Citat:
Ursprungligen postat av
gofigur
Lagt ner den sidan. Det kan lika gärna vara azerer som lagt in Ismail till Armenien för att jävlas.
En armenisk Ismail är som en nutida Adolf i familjen Bonnier.
Dessutom heter han i tråden tydligen Ismail Mustafa. Övertygad?
EDit: ok, ser att du blev inte övertygad och här ger jag upp den delen.
Vi är iaf överens om, hoppas jag, att någon armenier inte är misstänkt för brott i detta case.
Till att börja med ska man inte lita på välkända troll som spammar trådar över hela fb. För det andra talar han om Ninow från Järva som var en somalier som mördades den 5 juli i år. Han hette Mustafa Rashid Ismail och I var efternamnet. Han och hans kompis Y*hye var till Luleå en sväng och åkte för misshandel. Trollet har läst trådarna och fabulerar runt detta. Finns noll bevis för att gängen här nere har ett smack med saken att göra även om det förstås kan finnas en liten möjlighet att de säljer lite smulor via Somalier i Luleå. Att de skulle vilja ha den här tjejen skjuten är däremot helt osannolikt. Inte ens i Rinkeby skjuter de tjejer. Typiskt pundardåd av någon med aggressionsproblem som hade en pistol och som fick ett spel. De stora volymerna i Nb går säkert genom sedan länge etablerade kanaler. Polisen rör om i grytan.
Själv har jag bytt hus med en affärsparter en sommar och då bott nere vid älven inte långt från mordplatsen. Typiskt ställe där man kan sitta och grilla och ta några öl en ljus sommarkväll. Hon var nog inte svår att få med dit.