2021-07-31, 17:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Ja. Jag skulle definitivt vilja har den valmöjligheten om jag vore en vaccin-zombie. Och vad jag vet så innehåller ryska eller asiatiska vaccin inte "modifierat schimpans-adenovirus benämnt ChAdOx1"

Vattenfalls produktion behöver inte studeras i 5-15 år för inte riskera ställa till med stor oreda i den mänskliga biomassan, och väldigt få är emot sin elförsörjning eller klagar på det Monopolet... men såklart ytterligare en astronomisk relativisering från din sida att jämföra svenska el-marknaden med det som pågår med vaccinen just nu.

Ingen tvång alls? Att t.ex. vårdpersonal måste vaccinera sig för att inte avskedas har yttrats av många högt uppsatta politiker världen över, inkl. USAs president (så att säga). Många länder börjar nu inleda OBLIGATORISK C19-vaccinering, t.ex. Indonesien och Tadjikistan m.fl.
Än så länge har det varit enorma sociala påtryckningar i Sverige, M-ledaren Uffe sa: sparka alla läkare som inte vaccinerar sig. Breda mediakampanjer, hot om förändrad ekonomi av banker om man inte tar vaccinet... så alltså ingen tvång alls? Haha.

Obligatoriskt vaccinering finns redan på småbarn och diskuteras utökas. Långt ifrån utan lobbande från Big Pharma att de besluten kom, liksom här. Sen att barn med autism ökar har man anställt en arme av jurister för att frånskriva sig... behöver inte ha samband men många kunniga världen över tycks göra den länken, och då pratar vi långt beprövade vaccin...
Nu försöker du flytta målstolparna - det är inte särskilt ärligt. Ditt påstående som jag ifrågasatte var att läkemedelstillverkarna ”är de enda företagen som får politiker att tvinga folket att köpa deras produkter.”
Håller du med om att det inte alls stämmer nu när du fått lite input och betänketid?
Citera
2021-07-31, 18:05
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nu försöker du flytta målstolparna - det är inte särskilt ärligt. Ditt påstående som jag ifrågasatte var att läkemedelstillverkarna ”är de enda företagen som får politiker att tvinga folket att köpa deras produkter.”
Håller du med om att det inte alls stämmer nu när du fått lite input och betänketid?
Nä.. vi båda vet vart du ville komma med och vad du menade... Är det inte bättre att stå för det i efterhand... även om man försa sig lite?
Citera
2021-07-31, 19:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nä.. vi båda vet vart du ville komma med och vad du menade... Är det inte bättre att stå för det i efterhand... även om man försa sig lite?

Jag står för precis allt jag skrev - det är du som svarar på något helt annat vilket knappast är vare sig mitt fel eller mitt problem.
Försök nu att ta min frågeställning på allvar och svara på vad du egentligen menade och om du kanske hade helt fel…? Ingen större skam i det, i alla fall k te värre än att fortsätta låtsas som om det regnar..

Ditt påstående som jag ifrågasatte var alltså att läkemedelstillverkarna ”är de enda företagen som får politiker att tvinga folket att köpa deras produkter.”
Citera
2021-07-31, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Och foliehattarna beter sig som om alla läkemedelsbolag och regeringar är ute efter att mörda så många som möjligt. Frågan kanske inte är så svartvit som den framställs som av vissa skeptiker.

DET håller jag med om.
Personligen anser jag att många verkar ha tappat det på båda sidor. Vaccinkriget blir absurt oavsett vilken sida folk dessa fanatiker säger sig tillhöra, vaccinförespråkare så väl som vaccinvägrare.
Citera
2021-07-31, 19:53
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag står för precis allt jag skrev - det är du som svarar på något helt annat vilket knappast är vare sig mitt fel eller mitt problem.
Försök nu att ta min frågeställning på allvar och svara på vad du egentligen menade och om du kanske hade helt fel…? Ingen större skam i det, i alla fall k te värre än att fortsätta låtsas som om det regnar..

Ditt påstående som jag ifrågasatte var alltså att läkemedelstillverkarna ”är de enda företagen som får politiker att tvinga folket att köpa deras produkter.”
Det är typ som.. någon kritiserar inbördeskrigandet i Jemen, varpå du ställer frågan; är Jemen verkligen det enda landet som har inbördes krigande? -och sen insinuerar att hela dennes resonemang är "helt fel"... Vet inte om de finns ett ord för det men det är samma taktik som "fact checkers" använder sig för att "debunka" något som annars hade varit en besvärande del av deras världsbild.
De vet att de inte kan motbevisa ett påstående på ett trovärdigt sätt så de tar ett friskt träd, hittar ett litet äpple som råkat bli rutten och sen försöker dödförklara hela träden utifrån det... och ja det är en hel del skam i det för vuxna män att hålla på med.

