2021-08-02, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizsofius
här - från tidigare i tråden.
https://imgur.com/a/AWBveKC
Tack. Snubben ser ju knappast ut som en gangstermördare? Wtf
Citera
2021-08-02, 03:22
Medlem
vizsofiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap

Hela teorin är att han försökte hjälpa Shottaz att etablera sig i Luleå och att "tjejen.." ska ha snott pengar av honom och Shottaz tvingade honom att knäppa henne. Här har du 100 sidor summerat, det finns också någon koppling till Ismael som har bott hos henne och är med i FLG (Young Shottaz) men oklart om det har något att göra med skjutningen.
Citera
2021-08-02, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Har för mig att det stod i media att han var chaufför.
Citera
2021-08-02, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizsofius
Hela teorin är att han försökte hjälpa Shottaz att etablera sig i Luleå och att "tjejen.." ska ha snott pengar av honom och Shottaz tvingade honom att knäppa henne. Här har du 100 sidor summerat, det finns också någon koppling till Ismael som har bott hos henne och är med i FLG (Young Shottaz) men oklart om det har något att göra med skjutningen.
Sjukt , måste varit en hel del pengar hon snodde då men är man med i leken så.. shottaz uppe i norrland wtf
Citera
2021-08-02, 03:39
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadow1987
Skulle nog säga att det beror på från vilken synvinkel man ser på saken.
Visst dessa blattegäng har betydligt högre våldskapital då dom kan mörda någon hur lätt som helst.
Men strukturerade, nää. Chansen att dom ens fattar hur man tvättar pengar känns osannolik. Men Farliga ABSOLUT.
Organisationer som HA är betydligt mer strukturerade än dessa blattegäng.
Dom lever mer efter att verka men inte synas, dom förstår att krig kostar pengar och drar till sig uppmärksamhet.
https://www.facebook.com/321668054486/posts/10159037085289487/
Men jaa, nog kan dom om dom vill!
Enligt uppgifter i media så finns SZ från Malmö till Luleå, inklusive Stockholm, Borlänge och Gävle. Påstås vara 100+, vet inte om det är tillsammans med FLG och SSA, enligt vissa så är det olika namn på samma gäng.
Citera
2021-08-02, 03:57
Medlem
Något jag funderat på som "intenog" skrev tidigare var att BO kände sig nervös efter att Ismail åkt hem från henne till sthlm och blev dödad. Då undrar jag, varför blev hon nervös? Det blir man ju normalt sett inte - ifall man inte har någon inblandning i orsaken till varför han dödades. Eller?
Citera
2021-08-02, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Jag undrar om det inte i grunden är något trivialt som ligger bakom.
Ismael/Ninow har bott hos henne. Han drar ner till Stockholm och blir skjuten 5 juli.
Han efterlämnar sig saker i hennes bostad, bland annat en större stash av knark/pengar.
Bruden tar prylarna.
Folk från gänget gör anspråk på sakerna, hon ljuger och dom vet det.
Då har hon ju lite pissat på deras döda polare och då blir det också logiskt att folk som hon trodde sig ha connection med fimpar henne.
Mycket möjligt. GM är förmodligen Bahnan eller Yahye. Somaliska smutsiga apor.
Citera
2021-08-02, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, det är mycket oklart här. Påståendet är väl främst att Ninow skulle ha bott hos henne när han var i Luleå.

Edit: Känner du till någon Danne i Järva/Sollentuna som är tillsammans med en syster till en av Ninows kompisar?

"Danne" Daniel Koskela tillhör Sollentuna nätverket bor häruppe i Luleå. Han och "raije" Rasmus och Padde hängde med Ismail men Danne och Ismail/Ninow började slåss på krogen efter en knarkaffär gick åt skogen. Ismail/Ninow stack ner till Rinkeby dagen efter och mördades av Dannes gäng. Jag skrev detta för en månad sedan i tråden om Ismail/Ninows död.
Dannes tjej är syster till Ismails/Ninows kompis sedan 2 år och hon är vän med Frida.

Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Danne och Ismail bråkade nyligen på sportbaren The Corner här I Luleå och blev utkastade. Danne hade nog skjutit Ismail redan då men Ismail flydde tillbaka till Stockholm.

(FB) En man ihjälskjuten, Hällbybacken, Rinkeby Stockholm 2021-07-05
2021-07-06, 15:30
Senast redigerad av intenog 2021-08-02 kl. 04:34.
Citera
2021-08-02, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkraka887
Något jag funderat på som "intenog" skrev tidigare var att BO kände sig nervös efter att Ismail åkt hem från henne till sthlm och blev dödad. Då undrar jag, varför blev hon nervös? Det blir man ju normalt sett inte - ifall man inte har någon inblandning i orsaken till varför han dödades. Eller?

Eftersom Frida är vän med Dannes tjej och Dannes gäng låg bakom mordet på Ismail. Det skrev jag för en månad sedan I tråden om Ismails död.

Citat:
Det blir nog något mord här uppe som en hämnd mot Danne och hans vänner. Ismail såg Hertis som sitt försäljningsområde. Danne var smart genom att befinna sig hör uppe när Ismail mördades i Rinkeby. Danne har alibi men alla vet att Danne skickade sina grabbar i Stockholm på Ismail.

2021-07-06, 13:47
Senast redigerad av intenog 2021-08-02 kl. 04:39.
Citera
2021-08-02, 04:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Och där har vi nog SW. Han hämtade henne, skjutsade henne till stranden nedanför Tuna. Sen anslöt en till två bilar till. Sen om de tvingade SW att skjuta också är jag tveksam till, men han var nog i närheten av BO. Sen fick han nog vara en stund med henne innan de andra kom.
Du menar väl S.V?
Citera
2021-08-02, 05:03
Medlem
Citat:
Eftersom Frida är vän med Dannes tjej och Dannes gäng låg bakom mordet på Ismail. Det skrev jag för en månad sedan I tråden om Ismails död.

2021-07-06, 13:47

Är inte du gripen?
Citera
2021-08-02, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Är inte du gripen?

För vad? Jag har inte dödat någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera