2021-08-01, 17:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchanal
Ismail är enligt uppgifter tidigare i tråden en gängkriminell från Rinkeby som har bott hos BO. Han blev skjuten för drygt en månad sedan i Rinkeby. Jag tror att det är Niinow från FLG som menas. Om detta är sant eller ej vet jag inte men det låter inte helt orimligt.

OK. Jag trodde att det var Ismail som skjutit någon i Rinkeby eftersom det påstods att MGM använt samma pistol som Ismail. Skulle denne Ismail alltså vara den armenier som tidigare bodde hos BO?
Citera
2021-08-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psalm169
NU KLARAR JAG INTE LÄNGRE I TRÅDEN UTAN EN HEL JÄVLA BURK BLÅBÄR.

Ja Simon åkte på stryk hela uppväxten.

Simon är från samma by som Fridas farbror bodde i kring när Simon bodde hemma/flyttade hemifrån och när ni väl kommer fram till vilka bröderna halsius är så kommer ni förstå att Simon är inte rädd för någon jävla wannabe gangster ismael som knappt får handla själv på bolaget(vet fan inte ens vem det är) jämfört med vad han vet att farbrodern gör med sina barndomskompisar från Överkalix med han, för dom kompisarna kommer åt han vilken anstalt han än handlar för.

MEN, Simon har inte det i sig att varken ha deltagit aktivt i misshandeln dom åkte dit för i samförstånd för dom inte rett ut vem som gjort vad och han skjuter absolut inte Ante Halsius dotter. För spelar ingen roll vilken anstalt han sitter på då. Han kommer bli misshandlad och våldtagen duktigt.

Nu ska ni få lista ut hur det kommer sig själva 🥰

By? Simon bodde hela sin uppväxt i Råneå, knappast en by.
Citera
2021-08-01, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
OK. Jag trodde att det var Ismail som skjutit någon i Rinkeby eftersom det påstods att MGM använt samma pistol som Ismail. Skulle denne Ismail alltså vara den armenier som tidigare bodde hos BO?

Nej, Ismail är död. Han blev knäppt för en månad sedan i Rinkeby. Han är somalier. Inte mina uppgifter men tidigare i tråden så påstods detta vilket jag tror är sant. BO hade kontakter med gängkriminella från Stockholm påstods det. Det finns en tråd om det mordet på flashback.
Citera
2021-08-01, 17:36
Medlem
Citat:

Simon är från samma by som Fridas farbror bodde i kring när Simon bodde hemma/flyttade hemifrån och när ni väl kommer fram till vilka bröderna halsius är så kommer ni förstå att Simon är inte rädd för någon jävla wannabe gangster ismael som knappt får handla själv på bolaget(vet fan inte ens vem det är) jämfört med vad han vet att farbrodern gör med sina barndomskompisar från Överkalix med han, för dom kompisarna kommer åt han vilken anstalt han än handlar för.

MEN, Simon har inte det i sig att varken ha deltagit aktivt i misshandeln dom åkte dit för i samförstånd för dom inte rett ut vem som gjort vad och han skjuter absolut inte Ante Halsius dotter. För spelar ingen roll vilken anstalt han sitter på då. Han kommer bli misshandlad och våldtagen duktigt.

Jag håller visserligen med om att Halsius-släkten inte alla gånger är sådär vansinnigt trevlig och det känner nog Simon till.
Men att han skulle ha sån vansinnig otur att han först döms för grov misshandel och grovt olaga hot utan att ha gjort något för att kort senare oskyldig bli misstänkt för att ha skjutit en brud känns... osannolikt.
Han har ju uppenbart försatt sig själv i situationer där han blir misstänkt för dessa brott, så han kan inte vara så försiktig av sig.
Citera
2021-08-01, 17:42
Medlem
Vet någon vem det är dom bor i hennes lgh?
Pojkvän?
Citera
2021-08-01, 17:44
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Nej, Ismail är död. Han blev knäppt för en månad sedan i Rinkeby. Han är somalier. Inte mina uppgifter men tidigare i tråden så påstods detta vilket jag tror är sant. BO hade kontakter med gängkriminella från Stockholm påstods det. Det finns en tråd om det mordet på flashback.

