2021-07-31, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Du kan alltså inte bevisa att dina lögner om att EB har sagt att hon har dragit av 300k för städning är sanna.

Var inte så djävla desperat för att Ni är beslagna med en lögn.

Att gå till personangrepp när man inte kan bevisa något gjorde jag också när jag var liten.
Nu är det inte jag som påstått några enorma städkostnader utan du för att legitimera skampriset Ebba betalade, varför du verkar ha förvirrat in dig i ett hörn och försöker projicera över dina överdrifter på mig.

Den lögnen är lika stor som dina overifierade påståenden om att Binninge, hans advokat och Esbjörns vänner frångår Esbjörns intressen och verkar mot hans vilja. Du verkar ha lindat in dig i så många lögner att du inte längre vet varken ut eller in, än mindre att det faktiskt är du som ljuger. Det är inte konstigt att du hamnar så skevt och långt ifrån verkligheten i denna affär.
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-31 kl. 23:34.
2021-07-31, 23:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nu är det inte jag som påstått några enorma städkostnader utan du för att legitimera skampriset Ebba betalade, varför du verkar ha förvirrat in dig i ett hörn och försöker projicera över dina överdrifter på mig.

Den lögnen är lika stor som dina overifierade påståenden om att Binninge, hans advokat och Esbjörns vänner frångår Esbjörns intressen och verkar mot hans vilja. Du verkar ha lindat in dig i så många lögner att du inte längre vet varken ut eller in, än mindre att det faktiskt är du som ljuger.

Kanske bättre att du citerar mig gällande att städkostnaderna har legitimerat priset än att hitta på att jag har sagt något sådant.
2021-07-31, 23:45
Bannlyst
Citat:
Kanske bättre att du citerar mig gällande att städkostnaderna har legitimerat priset än att hitta på att jag har sagt något sådant.
Så du försöker påstå att du inte har legitimerat skampriset Ebba betalade med kostnader för att städa upp efter Esbjörn och att Binninge och senare Esbjörns advokat och hans vänner frångår Esbjörns intressen och verkar mot hans vilja och att du nu sist påstod att jag hävdat att städkostnaderna skulle uppgå till 300kkr, trots att jag aldrig berört detta?

Menar du det på fullt allvar? Du är inte lite fräck du!
2021-07-31, 23:53
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Så du försöker påstå att du inte har legitimerat skampriset Ebba betalade med kostnader för att städa upp efter Esbjörn och att Binninge och senare Esbjörns advokat och hans vänner frångår Esbjörns intressen och verkar mot hans vilja och att du nu sist påstod att jag hävdat att städkostnaderna skulle uppgå till 300kkr, trots att jag aldrig berört detta?

Menar du det på fullt allvar? Du är inte lite fräck du!

Försök inte att snacka bort frågan.

Var finns beviset för att EB har sagt att hon har dragit av 300k för att sanera fastigheten?

Mary drog med svansen mellan benen och kubun följde snart efter då de inte kan bevisa detta.
2021-07-31, 23:58
Bannlyst
Citat:
Försök inte att snacka bort frågan.

Var finns beviset för att EB har sagt att hon har dragit av 300k för att sanera fastigheten?

Mary drog med svansen mellan benen och kubun följde snart efter då de inte kan bevisa detta.
Jag kan i viss mån förstå att du duckar för dina lögner och overifierade påståenden när du beslås med dem, men som du märker har jag koll på dig efter att jag ertappat dig många gånger. Du slingrar dig som en mask på en metkrok varje gång och varje gång skrockar jag gott åt dina försök att komma loss, den här gången genom att försöka fokusera på någon annan istället. Men vet du, det kommer inte att funka - den här gången heller.
2021-08-01, 00:06
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Visa var hon har sagt att hon har dragit av 300k för att städa upp eller medge att det är ett påhitt av dig.
Ha ha vad gulligt, hotar du mig lite? Vad får dig att tro att du kan få mig till något alls? Jag drog heller ingenstans. Jag gjorde annat en stund.

Ebba drog av 300 000 i sitt första Facebook inlägg påstår hon att det är för hantverkskostnader, sanering och städning. Sen ändrade hon till och tog bort hantverkskostnader. Men jag tycker du ska läsa lite av Ebbas Facebookinlägg. Vem vet, du kanske till och med ändrar uppfattning om du sätter dig in lite i saker och ting.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-08-01 kl. 00:12.
2021-08-01, 00:09
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag kan i viss mån förstå att du duckar för dina lögner och overifierade påståenden när du beslås med dem, men som du märker har jag koll på dig efter att jag ertappat dig många gånger. Du slingrar dig som en mask på en metkrok varje gång och varje gång skrockar jag gott åt dina försök att komma loss, den här gången genom att försöka fokusera på någon annan istället. Men vet du, det kommer inte att funka - den här gången heller.
Försök inte att slingra dig

Citat:

Du har ju absolut inte påstått att det var några enorm städkostnader 🙄

Citat:
Att ta 300kkr för det är i paritet med andra äldre-lurendrejerare, som i likhet med Ebba utförs av skrupellösa dörrknackare som kräver läkarintyg för att häva affären när de blir påkomna.
https://www.dalademokraten.se/artikel/insandare-dorrforsaljare-lurar-aldre

Att du påstod att hon var en äldre-lurendrejare och omnämnandet av 300k i ett svar på den påstådda städkostnaden var bara ett olycksfall som din hand skrev utan att din hjärna var inblandad.🤔
2021-08-01, 00:14
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ha ha vad gulligt, hotar du mig lite? Vad får dig att tro att du kan få mig till något alls?

