2021-08-01, 18:03
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att en person som är dömd till mer än två års fängelse inte är häktad i väntan på verkställighet är helt sjukt.
Tidigare var häktning i princip automatiskt när straffet hade den längden.
Hon dog för att samhället lät en dömd våldsman löpa fritt... Fy fan.

För en månad sedan dömdes han till 2,5 års fängelse för grov misshandel och grovt olaga hot – men är på fri fot då domen inte vunnit laga kraft.
https://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mordaren-var-domd-till-fangelse/

Det beror väl på den kroniska bristen på häktesplatser, som politikerna aldrig gör något åt?
Citera
2021-08-01, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Jag håller visserligen med om att Halsius-släkten inte alla gånger är sådär vansinnigt trevlig och det känner nog Simon till.
Men att han skulle ha sån vansinnig otur att han först döms för grov misshandel och grovt olaga hot utan att ha gjort något för att kort senare oskyldig bli misstänkt för att ha skjutit en brud känns... osannolikt.
Han har ju uppenbart försatt sig själv i situationer där han blir misstänkt för dessa brott, så han kan inte vara så försiktig av sig.
Vete tusan om jag skulle kalla det otur att misshandla en person att han nästan dör och sedan 6 månader senare har ihjäl en annan person
Citera
2021-08-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vete tusan om jag skulle kalla det otur att misshandla en person att han nästan dör och sedan 6 månader senare har ihjäl en annan person

Nej, det var lite det som var poängen.
Citera
2021-08-01, 18:10
Medlem
Citat:
Jag har själv släktingar som har adoptivbarn så det behöver jag inte få hört från andra.

Jag har inte påstått att hon inte kan vara adopterad men det har inte framkommit några uppgifter i tråden som bekräftar detta. Ryktet om att hennes pappa var från Jamaica var en trådsanning utan substans.

Jag skulle vilja ha lite mer fakta i tråden om hon var adopterad eller inte. Men hittils har jag inte sett något som tyder på detta.

Frida var inte adopterad. Jag har umgåtts en del med hennes mamma back in the days och sett Frida som liten. Hon har svenska föräldrar. Exakta dna på huruvida de finns övriga etniciteter bak i leder har nog ingen någon aning om, om du inte skickar in dna eller släktforskar tillbaka några hundra år. SÅ! Kan ni släppa den diskussionen nu?!
Citera
2021-08-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Jag håller visserligen med om att Halsius-släkten inte alla gånger är sådär vansinnigt trevlig och det känner nog Simon till.
Men att han skulle ha sån vansinnig otur att han först döms för grov misshandel och grovt olaga hot utan att ha gjort något för att kort senare oskyldig bli misstänkt för att ha skjutit en brud känns... osannolikt.
Han har ju uppenbart försatt sig själv i situationer där han blir misstänkt för dessa brott, så han kan inte vara så försiktig av sig.

Ja Simon umgås med rötägg och följer med på idiotiska saker och får därav straffen för han följer med. Men han har det inte i sig. Men han har varit där när garanterat! Men det är inte han som sköt utan kommer bara bli medbrottsling igen.
Citera
2021-08-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersson42
Så jävla classic dagens flashback, är det en "etnisk svensk" som är förövare letas det ursäkter i absurdum. Är förövaren invandrare är det pga kultur, etnicitet, etc. Synd att det blivit en sandlåda för de mörkaste krafterna i Sverige, lika bra att lägga ner möget när det bara är svagbegåvade inavelsmuts som skriver.

Jag tror att simon är oskylldig, och den verklige mördaren kom upp från orten (orten är förkortning av förorten om du inte visste det) i sth och är inte svensk.
Senast redigerad av ap0 2021-08-01 kl. 18:17.
Citera
2021-08-01, 18:15
Medlem
hallonyoghurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchanal
Egentligen inte så rörig. Min gissning till vad som hänt:

BO hade kontakter med gängkriminella från Rinkeby som ville sälja droger i Luleå.
BO hade säkert ett stort nätverk med brukare och säljare i Luleå och erbjöd sig hjälpa grabbarna från Rinkeby. En av dessa personer var MGM. Sedan gick ngt snett, det har skrivits tidigare i tråden att BO använde en del av drogerna själv som kanske MGM lagrade hos henne (har framkommit att BO lagrar droger och vapen mot betalning) eller sålde ett parti och behöll pengarna. Grabbarna från Rinkeby hotar MGM till livet och han knäpper BO. Det löser inte problemet med att få fram pengar, nu sitter alla i skiten istället. Men kanske är grabbarna från Rinkeby så råa att de tvingar MGM göra detta för saken skull.

Om BO endast hade blåst MGM på pengar så tror jag inte han hade knäppt henne. Han måste varit rejält pressad.
Vågar man kalla det för självsanering eller är det fel att göra det när det råkar handla om vita svenskar och den döde råkar vara kvinna? Nåja, all fakta ligger ej ännu på bordet. Men om man ska gå på trådens sanning så låter det som att hon får skylla sig själv på många sätt.
Citera
2021-08-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallonyoghurt
Vågar man kalla det för självsanering eller är det fel att göra det när det råkar handla om vita svenskar och den döde råkar vara kvinna? Nåja, all fakta ligger ej ännu på bordet. Men om man ska gå på trådens sanning så låter det som att hon får skylla sig själv på många sätt.
Där kom det " Hennes eget fel"
Citera
2021-08-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Kan simon ha umgått med utlänningar och tagit efter deras beteende som fick han att döda jamaicanen?

du kan gå tillbaka och läsa domen angående misshandeln om Rönnblom som fick skallskdor .Hans partner Angelika räddade livet på sin gubbe när hon vevade med skidstavarna.
Där finns mgm närmaste kompisar, en har turkiskt namn, den andre jugoslaviskt namn och så en svensk namn plus mgm .Rn misshandel som kunde lett till mord..
klart är att mgm umgåtts med likasinnade- en del har utländska namn men också helsvenska namn återfinns i hans krets.
Citera
2021-08-01, 18:20
Medlem
hallonyoghurts avatar
Citat:
Där kom det " Hennes eget fel"
Hon var ju enligt trådens sanning grovt kriminell som förvarade både droger och vapen hemma åt andra. Men det är klart. Det kan ju vara så att den historien inte stämmer.
Senast redigerad av hallonyoghurt 2021-08-01 kl. 18:23.
Citera
2021-08-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Vet någon vem det är dom bor i hennes lgh?
Pojkvän?

Nej, det är ägaren till lägenheten. Hon hyrde i andra hand/inneboende.
Citera
2021-08-01, 18:24
Medlem
Ingen polistejp vid hennes förråd i skogen. Jag cyklade förbi stället hon brukade gräva ner saker och det låg kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in