2021-08-01, 23:04
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Jag undrar om det inte i grunden är något trivialt som ligger bakom.
Ismael/Ninow har bott hos henne. Han drar ner till Stockholm och blir skjuten 5 juli.
Han efterlämnar sig saker i hennes bostad, bland annat en större stash av knark/pengar.
Bruden tar prylarna.
Folk från gänget gör anspråk på sakerna, hon ljuger och dom vet det.
Då har hon ju lite pissat på deras döda polare och då blir det också logiskt att folk som hon trodde sig ha connection med fimpar henne.
Killen är paranoid och tror hon avslöjad hans gömma så han mördar henne och drar kanske lämnat landet.
Tror dock han är kvar i landet och max efterlyst.
Må hon vila i frid.
Citera
2021-08-01, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Kan inte tänka mig att dom bor på Bäverstigen. Enligt Google Maps består området mestadels av villor och radhus.
Bäverstigen ligger på ett bostadsområde som heter Hertsön. Det finns villor/radhus men oxå lägenheter ( Hyresrätter) Shottaz är ett nätverk från Stockholm. Så är inte så troligt att de finns på Bäverstigen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Att outa sig själv på Flashback är tamigfan unikt. Jag tror han talade sanning när han sa att han köpt droger av henne ändå. Inte för att vi nånsin kommer få veta om det är så men det verkar ju så

Ja sen kom ju mer fram på expressen som han sagt tidigare..var det inte han som började prata om Rinkeby först också? Eller minns jag fel?
Citera
Avslutad
Tacka vet jag den gamla goda tiden i Lule.. värsta som kunde hända var väl det som hände mig..råka få boende på ökända Edeforsgatan..6 av 9 lgh var det alkoholister i.. nåja..det var det värsta stället då för många år sedan. I dag har Lule fått sin del av det nya Sverige.
Citera
2021-08-01, 23:06
Medlem
Citat:
Jag undrar om det inte i grunden är något trivialt som ligger bakom.
Ismael/Ninow har bott hos henne. Han drar ner till Stockholm och blir skjuten 5 juli.
Han efterlämnar sig saker i hennes bostad, bland annat en större stash av knark/pengar.
Bruden tar prylarna.
Folk från gänget gör anspråk på sakerna, hon ljuger och dom vet det.
Då har hon ju lite pissat på deras döda polare och då blir det också logiskt att folk som hon trodde sig ha connection med fimpar henne.
ninow lämnade FLG så tror inte det skulle va pga det
Citera
2021-08-01, 23:07
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är möjligt att Shottaz har större våldskapital än HA, det kan jag inte bedöma. Men som jag förstått det har varje HA-avdelning en skyldighet att upprätthålla HA:s rykte och "heder" inom sitt territorium. Så om mordet i Luleå på något sätt kan tolkas som riktat mot HA eller deras intressen kommer de att slå tillbaka för att inte förlora ansiktet.
HA har många gånger i hela Europa backat mot invandrare det finns säkerligen redan mullvader med invandrar bakgrund som läcker info om klubben.

HA är inte vad HA var en gång i tiden dom bestitter fortfarande hög våldskapital men när det gäller Mena har dom idag ingen chans.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är möjligt att Shottaz har större våldskapital än HA, det kan jag inte bedöma. Men som jag förstått det har varje HA-avdelning en skyldighet att upprätthålla HA:s rykte och "heder" inom sitt territorium. Så om mordet i Luleå på något sätt kan tolkas som riktat mot HA eller deras intressen kommer de att slå tillbaka för att inte förlora ansiktet.

vilket ansikte?
HA har inte haft något ansikte iaf senaste 20 åren , speciellt inte i storstäderna där vilda blattar kör över allt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Killen är paranoid och tror hon avslöjad hans gömma så han mördar henne och drar kanske lämnat landet.
Tror dock han är kvar i landet och max efterlyst.
Må hon vila i frid.

Killen i fråga är ju död sedan en månad.
Citera
2021-08-01, 23:08
Medlem
Vad betyder Gowning? Vad gör man när man Gowar någon på tinder?

Citat:
Ursprungligen postat av tvarfetafickorhah
Jag tycker att våra spekulationer är ganska meningslösa ändå.

Om det är så att hon har kopplingar till västerortsgängen i sthlm så kan hon vara direkt inblandad i hundratals skjutningar och mord.

Ingen tjej har blivit dömd ännu för att ha gowat ut Havals bror till exempel. Polis vet inte men gängen vet. Det här exemplet är bara 1 grej, det finns över 100 grejer där tjejer med exakt hennes utseende ofta är involverade på ett eller annat sätt.

Om hon dog genom en gowning så är det sannolikt att hon gowat andra. Man brukar oftast bestraffas på det sättet man bestraffar andra.

Alltså bara en liten hint om att hon kan ha varit inblandad i saker ni inte kan gissa er till. Hon har definitionen av ett utseende av en tjej som gowar kriminella genom tinder/badoo.

Gängkriminella tjejer brukar oftast känna andra likadana tjejer. Hon blev troligtvis utsåld av någon annan tjej som visste att hon gowat en kriminell som dött. Man kan få 200 000kr för information vem som mörda en när polisen inte lyckas hitta och döma.. Då går det snabbt.
Citera
2021-08-01, 23:08
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Vad är "gowning" , "gowat" och "gowar"?

Han kanske menar att "gola"?

Gowar... låter gulligt.
Citera
2021-08-01, 23:09
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Polisen jagar ytterligare gärningsman efter mordet syftade på denna snubbe.
Citera
2021-08-01, 23:09
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Uppgifter som Expressen tagit del av säger att det kriminella gänget kan vara på väg att försöka etablera sig i Luleå.

HA förlorar mark mer och mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in