2021-08-01, 00:04
  #709
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Om vi leker att det är Simon så är han ju 32 och dömdes nyss till 2,5 år för att ha spräckt skallen på en snubbe och hotat en brud ed pistol.
Så torskar han på att ha avrättat en obeväpnad brud som visserligen har missbruksproblem men så är han med god skötsel ute när han fyller 50.

Inte för att jag vill försvara den här flåbusen, men om jag förstått rätt var den han som stod i en trappuppgång och hotade kvinnan med en pistol medan hans kumpaner gick loss med kofötter på mannen som fick skallen spräckt.
Citera
2021-08-01, 00:05
  #710
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Varför skjutning? På den platsen på den tiden kan man undra. Är det så det går när du inte betalar dina skulder? Var det meningen att ett exempel skulle statueras så har de lyckats. Men mord, ger livstid. Är den som sköt 30 år så är han väl ute igen när han fyller 42? Sen då? Får den som sköt högre status efter en sån grej eller?

GM påtänd?
Citera
2021-08-01, 00:06
  #711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du menar att han eventuellt kommer undan billigare för att bruden hade missbruksproblem? I så fall är det nåt allvarligt fel på rättssystemet. Jag försvarar inte knarkare men dom förtjänar inte att dödas för att dom kommit snett i livet

Nej, så ska det inte tolkas. Utan mer att hon visserligen inte var världens cleanaste person, men knappast utgjorde något hot mot gärningspersonen.
Så det kommer ju ses som en överlagd avrättning och inte något som blivit till av konflikt som eskalerat för långt osv.
Så döms han blir det ju livstid med säkerhet.
Citera
2021-08-01, 00:07
  #712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Inte för att jag vill försvara den här flåbusen, men om jag förstått rätt var den han som stod i en trappuppgång och hotade kvinnan med en pistol medan hans kumpaner gick loss med kofötter på mannen som fick skallen spräckt.

Möjligt, men han dömdes väl för delaktighet i båda delarna och bär väl därmed skuld för båda.
Citera
2021-08-01, 00:08
  #713
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Jag saknar BO men inte Heikes ex.
Ok, jag trodde att det var BO du syftade på, my bad.
Citera
2021-08-01, 00:09
  #714
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den misshandlade kvinnan är inte BO, fast många fått det för sig. Släpp detta nu.
Trodde det var BO han skrev om, ber om ursäkt.
Citera
2021-08-01, 00:10
  #715
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Möjligt, men han dömdes väl för delaktighet i båda delarna och bär väl därmed skuld för båda.

Alla fyra dömdes för grov misshandel eftersom de uppenbarligen samarbetade. Jag ville bara klargöra vem som gjorde vad. Samt att pistolhotet mot kvinnan också kom från de här busarna.
Citera
2021-08-01, 00:15
  #716
Medlem
systems avatar
Förlåt mig om jag frågar något som kanske redan avhandlats. Det har hänt mycket i tråden sedan jag senast besökte den och, tro mig, jag har sökt.

Tidigt skrevs i tråden att någons man/partner filmat individer/MGM som springandes lämnat platsen. Två personer (av fem?) skulle ha fastnat på filmen.

Är detta bullshit?
Citera
2021-08-01, 00:16
  #717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Alla fyra dömdes för grov misshandel eftersom de uppenbarligen samarbetade. Jag ville bara klargöra vem som gjorde vad. Samt att pistolhotet mot kvinnan också kom från de här busarna.

Ruggigt lodisbrott i alla fall. Varför begick man ens de där brotten?
Känns som extremt dåligt och meningslöst.

Å andra sidan var det väl något miffo som torskade med 24 000:- i dåligt förfalskade femhundringar för att han skulle köpa öl på macken.
Det är ju direkt efterblivet och dessutom är ju 24 000:- rena struntsummor om man inte är riktigt risig.
Verkar inte vara några större kriminella genier i alla fall.
Citera
2021-08-01, 00:23
  #718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Förlåt mig om jag frågar något som kanske redan avhandlats. Det har hänt mycket i tråden sedan jag senast besökte den och, tro mig, jag har sökt.

Tidigt skrevs i tråden att någons man/partner filmat individer/MGM som springandes lämnat platsen. Två personer (av fem?) skulle ha fastnat på filmen.

Är detta bullshit?
Tänker du på detta?
Citat:
Ursprungligen postat av profish
Ja, det ska ju ha sprungit kanske 4-5 personer från platsen och det finns videoklipp på iallafall två av dem.
Citera
2021-08-01, 00:24
  #719
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Ruggigt lodisbrott i alla fall. Varför begick man ens de där brotten? Känns som extremt dåligt och meningslöst.

Om jag förstått rätt så hade mannen som fick skallen spräckt av en kofot själv varit hemma hos en av de dömda männen, misshandlat honom och rånat honom på en TV. Den rånade mannen ringde sina kumpaner, som åkte till rånaren och försökte få tillbaka TV:n. När det misslyckades åkte de hem igen och kom tillbaka med kofötterna.

Intressant folklivsskildring från Norrbotten.
Citera
2021-08-01, 00:25
  #720
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
GM påtänd?
Helt osannolikt är det nog inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in