2020-09-10, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Du tycks inte förstå varken deras ovilja att integreras eller våran ovilja att bli integrerade med dem.

Samhället kan sätta in alla tänkbara insatser om viljan saknas så kommer ingenting hända. Den nya adeln får redan enormt mycket utan motprestation dessutom är de här för att suga ut oss otrogna. De vill åt våran välfärd inte vårat levnadssätt. Svårt att integrera människor som kommer från en helt annan kultur, har en helt annan syn på livet och vägrar lära sig språket samt kräver att inhemska svenskar anpassar sig efter deras traditioner. Tacksamhet lär de aldrig heller visa.

Varför skulle de gå med på att "integreras" menar du, som det är nu får de ju både äta kakan och behålla den? Att ta hit vansinniga mängder av företrädesvis unga (ibland krigsskadade)arga musselmän från allsköns konflikt- och oroshärdar, lycka till att integrera dem du. Någon tacksamhet lär de heller aldrig visa.

Jag har sett lyckad integration bara i vissa stadsdelar ute i världen med en massa studenter från hela världen som ville lära känna varandra och som var intresserade av varandras olikheter. Ingen där levde på ngn annan utan alla levde med egna medel. Finns inte viljan att integrera så sker det inte och finns inte viljan att umgås med varandra kommer vi inte att acceptera varandra. Viljan till umgänge och samarbete måste vara ömsesidig, om ngn av dem eller både inte vill, så blir det inget.

Tacksam är man inte när man varken ser eller uppskattar det man redan fått. Ju mer man får desto mer vill man ha, vilket leder till att den som hjälper tappar lusten att ge ngt.
Citera
2020-09-10, 12:32
Medlem
jtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Man skall inte ha kontakt med nån sandloppa, risken är att nån känner nån som känner ”killen med pistolen” framförallt inte i affärer och liknande.

Sunda värderingar som är det enda som gör att man kan undvika 90% av all skit i sitt liv.

Så till TS: Undvik samtliga.
Citera
2020-11-17, 14:01
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polox
Men den nyligen uppmärksammande förhandlingen mellan 4 gäng på Posthotellet i Gbg tyder snarare på en utveckling mot maffians sätt att verka; man samarbetar i en kupol och blir på så vis starkare.

Det är väl bara en tidsfråga innan Sverige är helt maffiastyrt och korrumperat, om det inte redan är det. En vit maffia har vi ju haft sedan länge, och den kan ju nu expandera med oändligt våldskapital.

Det ständigt ökande trycket från nya tekniska inovationer och mer drakoniska lagar, (övervakningsteknik och även bättre sätt att bevisa vem som varit på en brottsplats etc)
gör att karriärbrottslingar går ihop med faktioner som dom konkurrerar med och har intresse av att bekämpa just den tekniska bevisningen och övervakning gör det ju svårare at bekämpa varandra och ökar därmed själviskt baserad motivation att vara icke våldsam mot varandra,
i alla fall så länge samhällstrukturen inte kollapsar så mycket att det blir för lätt att döda varandra igen för att man ska kunna motstå fretelsen att göra mer av detta

sedan har vi det globala perspektivet som ger brottsgäng en helt ny nivå av oändliga mäjligheter, som var omöjliga att uppnå för nästan alla innan internet blev en grej

mycket annat att säja som alltid men det här är min "take" lite på stående fot
Citera
2021-08-01, 00:13
Medlem
Så sent som idag blev min sambo blåst på 5000 i handpenning till en Robert Bollström med telefonnummer 076-706 78 04.

Att swisha en handpenning är inget vanligt förekommande för min sambo, men som ni kanske vet är båtmarknaden väldigt het nu och alla tidigare båtar han ringt på har någon annan hunnit före på.

Så när denna båten kommer ut i Eskilstuna är han så exalterad att han swishar handpenning och i god tro litar på att personuppgifterna han fått stämmer.

Dessutom pratar de i nästan en timme på telefon. ”Robert” talar flytande svenska, en medelåldersman omkring 50, trevlig och inte alls påtvingad om handpenningen, han håller även med om att det är för jävligt att det pågår så mycket bedrägerier med handpenning på blocket nu för tiden.

