2021-08-01, 13:58
Medlem
intenogs story hade kunnat vara sann om det inte vore för att hen postat massa annan skit.
Citera
2021-08-01, 14:00
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
flera är förhöjda.

Visste dom om att detta skulle hända eller hade dom ingen aning?
Citera
2021-08-01, 14:00
Medlem
utredningen kommer visa.
Citera
2021-08-01, 14:02
Medlem
Han kan bli släppt eftersom flera var med och kanske svårt att få fram vem som sköt även om vänner sagt att det var han. Han ska dessutom ha ringt direkt efteråt till Ismails vänner att hon nu var död.
Citera
2021-08-01, 14:04
Medlem
Det måste ju vara en relativt stor stash som hon slarvat bort och skapat skuld för om det ska vara värt att skjuta henne. Alternativt att hon blåvägrat att försöka lösa det.
Även en skuld på 100 lax går ju rätt snabbt att betala av för en 25-åring brud.
För kriminella hade det ju troligen varit värt att tvinga henne att sälja sex och betala igen med 50% ränta, givetvis under dödshot.

Så att man går direkt på att mörda henne är lite underligt, även om kriminella oftast inte är så smarta och långsiktiga.
Citera
2021-08-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Simon fick känna på knytnävarna hemma.

Källa? Låter som rent skitsnack, om Simon brukade få stryk hemma hade det garanterat märkts på något sätt. Har många gemensamma vänner och ingen verkar veta något om något sådant.
Citera
2021-08-01, 14:06
Medlem
Har gått igenom intenogs meddelandehistorik i den här tråden. Jag tror inte man kan lita på ett ord från den snubben.
Citera
2021-08-01, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag kan tycka att det inte är okej att hota någon bara för att någon annan begår ett grovt brott men pappan verkar ju inte ha alla hemma han heller. Fast å andra sidan ska ju inte pappan bli lidande för sin sons dumheter

Jag råkar känns mgm pappa och han är världens snällaste och superfin människa. Sen om han har otur och sonen blir ett rötägg är knappast hans fel. Klart man blir upprörd om någon hotar ens barn till livet, är väl inte så konstigt.
Citera
2021-08-01, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cewa012
Jag råkar känns mgm pappa och han är världens snällaste och superfin människa. Sen om han har otur och sonen blir ett rötägg är knappast hans fel. Klart man blir upprörd om någon hotar ens barn till livet, är väl inte så konstigt.
Hot är förstås aldrig okej . Jag vägrar dock tro att han försvarar brotten som hans son är misstänkt för
Citera
2021-08-01, 14:10
Medlem
Nu har Simons far raderat sin kommentar, så man får anta att han läser denna tråd.
Jag skulle råda honom att inte göra det och istället acceptera situationen och fundera över vad som gått snett.
Det är ju faktiskt möjligt att föräldrarna gjort vad som är rimligt för att ge pojken förutsättningar i livet, men att han själv inte haft målet att få ett bra och normalt liv.
Prioriterat fel saker, kort sagt.

Döms han är ju livet i allt väsentligt över. Man kommer inte ut som 50-åring med det som belastning och ingen relevant erfarenhet och får ett vettigt jobb och en meningsfull livsstil.
Vid fällande dom så är det över.
Citera
2021-08-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hot är förstås aldrig okej . Jag vägrar dock tro att han försvarar brotten som hans son är misstänkt för
Tog pappan bort sin kommentar?🤔
Citera
2021-08-01, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Tog pappan bort sin kommentar?🤔
Ja tydligen. Tycker förövrigt pappan ska hållas utanför det här. Han har inget med det här att göra. Måste ju vara oerhört påfrestande att behöva försvara sin son gång på gång när sonen vad det verkar varit inblandad i en rad grova brott. Måste ju vara hemskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in