Ebba drog av 300 000 i sitt första Facebook inlägg påstår hon att det är för hantverkskostnader, sanering och städning. Sen ändrade hon till och tog bort hantverkskostnader. Men jag tycker du ska läsa lite av Ebbas Facebookinlägg. Vem vet, du kanske till och med ändrar uppfattning om du sätter dig in lite i saker och ting.

Du ljuger som vanligt, hon skrev inte att hon drog av 300k.

Hon skrev följande i sitt första inlägg på FB:

Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd ) samt renovering som har beräknats av hantverkare.

Det är alltså Esbjörn som har föreslagit priset.
EB har inte föreslagit priset eller har begärt några 300k i avdrag.
Senast redigerad av Q6 2021-08-01 kl. 00:16.
2021-08-01, 00:17
Medlem
lillen-68s avatar
Värderingen var 4.2 milj -/+ 200.000 för helt tömd och sanerad fastighet.
Tömning och sanering av fastighet är ett strikt säljaransvar innan en försäljning.
3.9 milj blev sen det avtalade priset för otömd och ej sanerad fastighet.
Köparen övertog säljarens tömnings och saneringsansvar.
Dessutom bekostat säljares kostnader innan juridiskt riktig försäljning kan ske.
Kostnaderna för renoveringen innan husets värde sen blir 7-8 milj är ca 3 milj.

Vem fa*n är det som blåste vem egentligen om jag får fråga???
2021-08-01, 00:22
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:

Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd ) samt renovering som har beräknats av hantverkare.

Men lilla vännen, andas.
Jag sa att hon skrev om det! Och om du kollade redigerings historiken så det du att texten ändrats precis som jag sa.

Men när du ändå refererar till det inlägget. Priset bestämdes av Esbjörn på så sätt att Ebba sa 3,8 och Esbjörn den ärthjärman kontrar med 3,9.

Jag slutar kommentera det här med dig nu. Du vet oxå att jag har rätt. Så sluta dumma dig.
2021-08-01, 00:23
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

Eftersom Ebba skriver värderingar i plural handlar det om fler än en värdering gjord av mäklare innan köpekontraktet skrevs. Notars värdering är känd men vilken är den eller de andra mäklarvärderingarna?

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Värderingen var 4.2 milj -/+ 200.000 för helt tömd och sanerad fastighet.
Tömning och sanering av fastighet är ett strikt säljaransvar innan en försäljning.
3.9 milj blev sen det avtalade priset för otömd och ej sanerad fastighet.
Köparen övertog säljarens tömnings och saneringsansvar.
Dessutom bekostat säljares kostnader innan juridiskt riktig försäljning kan ske.
Kostnaderna för renoveringen innan husets värde sen blir 7-8 milj är ca 3 milj.

Vem fa*n är det som blåste vem egentligen om jag får fråga???
Enligt Ebba gjordes det fler mäklarvärderingar innan köpekontraktet skrevs på. Hur höga var den eller de andra värderingarna?
Senast redigerad av DoraF 2021-08-01 kl. 00:28.
2021-08-01, 00:26
Bannlyst
Citat:
Försök inte att slingra dig

Du har ju absolut inte påstått att det var några enorm städkostnader 🙄

Att du påstod att hon var en äldre-lurendrejare och omnämnandet av 300k i ett svar på den påstådda städkostnaden var bara ett olycksfall som din hand skrev utan att din hjärna var inblandad.🤔
Jag skrev "att ta 300kkr för det", inte att Ebba hade gjort det.
Du har verkligen inte lätt för att att argumentera för din sak, men så vet vi alla att det här är ett trick för att återigen ducka för dina overifierade påståenden och lögner.

Hur var det nu, har du lyckats att hittat några bevis för ditt påstående om att skampriset Ebba betalade legitimerades av att hon skulle städa upp efter Esbjörn och att Binninge och senare Esbjörns advokat och hans vänner frångick Esbjörns intressen och verkade mot hans vilja? Eller är det som vanligt att du bara låtsas om att du inte sett frågan, börjar prata om något annat eller flyr?

Seså, upp till bevis nu!
Senast redigerad av Krmkr 2021-08-01 kl. 00:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in