2021-08-01, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag är inte såpass bekant med Luleå att jag kan uttala mig om hur brottsstatistiken ser ut konkret. Men småstad är det inte. Om jag inte har helt fel ligger Luleå topp-10 när det gäller Sveriges största stad

Jag bor i Luleå och mord här är ganska ovanligt. Brukar oftast vara mordförsök här . Och på tal om ghetton i Luleå så är hertsön, tuna och porsön det. Hertsön har varit med om lägenhets bränder, inbrott i bilar, stulna utemöbler osv.
Citera
2021-08-01, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aidsvalp
Jag bor i Luleå och mord här är ganska ovanligt. Brukar oftast vara mordförsök här . Och på tal om ghetton i Luleå så är hertsön, tuna och porsön det. Hertsön har varit med om lägenhets bränder, inbrott i bilar, stulna utemöbler osv.
Hur utbrett är handeln med narkotika i denna lilla ”storstad” samt hur vanligt är missbruket av knark i krogmiljö där ??
Citera
2021-08-01, 07:30
Medlem
Det har blivit värre dom senaste 5 åren, förr såg man knappt langarna då dom satt hemma och folk kom förbi med sina skumma bilar osv, men nu står dom mer öppet och dealar.
Citera
2021-08-01, 08:01
Medlem
Verkligen försökt hitta men det är ganska rörigt bland namnen. Jag har funnit
Simon V
Simon P (samma snubbe som Simon V?)
Heikki

Vem är GM? Och varför tar ni upp Heikki om det är Simon som är GM?

Edit: tror jag löste gåtan själv så never mind!
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2021-08-01 kl. 08:12.
Citera
2021-08-01, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Verkligen försökt hitta men det är ganska rörigt bland namnen. Jag har funnit
Simon V
Simon P (samma snubbe som Simon V?)
Heikki

Vem är GM? Och varför tar ni upp Heikki om det är Simon som är GM?

Simon V = MGM
Nej det är 2 individer, vet inte hur Pettersson ramlade in i den här tråden, enligt skribenten intenog har denne Pettersson alibi, han var anhållen el liknande iaf i förvar
Heikki är enligt tråden den som misshandlade sin flickvän, helt off topic
Citera
2021-08-01, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice
Simon V = MGM
Nej det är 2 individer, vet inte hur Pettersson ramlade in i den här tråden, enligt skribenten intenog har denne Pettersson alibi, han var anhållen el liknande iaf i förvar
Heikki är enligt tråden den som misshandlade sin flickvän, helt off topic

Ah tack. Därför det var så rörigt
Hittade bara en bild på Simon när han satt på en enhjuling men har hans Facebook länkats i tråden?
Citera
2021-08-01, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Inte för att jag vill försvara den här flåbusen, men om jag förstått rätt var den han som stod i en trappuppgång och hotade kvinnan med en pistol medan hans kumpaner gick loss med kofötter på mannen som fick skallen spräckt.

Ja det borde vara SV som stod i trappuppgången med pistolen i handen.

Har man läst domen om den grova misshandeln så ser man också att pistolen aldrig åretfanns.

Att man låter en dömd person vara på fri fot och inte häktad i väntan på placering med en inte återfunnen pistol övergår ens förstånd.

Kanske det är just den pistolen som nu mördat en 25-årig kvinna.

Skrämmande!
Citera
2021-08-01, 08:40
Medlem
Citat:
Hittade bara en bild på Simon när han satt på en enhjuling men har hans Facebook länkats i tråden?

Japp den är länkad tidigare
Citera
2021-08-01, 08:42
Medlem
Citat:

Japp den är länkad tidigare
Här kommer den igen:
https://m.facebook.com/simon.vestermar*

*k
Citera
2021-08-01, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid

Har man läst domen om den grova misshandeln så ser man också att pistolen aldrig åretfanns.

Att man låter en dömd person vara på fri fot och inte häktad i väntan på placering med en inte återfunnen pistol övergår ens förstånd.

Skrämmande!

Om så är fallet är det ju årets skandal!
Men det kommer nog mörkas om det visar sig vara samma vapen, hur nu det skulle kunna bevisas egentligen!?
Citera
2021-08-01, 08:50
Medlem
Börjat trilla in meddelanden på MGMs vägg på Facebook...
Citera
2021-08-01, 08:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid

Skrämmande!

Det börjar bli jobbigt med tanke på att polismördaren också ha suttit inne eller och nu denna person. Även den dödade i skogen vid Uppsala väntade på fängelse men hann bli fixad innan han kom så långt.

Att ha dömda personer springandes ute är ruskigt farligt får man väl säga likt alla våra utvisade som väntar på avfärd som även de mördar eller begår brott, dags att ändra reglerna kanske?
Tänker på IKEA Västerås här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in