Jag har gett upp konceptet "källor" då varje individ väljer sina egna och väljer bort de dom känner för.
Tydligen har aftonbladet.se mer källvärde än en video på t. ex bitchute av ren praxis.
Jag kan posta länkar till dig om du är intresserad. Vissa innehåller källor från FHM, CDC och EU själva.
Du kan börja med "Dagen då världen blev grundlurad" på Youtube av Strävan efter sanningen. Se hela videon med ett extremt kritiskt öga. Sen kan du själv gå igenom de flesta källor som presenteras då de ofta är från officiella myndigheter.
Du kan sen se:
https://freeworldnews.tv/watch?id=60fde5939dd1a30f95d4741e
Några minuter in i videon går 6 läkare igenom sina egna erfarenheter av vaccinet och hur dom tacklat det. Än en gång - se det med kritiskt öga. Tro inte på något förrän du läst igenom det själv.
Problemet jag ser det är alla som är nedtystade. Man tystar läkare, sköterskor, politiska motståndare, oberoende media. Därav blir folk så extremt utsatta för mainstream media och information och konsumerar den som snabbmat.
Det enklaste är att se på varenda video, källorna som presenteras, vad har de som diskuterar ämnet för status/yrke/erfarenhet etc, vart kan jag hitta informationen detta vilar på osv.
All media är sensationskåta, oavsett om det är NY Times eller infowars, dom säljer en produkt. Men ta dig tiden att grotta ner dig ordentligt med ett extremt kritiskt öga.
Då menar jag att man faktiskt tar del av allt som finns därute och försöker bygga ihop en bild av alltihop.
Jag tycker personligen vaccinet stinker experimentation. Jag tycker häxjakten på ovaccinerade påminner om judarna under WW2. jag tycker media är extremt opartiskt och köpt i stora delar. Jag tycker läkemedelsbolagen tjänar alldeles för stora pengar på det här.
Alla lockdowns, alla affärsrörelser som går under gynnar de stora grabbarna, Amazon, Google, FB etc som kommer ha monopol på information och handeln i framtiden. Det kommer bli ett klass samhälle där vi alla kommer åtnjuta begränsad frihet med medborgarlön och där väldigt många människor fram tills dess kommer att avlida pga av covid och de som komma skall.
Det är dock det jag tagit med mig hittills om man följer spåren. Folk älskar att vara rädda om det finns skydd och lösningar hos staten. Att misstro de dom sysslar med och vara rädd utan skydd eller utväg är otänkbart för de flesta.
Många väljer den lätta vägen, inklusive jag. Jag tycker bara det stinker För jävla mycket hela tiden.
Då har jag själv, alla i min närhet, kompiskrets levt som vanligt i över ett halvår nu.
En vän på jobbet fick covid. Han är 28. Han kom till sjukhuset och var yrslig och hade feber. "du har covid" var de första de sa utan att testa eller något öht. När han väl lades in på sjukhus blev han snabbt sämre och nedsövd 3 dagar. Han kommer inte ihåg något från att han låg i sängen tills han vakna 3 dagar senare och mådde bra igen.
Min gammelfarfar var 92 i februari med långt gående sjukdom som var säker död. Han hade dessutom underliggande allvarliga sjukdomar. När han var på en av sina behandlingar så smittades han tydligen av covid 19.
Han vägrade läggas in på sjukhus och låg hemma med lite feber i 4-5 dagar innan han mådde bra igen. Hade han blivit inlagd är jag säker på att han varit död av "covid" nu.