tjej, betyder inte att man kan blåsa folk ostraffat. Leker man "en av grabbarna" kan man inte vänta sig bli behandlad som en skör liten dam enligt helt andra regler.
Citera
2021-08-02, 09:57
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulquarian
Är dessa kriminella från stockholm så o-organiserade som folk påstår? Känns tvärtom när man läser fup och hört rättegångs inspelningar ifrån Vårby/Södertälje nätverken.
Sen snackas det mycket om HA och andra familjer i Luleå, vill dom verkligen gå i krig mot skjutglada somalier som verkar ha löjligt mycket vapen nära till hands?
Kan det vara så att Lulebor här i tråden målar upp deras lokal kändisar som några ifrån Sons of anarchy och levar på gamla rykten ifrån 90-tidigt 2000 tal men kanske i verkligheten är ett par avdankade alkisar?
Frågor från en som bor i söder, inget illa menat.

Vårby är enligt polisen ett av de mest organiserade nätverk de sett. Men givet alla FUP senaste tiden efter EnchroChatt är de flesta nätverk relativt organiserade.

De Luleåbor inte verkar förstå är att dessa skjuter direkt, de slåss inte. De skjuter sina barndomsvänner över skitsaker.
De skiter fullständigt i Sons of Anarchy gänget.
Citera
2021-08-02, 10:03
Medlem
henki420s avatar
Det hade blivit en underhållande film om Överkalixborna åkte till Rinkeby för att hämnas. Jägarna möter Snabba Cash.
Citera
2021-08-02, 10:13
Medlem
SV har ju även misshandlat någon tidigare och där stod det ju även att man hotat med pistol, jag tror fortfarande att det kanske är den pistolen polisen hittade väldigt lätt som användes vid den misshandeln.. då kan ju Simons fingeravtryck finnas på den och man ”offrade” honom.. den man sköt med finns nog på annat håll, sen undrar jag hur länge de kan hålla kvar MGM om de nu inte skulle få tag på de andra? Kommer de då att ge honom straff för inblandning även om de inte har mer bevis?
De kan ju inte heller bara släppa honom tills högsta domstolen har tagit upp hans gamla fall?
Någon som vet hur sånt här funkar?
Citera
2021-08-02, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokal haschtomt
Jag mailade faktiskt precis polisen med samma info och loggar från denna tråden. Dom är nog på g mot bäverstigen i detta nu.

Bara småbarn som talar om att man ringt polisen dom smarta säger ingenting om att man ringt polisen om inlägg i denna tråd med bevismaterial som rör detta mord.
Citera
2021-08-02, 10:28
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
På nyheterna sägs det att SW/SV som är misstänkt ska vara medlem i Shottaz. Visas även en maskad bild. Kan det stämma eller har TV4 missat något?

Nej, SV (enkelt V) är inte med i Shottaz. Men polisen tror att han var den som körde Shottaz hitmen till platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in