Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-08-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Javisst, det rasar imorgon.
Så då kanske inte hinner byta i tid.

Men vad känner du är bäst, att gå miste om 5% eller känna på en nedgång med 20%?.

Spred du samma skräpråd i början på 2021?
Citera
2021-08-01, 16:25
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps5-smh
Spred du samma skräpråd i början på 2021?

Jag har inte startat den här tråden, och om du tittar mina antal inlägg så förstår du kanske att det vore en omöjlighet att minnas allt.
Citera
2021-08-01, 17:02
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Javisst, det rasar imorgon.
Så då kanske inte hinner byta i tid.

Men vad känner du är bäst, att gå miste om 5% eller känna på en nedgång med 20%?.

20% är rent önsketänkande - börsen kommer halveras. Föll 42 % 2008 - ett mindre fall nu är rena illusionerna.
Citera
2021-08-01, 17:08
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
20% är rent önsketänkande - börsen kommer halveras. Föll 42 % 2008 - ett mindre fall nu är rena illusionerna.

Vore finfint, jag satte över mitt PPM i lågrisk häromdagen, så nu är det bara och invänta rean.
Citera
2021-08-01, 17:12
Medlem
Citat:

Konstigt, jag kan svära att börsen gick ned 35% ish för ca 17 månader sedan.
Citera
2021-08-01, 17:14
Medlem
Citat:

Konstigt, jag kan svära att börsen gick ned 35% ish för ca 17 månader sedan. Men visst, ju fler som tror att börsen kommer krascha desto bättre.
Citera
2021-08-01, 17:17
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Om du nu gillar att titta på 2008 så borde vi kraschat 2015, men det gjorde vi ju inte. Coronakraschen borde ju även den ha mer än halverat börsen. Konstigt det där att man inte kan ta historik och applicera på nutid rakt av.
Citera
2021-08-01, 17:24
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Om du nu gillar att titta på 2008 så borde vi kraschat 2015, men det gjorde vi ju inte. Coronakraschen borde ju även den ha mer än halverat börsen. Konstigt det där att man inte kan ta historik och applicera på nutid rakt av.

Konstigt att ni patologiska börsoptimister ens skriver i tråden! Tråden heter "Kraschen närmar sig". Vore ung som om jag skulle in och härja i Urban exploration eller vad fan det heter...

Nä - man kan inte läsa av historiken rakt av, men en fortsatt uppgång är helt orimlig. Tror kraschen kommer i två stötar, först en finansiell kris där samtliga tillgångsvärden rasar. Denna sprider sig till den reala ekonomin, och då kommer det riktiga börsfallet som lök på laxen, ungefär som 2018 - 2022 när börsen tappade ca 60 %.
Citera
2021-08-01, 17:27
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Konstigt att ni patologiska börsoptimister ens skriver i tråden! Tråden heter "Kraschen närmar sig". Vore ung som om jag skulle in och härja i Urban exploration eller vad fan det heter...

Nä - man kan inte läsa av historiken rakt av, men en fortsatt uppgång är helt orimlig. Tror kraschen kommer i två stötar, först en finansiell kris där samtliga tillgångsvärden rasar. Denna sprider sig till den reala ekonomin, och då kommer det riktiga börsfallet som lök på laxen, ungefär som 2018 - 2022 när börsen tappade ca 60 %.

Detta sker ju redan nu genom hög inflation.
Citera
2021-08-01, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet

"Borde" ha gjort det, är ett tänjbart uttryck. Man gick in storskaligt med Riksbankens pengaprinter i form av värdepappersköp i miljardklassen, och styrde således upp situationen med bravur
Citera
2021-08-01, 18:03
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Detta sker ju redan nu genom hög inflation.
Jäpp, och medan svempa vränger i sig valium medan han ser ser sina 25k på sparkontot vissna bort och goldbugsen gömmer sig under bordet går mina stålbolag upp 50% sen Februari.

Ingen minns en fegis. Det blir ingen krasch. Tramstråd.
Citera
2021-08-01, 18:21
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jäpp, och medan svempa vränger i sig valium medan han ser ser sina 25k på sparkontot vissna bort och goldbugsen gömmer sig under bordet går mina stålbolag upp 50% sen Februari.

Ingen minns en fegis. Det blir ingen krasch. Tramstråd.

Om det bara vore 25 k ändå... ..."valium" vore något, inte kört sedan febr... nevermind. Räknar med att tappa den negativa realräntan på mina besparingar samt att mina fastigheter kommer tappa 15-20 % - men det är ingenting mot er börs-losers... ni kommer ränna som svansbrända råttor för att bli av med papper som ingen vill ha... Blir en lustig syn.

Men igen; att ni alltid måste bekräfta att "köp-mera" är en bra strategi genom att ständigt hemsöka trådar som denna, detta bevisar bara er osäkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in