Tack. Otroligt rörig historia.
Citera
2021-08-01, 17:49
Medlem
Citat:

Kan Simon vara för ung för att respektera namnet Halsius? Han kunde ju tydligen lite karate.
Citera
2021-08-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
En fin fasad utåt utesluter inte på något sätt att han är en person som ansett att barnen förtjänar ett kok stryk som uppfostring. Det har varit förbjudet sedan 70-talet så det är knappast något som en frisk människa gör öppet.
Såna föräldrar brukar försvara sig med att dom själva blev uppfostrade med stryk och dom blev minsann så bra människor av det.
Så går våldet vidare till nästa generation som en normal väg till problemlösning/konfliktlösning.

Det våldsverkare och mördare i Sverige som inte uppfostrats med stryk kan nog räknas på fingrarna.
Och sen lite avtrubbande droger på det så flyttas de gränserna.

För övrig tycker jag pappans Facebooksida tyder på att han dessutom kan vara helgalkolist.

Det är självklart och vi som haft insyn i brott och brottslingar/brottsoffer så finns alltid trauman i deras bakgrund och barndom.
De män som slår kvinnor tex
behövs verkligen ingen Einstein för att förstå dessa personerss bakomliggande kvinnosyn..
slå, misshandla och mörda kvinnor är ingentig som kan uppstå pga drogmissbruk-
.
Denna värdering o inställning mot kvinnor lär funnits innan ynglingen började med droger..
drogerna triggar den där maktkänslan det ger att se rädslan o uppgivenheten hos den svagare
så klart finns det djuoare orsaker till att detta blev såhär-
inte bara en simpel knarkaffär
andra mekanismer fanns inom förövaren -redo att begå mord
Citera
2021-08-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tack. Otroligt rörig historia.

Egentligen inte så rörig. Min gissning till vad som hänt:

BO hade kontakter med gängkriminella från Rinkeby som ville sälja droger i Luleå.
BO hade säkert ett stort nätverk med brukare och säljare i Luleå och erbjöd sig hjälpa grabbarna från Rinkeby. En av dessa personer var MGM. Sedan gick ngt snett, det har skrivits tidigare i tråden att BO använde en del av drogerna själv som kanske MGM lagrade hos henne (har framkommit att BO lagrar droger och vapen mot betalning) eller sålde ett parti och behöll pengarna. Grabbarna från Rinkeby hotar MGM till livet och han knäpper BO. Det löser inte problemet med att få fram pengar, nu sitter alla i skiten istället. Men kanske är grabbarna från Rinkeby så råa att de tvingar MGM göra detta för saken skull.

Om BO endast hade blåst MGM på pengar så tror jag inte han hade knäppt henne. Han måste varit rejält pressad.
Citera
2021-08-01, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxarper
Han är långt ifrån så snäll som han verkar. Blev dömd för grov misshandel för 1 månad sen om ni behagar att läsa tråden trots alla klappträn som spammar om negrer och droger.

Kan simon ha umgått med utlänningar och tagit efter deras beteende som fick han att döda jamaicanen?
Citera
2021-08-01, 18:00
Medlem
micro113s avatar
Att en person som är dömd till mer än två års fängelse inte är häktad i väntan på verkställighet är helt sjukt.
Tidigare var häktning i princip automatiskt när straffet hade den längden.
Hon dog för att samhället lät en dömd våldsman löpa fritt... Fy fan.

För en månad sedan dömdes han till 2,5 års fängelse för grov misshandel och grovt olaga hot – men är på fri fot då domen inte vunnit laga kraft.
https://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mordaren-var-domd-till-fangelse/
Citera
2021-08-01, 18:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Egentligen inte så rörig. Min gissning till vad som hänt:

BO hade kontakter med gängkriminella från Rinkeby som ville sälja droger i Luleå.
BO hade säkert ett stort nätverk med brukare och säljare i Luleå och erbjöd sig hjälpa grabbarna från Rinkeby. En av dessa personer var MGM. Sedan gick ngt snett, det har skrivits tidigare i tråden att BO använde en del av drogerna själv som kanske MGM lagrade hos henne (har framkommit att BO lagrar droger och vapen mot betalning) eller sålde ett parti och behöll pengarna. Grabbarna från Rinkeby hotar MGM till livet och han knäpper BO. Det löser inte problemet med att få fram pengar, nu sitter alla i skiten istället. Men kanske är grabbarna från Rinkeby så råa att de tvingar MGM göra detta för saken skull.

Om BO endast hade blåst MGM på pengar så tror jag inte han hade knäppt henne. Han måste varit rejält pressad.

Stämmer väl med den bild jag fått. Men sedan har det också påståtts att det här mordet hade något med mordet i Rinkeby att göra. Hämnd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in