Han avslutar med att det är helt frivilligt men att han inte kan hålla den till honom om han inte får en handpenning eftersom han har så många köpare på båten.

När sambon ska ringa upp och berätta att han tänker börja köra så får han inget svar. Annonsen ligger kvar hela dagen innan den plockas bort, förmodligen efter vi anmält annonsen. Yrkeskriminell kan vi nu förstå att han var och min sambo är nog inte den första han har lurat på pengar.

Sambon smsar honom i ett sista försök och skriver att han är djupt besviken efter alla lovord, samt att han gör bäst i att swisha tillbaka om han inte vill att man ska gå vidare med ärendet. Till svar får han: synd att du skulle göra det så komplicerat, jag hade en tanke på att betala tillbaka men nu tänker jag köpa öl för varenda krona.

Är det inte lite trögt av den här Robert Bollström att skriva så på sms? Är det någon annan som känner igen detta eller blivit lurad av en ”Bollström”?

Han är nu polisanmäld. Gjorde en research och hittade han var tidigare dömd via lexbase.

ROBERT Richard Roberdino Bollström, 19910314-3351 Ringvägen 7 B Lgh 1001
644 33 Torshälla
Medborgare i Finland

Robert själv verkar inte bo kvar på adressen men hans syster Natasia Bollström befinner sig i lägenheten jämte 1002.

Jag gissar på att denna killen är målvakt och en släkting till han är den personen min sambo pratade med över telefon eftersom han lät äldre än 30 år. Gick även att finna hela släkten Bollström via Roberts syster Natasia Bollström på FB.

Hoppas denna informationen kan komma till nytta för andra och förhoppningsvis innan de hinner bli blåsta av zigenarpacket Bollström.
Citera
2021-08-01, 00:20
Bannlyst
förslagvis söker man inte kontakt med någon familj som man vet eller tror är kriminell.

eller iaf inte som i att syfte om att skaka hand med dem, på bedrägligt vis eller whatever. det finns olika nivåer i helvetet. tror jag
Citera
2023-11-26, 15:37
Medlem
Byström 🙄?
Relativt ovanligt efternamn.
Men Lexbase har 149 träffar på namnet Byström (!)
Bara som vägledning alltså..
Byström är en välkänd resandesläkt, om jag fattat rätt
Är det någon som interagerat med dessa samhällsbärare?
Citera
2023-11-26, 16:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerblatt67
https://www.expressen.se/nyheter/polischefen-40-slaktbaserade-kriminella-natverk-i-sverige/

"Mats Löfving, biträdande rikspolischef, gästar Ekots lördagsintervju.
Där pratar han om det pågående problemet med gängbrott – och efterlyser att fler instanser i samhället tar sitt ansvar.
Samtidigt säger han att det i dag finns 40 släktbaserade kriminella nätverk i Sverige.
– De har kommit till Sverige enbart med syfte att organisera och systematisera kriminalitet. De arbetar med att skapa makt, de har stor våldskapacitet och de vill tjäna pengar, säger han. "
Vila i frid Mats.
Citera
2024-03-05, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Byström 🙄?
Relativt ovanligt efternamn.
Men Lexbase har 149 träffar på namnet Byström (!)
Bara som vägledning alltså..
Byström är en välkänd resandesläkt, om jag fattat rätt
Är det någon som interagerat med dessa samhällsbärare?

Boll
Ström
Bollström
Citera
2024-03-06, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicki007
Så sent som idag blev min sambo blåst på 5000 i handpenning till en Robert Bollström med telefonnummer 076-706 78 04.

Att swisha en handpenning är inget vanligt förekommande för min sambo, men som ni kanske vet är båtmarknaden väldigt het nu och alla tidigare båtar han ringt på har någon annan hunnit före på.

Så när denna båten kommer ut i Eskilstuna är han så exalterad att han swishar handpenning och i god tro litar på att personuppgifterna han fått stämmer.

Dessutom pratar de i nästan en timme på telefon. ”Robert” talar flytande svenska, en medelåldersman omkring 50, trevlig och inte alls påtvingad om handpenningen, han håller även med om att det är för jävligt att det pågår så mycket bedrägerier med handpenning på blocket nu för tiden.

