2021-08-01, 23:27
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Och något om ett gömställe.. Tror jag🤔

Samnt om nån mörkhyad som åkt till rinkeby.
Haha ja skulle inte vilja vakna imorgon och se vad jag skrivit haha
Jo ett gömställe med vapen pengar telefon och droger som han påstår var ismail pass också
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
vårbynätverkets chaufför, mordet vid cirkle K macken i kungens kurva,fick nyligen livstid.

så visst kan du dömas lika hårt som skytten fastän du "bara kör" .

Han Kommer få mildare straff av hovrätten.
Det är för att visa, titta vi är hårda. Men sen hinner verkligheten ikapp och hovrätten sänker straffet kraftigt eller friar.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Krig kostar pengar och HA till skillnad från Mena gängen vill ej ha ögonen på sig dom arbetar i det tysta då världen förändrats dom vill ligga lågt och tjäna sina pengar utan att polis och andra lite mer iq befriade individer stör dom.

Krig och sånt där håller dom ej på med men visst har dom våldskapital om det behövs. Men för dom är pengarna det viktiga ej att synas och spela Allan eller spela in hipp hopp musik

Fredlig samexistens mellan olika kriminella organisationer på samma ort är dock sällan möjlig. Man kan undra om inte våldskapitalet behövs om någon annan försöker ta över deras territorium.
Citera
2021-08-01, 23:28
Medlem
atjoprosits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det kan bara han svara på.

Jag fick uppfattningen om att han bott på adressen ett tag, men enligt Mrkoll har han bara bott där de senaste sex veckorna.
Citera
Medlem
Luleå med omnejd är nog en ganska tacksam marknad att slå sig in på eftersom det inte är (eller åtminstone inte har varit) samma gäng- och territorietänk etc uppe i norr som i storstäderna. Dvs, ”här säljer vi och försöker du sälja här så skjuter vi dig”. Det är/var mer fri marknad; så länge du inte blåser folk eller beter dig illa på andra sätt så är det i princip bara tuta och köra.
Samtidigt finns det många som vill ha droger då det ändå inte är en liten håla.

Med andra ord, kommer man med vapen och aggressiv gängmentalitet (och rykte) så kan man nog ganska enkelt ta över ett ställe som Luleå (sälj våra grejer eller sälj inte alls) och då finns det ju mycket pengar att tjäna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qpax
Vad säger du @psalm169? Tror du Farbror Halsius kommer åka ner till Rinkeby och hämnas?

Den var för oväntad för mig att Simon var chaffis åt somalier men jag måste prata med en kalixbo som bor i stockholm om vi säger så för jag har haft med dom somalierna att göra innan det slutade med att det sköts igenom en tjejs dörr när folk sökte dom.

Kolla Flashback för om det var dödspatrullen eller shottaz som varit där men 2016 eller 2017 finns det en tråd
Citera
2021-08-01, 23:29
Medlem
En bil som man misstänker användes under mordkvällen har hittats uppeldad i Boden.
Citera
Medlem
PaoloRobertos avatar
Vem är BO?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn10
Samnt om nån mörkhyad som åkt till rinkeby.
Haha ja skulle inte vilja vakna imorgon och se vad jag skrivit haha
Jo ett gömställe med vapen pengar telefon och droger som han påstår var ismail pass också
Ja.. han glömde nog inget😢
Hoppas han redan dragit från Luleå😫
Citera
Medlem
Expressen har lite underligt info:
”Fyra medlemmar ur Shottaz greps dessutom i juni för för brott mot skyddslagen och försök till grovt vapenbrott efter att ha tagit sig in på ett militärt skyddsområde i Vidsel, cirka tio mil från Luleå.”

Shottaz har alltså haft en motgång i norr nyligen, möjligen i samband med besök hos FL som ju Expressen uppger att hon umgåtts med.
Kan hon ansetts skyldig för att dom torskat dit på detta?
Pratat för mycket?
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaija
Gola/Golare
Gola är en sak, skvallrar på någon, goa är en helt annan.
Goa är att lura någon till en plats för att sedan antingen misshandla eller mörda. Planeras oftas av två eller fler personer, alla vinner på detta då den som planerar ger ut en summa till medbrottsligen.
Citera
2021-08-01, 23:33
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappy
Han Kommer få mildare straff av hovrätten.
Det är för att visa, titta vi är hårda. Men sen hinner verkligheten ikapp och hovrätten sänker straffet kraftigt eller friar.
Jonas dömdes av hovrätten 1 juli, de skärpte straffet till livstid.
Tveksamt om Högsta domstolen tar upp fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in