2020-09-05, 15:12
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/polischefen-40-slaktbaserade-kriminella-natverk-i-sverige/

"Mats Löfving, biträdande rikspolischef, gästar Ekots lördagsintervju.
Där pratar han om det pågående problemet med gängbrott – och efterlyser att fler instanser i samhället tar sitt ansvar.
Samtidigt säger han att det i dag finns 40 släktbaserade kriminella nätverk i Sverige.
– De har kommit till Sverige enbart med syfte att organisera och systematisera kriminalitet. De arbetar med att skapa makt, de har stor våldskapacitet och de vill tjäna pengar, säger han. "
Citera
2020-09-05, 15:14
Medlem
Misantrop1891s avatar
De jag kommer på på rak arm:

Sthlm - Yildiz
Malmö - Fakhro
Gbg - Ali Khan

Någon får gärna komplettera med de 37 andra Även om jag tror att det rör sig om betydligt fler än så.
Citera
2020-09-05, 15:17
Medlem
jack.danielss avatar
Man skall inte ha kontakt med nån sandloppa, risken är att nån känner nån som känner ”killen med pistolen” framförallt inte i affärer och liknande.
Citera
2020-09-05, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Man skall inte ha kontakt med nån sandloppa, risken är att nån känner nån som känner ”killen med pistolen” framförallt inte i affärer och liknande.
Framförallt inte bilaffärer...
Citera
2020-09-05, 15:28
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels

Sandloppa?

allmänt så är jag positiv till familjebandsbrottslingsgäng
det betyder att dom kommer att försöka döda varandra så fort dom vill expandera sina områden och det betyder mindre jobb för polisen och mer roligt drama för oss att läsa om i tidningen

sedan kommer dom oligarker, affärsmän och politiker som skapat alla gäng problem i sverige att bli heta mål för svensssons som blivit galna av allt skit som händer i landet

och det är också bra.
Citera
2020-09-05, 15:28
Bannlyst
I med händelsen, vad hade hänt i USA om de filmat något som hotat på det sätter? Hade man sagt det var "unacceptable" och gått vidare?

Detta är helt oacceptabelt är något man brukar höra ifrån Löfven efter händelser i GBG. Kom ihåg bilbränderna, blev det bättre efter Löfven satt ner foten? Nu hör man även frasen komma ifrån själva polisen i GBG vilket ger en oro att man inte har riktigt kontroll längre.
Citera
2020-09-05, 15:30
Medlem
Undvik kontakt med folk från MENA och zigenare så är det lugnt.
Citera
2020-09-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop1891

Sthlm - Yildiz
Malmö - Fakhro
Gbg - Ali Khan

Någon får gärna komplettera med de 37 andra Även om jag tror att det rör sig om betydligt fler än så.
Yildiz behöver man inte oroa sig för dem har ingen våldskapital alls Ali Khan och de i Malmö däremot är en annan division
Citera
2020-09-05, 15:37
Medlem
halaltarzans avatar
Skulle vara lite roligt att veta varifrån familjerna kommer, finns det någon gemensam nämnare?
Citera
2020-09-05, 15:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop1891

Sthlm - Yildiz
Malmö - Fakhro
Gbg - Ali Khan

Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Yildiz behöver man inte oroa sig för dem har ingen våldskapital alls Ali Khan och de i Malmö däremot är en annan division
Deras våldskapital blev väl rätt urholkat redan i slutet på nittiotalet/början på 2000-talet?
Eller tänker jag på fel familj då?
Citera
2020-09-05, 15:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Till BoB.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2020-09-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Deras våldskapital blev väl rätt urholkat redan i slutet på nittiotalet/början på 2000-talet?
Eller tänker jag på fel familj då?
Ja det stämmer de satt för ett mord på en kille från Tensta de var 4pers mot han för att han trackasera deras lillebror och de har levt på de ref sen dess men efter det har de haft me massa andra konflikt med olika grupperingar de kan bara slåss i flock typ 10 mot 1 tex de hade jidder med några i edsberg det värsta de kunde göra mot varandra var att skjuta upp i luften om nätterna folk skrattar åt deras sätt att va faktiskt och nu det sista så hoppade de på fel Person de var 4 mot han i nån nattklubb och killens hämnd kom nästa dag deras lillebror mördades och en kusin blev förlamad så det va för 1 år sen och inget mer med det så det visar hur svaga de är jämnföra me de andra klanerna ju
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in