Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
Mark Meadows hade tillsammans med Trump möte i New Jersey med en mängd Republikaner bla flera senatorer. Som tidigare noterat är det sannolikt att Trump flyttar sin residens till NJ så han och DeSantis kan köra tillsammans 2024.
Nixter, får jag ge dig ett tips? Du verkar ju vara väldigt intresserad av amerikansk politik, så jag skulle föreslå att du tipsar dina kompisar i Republikanerna att det nog inte är någon bra idé att satsa på Trump 2024.
Jag har förstått att du ogillar Kamala Harris, så om du vill undvika att hon vinner valet 2024 så bör du nog rekommendera partiet att skippa Trump. Jag är övertygad om att Trump 2024, precis som 2020, kommer att vara Demokraternas främsta valarbetare och att hans kandidatur nog i praktiken är nära nog förutsättningen för att Harris ska ha riktigt goda möjligheter att vinna. Harris är så pass omstridd (och delvis illa sedd) att hon nog får det svårt med en "normal" Republikansk kandidat (din nya favorit DeSantis, kanske?) som motståndare. Men med Trump - då 78 år - som motståndare kanske Harris kan bli första president någonsin att nå 100 miljoner röster!