Han avslutar med att det är helt frivilligt men att han inte kan hålla den till honom om han inte får en handpenning eftersom han har så många köpare på båten.

När sambon ska ringa upp och berätta att han tänker börja köra så får han inget svar. Annonsen ligger kvar hela dagen innan den plockas bort, förmodligen efter vi anmält annonsen. Yrkeskriminell kan vi nu förstå att han var och min sambo är nog inte den första han har lurat på pengar.

Sambon smsar honom i ett sista försök och skriver att han är djupt besviken efter alla lovord, samt att han gör bäst i att swisha tillbaka om han inte vill att man ska gå vidare med ärendet. Till svar får han: synd att du skulle göra det så komplicerat, jag hade en tanke på att betala tillbaka men nu tänker jag köpa öl för varenda krona.

Är det inte lite trögt av den här Robert Bollström att skriva så på sms? Är det någon annan som känner igen detta eller blivit lurad av en ”Bollström”?

Han är nu polisanmäld. Gjorde en research och hittade han var tidigare dömd via lexbase.

ROBERT Richard Roberdino Bollström, 19910314-3351 Ringvägen 7 B Lgh 1001
644 33 Torshälla
Medborgare i Finland

Robert själv verkar inte bo kvar på adressen men hans syster Natasia Bollström befinner sig i lägenheten jämte 1002.

Jag gissar på att denna killen är målvakt och en släkting till han är den personen min sambo pratade med över telefon eftersom han lät äldre än 30 år. Gick även att finna hela släkten Bollström via Roberts syster Natasia Bollström på FB.

Hoppas denna informationen kan komma till nytta för andra och förhoppningsvis innan de hinner bli blåsta av zigenarpacket Bollström.

Roberdino Bollström verkar vara som gjord för denna tråd - han är säkerligen resande/zigojner

Liknande resandenamn (tillhörande kriminella släkter som man helst inte ska prata med, göra affärer med eller ens titta på) är Byström och Boström.

Namn som slutar på "ino" ska man också akta sig för. Tex Santino.

Att tvätta pengar, agera målvakt och bolla runt pengar i komplexa härvor som polisen inte har en chans att reda ut, är resandesläkterna experter på.
Citera
2024-03-06, 10:30
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag personligen har inte släppt in några invandrare. Sverige eller ”samhället” har släppt in dem. Jag är en del av samhället och det antar jag att du är också.

Jag lägger inte skulden på någon. Nu har vi en situation där jävligt många invandrare står långt utanför det svenska samhället här i vårt land. Lösningen är integration. Mycket mer pengar måste satsas på att dessa människor ska lära sig svenska, få utbildning och börja jobba. Thats it.

Vi kan väl passa på att fråga dig såhär 3 år senare: Tycker du fortfarande att "lösningen är integration"? Och vet du vad integration betyder?
Citera
2024-03-06, 13:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Vi kan väl passa på att fråga dig såhär 3 år senare: Tycker du fortfarande att "lösningen är integration"? Och vet du vad integration betyder?

Jag tycker absolut att lösningen fortfarande är integration. Svenska medborgare på svenska mark måste hanteras på detta sätt eftersom det inte finns nåt annat sätt förutom i vissa fb-huven där man tror att vi kan klumpa ihop och massutvisa folk på etniska grunder. Det är bara trams och kommer aldrig ske.

Men har denna och förra regeringen lyckats med integrationen? Nej det tycker jag såklart inte.
Citera
2024-03-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Roberdino Bollström verkar vara som gjord för denna tråd - han är säkerligen resande/zigojner

Liknande resandenamn (tillhörande kriminella släkter som man helst inte ska prata med, göra affärer med eller ens titta på) är Byström och Boström.

Namn som slutar på "ino" ska man också akta sig för. Tex Santino.

Att tvätta pengar, agera målvakt och bolla runt pengar i komplexa härvor som polisen inte har en chans att reda ut, är resandesläkterna experter på.

Kan detta vara samma person?

https://nyhetssajten.wordpress.com/2008/09/02/haktad-efter-knivdad-i-hallstahammar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in