2021-07-31, 11:41
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Det ser sinnessjukt ut vilket betyder att ryssen är efterbliven, vilket är farligt. Den ena normala individen i videon är den hemlösa hunden!

Ja.. stackars ryska värnpliktiga som plikttroget, men föga motiverat, marscherar bakom gänget ryskortodoxa präster och kriminella MC-drägg i ockuperat ukrainskt territorium. Om något känns fel så är det verkligen detta.
Citera
2021-07-31, 11:58
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Ja.. stackars ryska värnpliktiga som plikttroget, men föga motiverat, marscherar bakom gänget ryskortodoxa präster och kriminella MC-drägg i ockuperat ukrainskt territorium. Om något känns fel så är det verkligen detta.

Lite som när homosexuella amerikanska sjömän marscherar genom ockuperat japanskt territorium? Amerikanen verkar efterbliven och är därmed en klar säkerhetsrisk för världssamfundet.

https://twitter.com/USNavy/status/1410040397129256961

Vilket pronomen föredrar du att jag titulerar dig med, Fritz?

#CrimeIsUkraine #BidenAtWar
Senast redigerad av ErrorNotFound404 2021-07-31 kl. 12:07.
Citera
2021-07-31, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Ja, det är konstigt att man inte skrotar den. Hangarfartyg är ju som en slags symbol för imperialism, aggressiva angreppskrig och att inte ha stöd på marken. Det skulle kanske innebära en alltför stor prestigeförlust inför den egna befolkningen att skrota?

Den dagen när det första amerikanska hangarfartyget sänks är nog inte långt borta. Vid passager som tex genom Öresund borde det vara möjligt, inte kräva så där otroligt bra vapenteknik eller särskilt stor organisation.
Varför skulle någon skicka in ett hangarfartyg genom Öresund?
Citera
2021-07-31, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorNotFound404
Lite som när homosexuella amerikanska sjömän marscherar genom ockuperat japanskt territorium? Amerikanen verkar efterbliven och är därmed en klar säkerhetsrisk för världssamfundet.

https://twitter.com/USNavy/status/1410040397129256961

Vilket pronomen föredrar du att jag titulerar dig med, Fritz?

#CrimeIsUkraine #BidenAtWar
Skillnaden då är väl att japanerna VILL ha amerikanska flottan där, Ukraina vill inte ha ryssarna på sin halvö.
Citera
2021-07-31, 22:38
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Skillnaden då är väl att japanerna VILL ha amerikanska flottan där, Ukraina vill inte ha ryssarna på sin halvö.

Jag vet att det har genomförts en folkomröstning på Krim om Ryssland och att den är omdebatterad osv. Men hur är det, har det genomförts några folkomröstningar i Japan eller någon av de andra länderna i Östeuropa huruvida de ska tillhöra NATO eller härbärgera amerikanska trupper? 🧐 Många verkar tycka att NATO-länderna Polen och Ungern är odemokratiska, men det var helt demokratiskt när makthavarna där bjöd in USA?

Hur var det med Afghanistan, Irak, Libyen, Syrien osv, det var väl också så att folket VILLE ha amerikanerna där, eller hur? 🤔
Senast redigerad av ErrorNotFound404 2021-07-31 kl. 22:52.
Citera
2021-08-01, 11:11
Medlem
Citat:
Jag vet att det har genomförts en folkomröstning på Krim om Ryssland och att den är omdebatterad osv. Men hur är det, har det genomförts några folkomröstningar i Japan eller någon av de andra länderna i Östeuropa huruvida de ska tillhöra NATO eller härbärgera amerikanska trupper? 🧐 Många verkar tycka att NATO-länderna Polen och Ungern är odemokratiska, men det var helt demokratiskt när makthavarna där bjöd in USA?

Hur var det med Afghanistan, Irak, Libyen, Syrien osv, det var väl också så att folket VILLE ha amerikanerna där, eller hur? 🤔
Har USA annekterat mark i Japan, Polen, Ungern, Afghanistan, Irak, Libyen eller Syrien? Det är nämligen den mest relevanta skillnaden.
Citera
2021-08-01, 14:49
Avstängd
Citat:
Vill Kuba ha amerikanska flottan på sin mark? Vill Mauritius ha det?
Citera
2021-08-01, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vill Kuba ha amerikanska flottan på sin mark? Vill Mauritius ha det?
Kuba: nej. Mauritius har jag ingen koll på. Men jämförelsen var mellan Japan och Ukraina.
Citera
2021-08-01, 19:02
Avstängd
Citat:
Kuba: nej. Mauritius har jag ingen koll på. Men jämförelsen var mellan Japan och Ukraina.
Mauritius gick till ICJ och vann, vilket inte hjälper ett dugg. Jag talar om Diego Garcia om du undrar.
Citera
2021-08-01, 19:38
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Mauritius gick till ICJ och vann, vilket inte hjälper ett dugg. Jag talar om Diego Garcia om du undrar.

Jag tror inte Raukberg skulle vinna en diskussion om Japan heller. 75% av alla USA-soldater där befinner sig på en enda ö, Okinawa. Tokyo bestämde sig för att placera amerikanerna där eftersom Okinawa befolkas av en etnisk minoritet (Ryukyu) och ligger väldigt långt från resten av Japan. Ryukyu har alltid varit totalt emot amerikanernas närvaro men aldrig blivit tillfrågade. USA vet om detta och har försökt flytta basen till en annan del av Japan, men fått nej från Tokyo. Okinawa kunde ha varit ett paradis och levt helt på turism, men tyvärr har USA förvandlat den till en betongöken.
Citera
2021-08-01, 19:46
Medlem
Citat:
Jag tror inte Raukberg skulle vinna en diskussion om Japan heller. 75% av alla USA-soldater där befinner sig på en enda ö, Okinawa. Tokyo bestämde sig för att placera amerikanerna där eftersom Okinawa befolkas av en etnisk minoritet (Ryukyu) och ligger väldigt långt från resten av Japan. Ryukyu har alltid varit totalt emot amerikanernas närvaro men aldrig blivit tillfrågade. USA vet om detta och har försökt flytta basen till en annan del av Japan, men fått nej från Tokyo. Okinawa kunde ha varit ett paradis och levt helt på turism, men tyvärr har USA förvandlat den till en betongöken.
Har du någon källa på allt det där?
Citera
2021-08-01, 19:49
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Har du någon källa på allt det där?

Den här tråden handlar egentligen inte om Okinawa, så för att inte gå mer off-topic så föreslår jag att du konsulterar den förnämliga sajten www.google.com .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in