2021-08-01, 22:53
Medlem
Vem är ismael
Citera
2021-08-01, 22:55
Medlem
Jag undrar om det inte i grunden är något trivialt som ligger bakom.
Ismael/Ninow har bott hos henne. Han drar ner till Stockholm och blir skjuten 5 juli.
Han efterlämnar sig saker i hennes bostad, bland annat en större stash av knark/pengar.
Bruden tar prylarna.
Folk från gänget gör anspråk på sakerna, hon ljuger och dom vet det.
Då har hon ju lite pissat på deras döda polare och då blir det också logiskt att folk som hon trodde sig ha connection med fimpar henne.
Citera
2021-08-01, 22:55
Medlem
Dom här killarna som tillhör Shottaz bor dom eller hänger mycket kring Bäverstigen?
Citera
2021-08-01, 22:57
Medlem
zzahirs avatar
Någon på Hertsön som vet om intenog är inplockad av polisen? Snubben outade sig själv för längesedan i tråden. Redan när han länkade till ett fall han var med i på första sidorna. Och vet någon om polisen hittat gömman?
Citera
2021-08-01, 22:57
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Jag undrar om det inte i grunden är något trivialt som ligger bakom.
Ismael/Ninow har bott hos henne. Han drar ner till Stockholm och blir skjuten 5 juli.
Han efterlämnar sig saker i hennes bostad, bland annat en större stash av knark/pengar.
Bruden tar prylarna.
Folk från gänget gör anspråk på sakerna, hon ljuger och dom vet det.
Då har hon ju lite pissat på deras döda polare och då blir det också logiskt att folk som hon trodde sig ha connection med fimpar henne.

Du har nog en bra poäng där.
Citera
2021-08-01, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzahir
Någon på Hertsön som vet om intenog är inplockad av polisen? Snubben outade sig själv för längesedan i tråden. Redan när han länkade till ett fall han var med i på första sidorna. Och vet någon om polisen hittat gömman?

Undrar också var han tog vägen.. blev tyst nu härinne från hans håll🤔
Citera
2021-08-01, 22:59
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Så kan det gå när Luleå kommun tar emot gängkriminella från Stockholm för att visa sig goda.
Antar att skattebetalarna är roade.

Alla svenska kommuner måste ta sitt ansvar för våra flyktingar.
Citera
2021-08-01, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K8-ta
Dom här killarna som tillhör Shottaz bor dom eller hänger mycket kring Bäverstigen?

Kan inte tänka mig att dom bor på Bäverstigen. Enligt Google Maps består området mestadels av villor och radhus.
Citera
2021-08-01, 23:01
Bannlyst
Jag tycker att våra spekulationer är ganska meningslösa ändå.

Om det är så att hon har kopplingar till västerortsgängen i sthlm så kan hon vara direkt inblandad i hundratals skjutningar och mord.

Ingen tjej har blivit dömd ännu för att ha gowat ut Havals bror till exempel. Polis vet inte men gängen vet. Det här exemplet är bara 1 grej, det finns över 100 grejer där tjejer med exakt hennes utseende ofta är involverade på ett eller annat sätt.

Om hon dog genom en gowning så är det sannolikt att hon gowat andra. Man brukar oftast bestraffas på det sättet man bestraffar andra.

Alltså bara en liten hint om att hon kan ha varit inblandad i saker ni inte kan gissa er till. Hon har definitionen av ett utseende av en tjej som gowar kriminella genom tinder/badoo.

Gängkriminella tjejer brukar oftast känna andra likadana tjejer. Hon blev troligtvis utsåld av någon annan tjej som visste att hon gowat en kriminell som dött. Man kan få 200 000kr för information vem som mörda en när polisen inte lyckas hitta och döma.. Då går det snabbt.
Senast redigerad av tvarfetafickorhah 2021-08-01 kl. 23:06.
Citera
2021-08-01, 23:01
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Vet ej mycket om Shottaz generelt men ett MC gäng i det här fallet världens största med flest chapters skulle inte bry sig nämnvärt om det här fallet.

När det gäller en konfrontation mot HA och Shottas har HA mer ekonomi att använda men när det gäller klaner mot HA har HA ingen chans.

Att tjejen mördas kan ha att göra med att hon själv vad gäng medlem med båda fötterna i HA samt Shottas eller i ett av lägret men öppnat sin käft och satt livet till.

Sverige har totalt förlorat kontrollen över gängen. Fler och fler är med i gäng idag om media bara visste...

Tjejerna används till allt möjligt, hon kanske användes som mullvad och hade sex med någon från shottas som nystade upp det hela och mördade henne.

Det är möjligt att Shottaz har större våldskapital än HA, det kan jag inte bedöma. Men som jag förstått det har varje HA-avdelning en skyldighet att upprätthålla HA:s rykte och "heder" inom sitt territorium. Så om mordet i Luleå på något sätt kan tolkas som riktat mot HA eller deras intressen kommer de att slå tillbaka för att inte förlora ansiktet.
Senast redigerad av Regulus 2021-08-01 kl. 23:05.
Citera
2021-08-01, 23:03
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarfetafickorhah
Jag tycker att våra spekulationer är ganska meningslösa ändå.

Om det är så att hon har kopplingar till västerortsgängen i sthlm så kan hon vara direkt inblandad i hundratals skjutningar och mord.

Ingen tjej har blivit dömd ännu för att ha gowat ut Havals bror till exempel. Polis vet inte men gängen vet. Det här exemplet är bara 1 grej, det finns över 100 grejer där tjejer med exakt hennes utseende ofta är involverade på ett eller annat sätt.

Om hon dog genom en gowning så är det sannolikt att hon gowat andra. Man brukar oftast bestraffas på det sättet man bestraffar andra.

Alltså bara en liten hint om att hon kan ha varit inblandad i saker ni inte kan gissa er till. Hon har definitionen av en tjej som gowar kriminella genom tinder/badoo.

Vad är "gowning" , "gowat" och "gowar"?
Citera
2021-08-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Kan inte tänka mig att dom bor på Bäverstigen. Enligt Google Maps består området mestadels av villor och radhus.

Nja skulle nog säga mer lägenhetshus. Det finns en liten finare del där det är radhus osv men sen finns det den sunkiga delen där det bor fyllisar, pundare osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in