För att svåra på din äppelfråga: Det du syftar på är lobbyism, men det är sällan det har fått en ansenlig del av världens befolkning att känna tvång inför att konsumera produkter som flitiga lobbyister har tryckt fram genom långsiktig manipulering och korruption.

Har människovärlden någonsin varit utan korruption och maktmissbruk? Nej. Har människor ändå kunnat skapa välmående samhällen trots korruption och maktmissbruk? Ja. Har det historiskt funnits tidsperioder där korruption och maskmissbruk vuxit och fördärvat samhällen, hela civilisationer? Ja. Befinner vi oss just i en tidsperiod av växande korruption och maktmissbruk? Ja. ---- hur ser man det? Centralisering av makt och tillgångar. Kan du tänka dig en mörk period som inte börjat så...någonsin?
Citera
2021-07-31, 20:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja. Jag skulle definitivt vilja har den valmöjligheten om jag vore en vaccin-zombie. Och vad jag vet så innehåller ryska eller asiatiska vaccin inte "modifierat schimpans-adenovirus benämnt ChAdOx1"

Vattenfalls produktion behöver inte studeras i 5-15 år för inte riskera ställa till med stor oreda i den mänskliga biomassan, och väldigt få är emot sin elförsörjning eller klagar på det Monopolet... men såklart ytterligare en astronomisk relativisering från din sida att jämföra svenska el-marknaden med det som pågår med vaccinen just nu.

Ingen tvång alls? Att t.ex. vårdpersonal måste vaccinera sig för att inte avskedas har yttrats av många högt uppsatta politiker världen över, inkl. USAs president (så att säga). Många länder börjar nu inleda OBLIGATORISK C19-vaccinering, t.ex. Indonesien och Tadjikistan m.fl.
Än så länge har det varit enorma sociala påtryckningar i Sverige, M-ledaren Uffe sa: sparka alla läkare som inte vaccinerar sig. Breda mediakampanjer, hot om förändrad ekonomi av banker om man inte tar vaccinet... så alltså ingen tvång alls? Haha.

Obligatoriskt vaccinering finns redan på småbarn och diskuteras utökas. Långt ifrån utan lobbande från Big Pharma att de besluten kom, liksom här. Sen att barn med autism ökar har man anställt en arme av jurister för att frånskriva sig... behöver inte ha samband men många kunniga världen över tycks göra den länken, och då pratar vi långt beprövade vaccin...

Nej. Nejnejnej… Det jag ifrågasatte var fortfarande inte hur du analyserar olika företags betydelse utan ditt påstående att läkemedelstillverkarna ”är de enda företagen som får politiker att tvinga folket att köpa deras produkter.”
Tycker du fortfarande det?
Citera
2026-02-25, 16:09
Medlem
Wow... förtroendet för läkemedelsindustrin och de mutkolvar som kallas politiker är verkligen körd i botten.

Guvernör Josh Shapiro skriver på X att han stämmer Trumpadministrationen för ändringar i rekommendationerna för barnvaccinationer.

Kommentarsfältet är rena guldgruvan som exempel på hur jävla uselt förtroendet har blivit för läkemedelsindustrin. OMG!!

Governor Josh Shapiro @GovernorShapiro
48th Governor of the Commonwealth of Pennsylvania.

https://x.com/GovernorShapiro/status/2026417905621938490
BREAKING: I’m suing the Trump Administration to challenge their illegal overhaul of the
@CDCgov
's long-standing recommendations for children's vaccinations.

Donald Trump and RFK Jr.’s blatant disregard for science threatens public health and erodes trust in our institutions.

My Administration will continue to rely on qualified experts like the
@AmerAcadPeds
to lead the guidance Pennsylvanians receive to keep themselves and their families healthy.
Över tusen kommentarer redan där en förkrossande majoritet visar på ett tappat förtroende för läkemedelsindustrin...

"Parents don’t want all these mandatory vaccines forced on their children. We want flexibility. My goodness - you seem like a force for evil. Don’t spend our tax money to sue for a policy parents have been begging to have changed for years. We can’t vote you out soon enough."

"Who is paying you for that?"

"For not forcing unnecessary and possibly harmful vaccines on children? To be clear you can still get these vaccines, they just wouldn't be forced...You're honestly the definition of a POS."

"History will not remember people like you kindly. Vaccines have been shielded from liability for 40 years. They've never been properly safety tested. We've had an explosion of chronic disease & practically unheard of autism skyrocketed. Once given liability manufacturers added vaccines at will. I wish you cared about the harm this has caused, dropped the politics & genuinely cared about keeping children healthy."

Förtroendet är kört i botten... helt otroligt!
Citera
2026-03-04, 13:01
Medlem
GenusKhans avatar
Ja man kan numera vara relativt säker på att de enda som försvarar denna ruttna branchs oetiska "affärsmetoder" tjänar grova mutpengar på det personligen...
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in