• 1
  • 2
2011-10-15, 23:55
Medlem
herbsngarlics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåslampa
Inte p sjlva medicinen, eller... Jag blir bara irriterad att jag inte sover.
Nr jag frsker sova vanligt, ja d kommer ngesten.

Okay men frsk d bara med 2 tabletter och inget annat. Se till att du tar tabletten stendes och lgger dig ner inom en kort stund, ls/virka/sticka en stund till och lgg dig sedan ner. Tror det lser sig fr dig.
Citera
2012-02-29, 16:03
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåslampa
Vad hnder om jag tar 2 stilnoct? Eller 3?
r det farligt att beblanda dessa med andra "ltta" smnlkemedel, som t.ex. valerina natt?

Det r inte farligt att blanda Valerina med annat smnmedel. Du har inte haft smnproblem tidigare vilket betyder att du kan sova. Stress och oro r den absolut vanligaste orsaken till att du inte kan sova. Det bsta du kan gra fr din smn r att inte tnka p sdant som stressar upp dig.

Brja med exempelvis tre timmar per dag du du koncentrerar dig p att inte tnka negativt, utvidga sedan den tiden. Din smn kommer d avsevrt att frbttras direkt.

Om det inte fungerar s frsk f starka smnmedel som Rohypnol utskrivet. Men d mste du till lkaren och ha en bra orsak. Annars blir det mest svagare smnmedel som du fr.
Senast redigerad av Hegamon 2012-02-29 kl. 16:11.
Citera
2012-02-29, 17:48
Medlem
HarmonicAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloMyNameIs
Prova du ta 2-3 st. Enl. erfarenhet r risken minimal att du gr ngot dumt.

Jag har gjort dummare saker p Stiolnoct/ Zolpidem n all vrldens droger tillsammans. Stilnoct r farligt i min mening.
Citera
2012-02-29, 18:19
Medlem
Problemmet kan ju vara att stilnocten ffunkar dligt p dig och att du vaknar upp 2-3 senare!

Kan vara vrt att blanda med propavan, nosinan eller varfr inte lite nitrazepam som sitter i lite lngre!
Citera
2012-03-01, 14:48
Medlem
Earlygirls avatar
prova blanda med theralen/propavan typ, och du kan ta flera stilnoct
Citera
2012-03-01, 14:59
Medlem
Ostmars avatar
maxdosen fr stilnoct (Zolpidiem) r 10mg, och man br inte ta mer innom sju timmar,problemet r att om du verdoserar (mer n 10 mg) en tid p stilnoct innan du ska sova s leder det till minnesproblem,ngest,koncentrationsvrigheter dagen efter, och riskerar att brja m skit och insomningssvrigheterna nr man ska sova blir nnu vrre, detta r mina erfarenheter av stilnoct.
Citera
2012-03-02, 22:14
Medlem
djpsykoss avatar
Ta dem tidigare n normalt, ligg sedan och mys s somnar du tillslut ska du se. G inte och var orolig fr att gra massa dumma saker nr du r stillad det r d det hnder.
Citera
2012-03-03, 09:11
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmar
maxdosen fr stilnoct (Zolpidiem) r 10mg, och man br inte ta mer innom sju timmar,problemet r att om du verdoserar (mer n 10 mg) en tid p stilnoct innan du ska sova s leder det till minnesproblem,ngest,koncentrationsvrigheter dagen efter, och riskerar att brja m skit och insomningssvrigheterna nr man ska sova blir nnu vrre, detta r mina erfarenheter av stilnoct.
Fast 10 mg r ingenting om man har tminstone ngon vana fr det.
Citera
2012-03-03, 13:35
Medlem
Ostmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Fast 10 mg r ingenting om man har tminstone ngon vana fr det.
vana??
Citera
2012-03-03, 13:59
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostmar
vana??
Skulle sga tolerans, men det behvs ingen tolerans fr att hantera 10 mg zolpidem. Oerhrt liten dos i mina gon.
Citera
2012-03-03, 14:37
Medlem
Ostmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Skulle sga tolerans, men det behvs ingen tolerans fr att hantera 10 mg zolpidem. Oerhrt liten dos i mina gon.
jo men dr har du ju problemet bla!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in