Lägger denna här då det är relevant i covid hysterin.
Flytta om ni tycker det är offtopic.
Utan att lägga fokus på den virologiska aspekten av covid.
Dvs är det ens farligt etc.
Så undrar jag hur folk resonerar som blint litar på dessa företag som tillverkar dom sk vaccinen mot covid 19.
Utan att göra det allt för långt så ger jag några exempel på hur dessa företag betett sig historiskt.
Finns tusentals exempel men jag plockar bara några st.
J&J tex valde en förlikning där dom betalde runt 25miljarder dollar i skadestånd för att ha medvetet skapat opiat epedemin i USA.
Dvs dom valde att undvika rättegång genom att erkänna skuld och betala sjukt mycket skadestånd.
Sen hade dom någon skandal med asbest i babypulver förut.
Moderna är speciellt då dom aldrig lyckats få ett vaccin godkänt, alla deras studier har avbrutits i tidigare faser.
Inga c19 vaccin är heller fullt godkänt utan nåt undantags nödtillstånd som används nu.
Dvs man utför studier på medborgare (sjukt olagligt)
Pfizer har en hel del skit dom med, bla åkte dom fast för att hållt priser på livsnödvändiga mediciner höga etc.
Sen gjorde dom massa sketchy studier i Nigeria för nån medicin som dödade en hel del folk.
AstraZeneca räcker väl ändå man säger neurosedyn egentligen.
Men deras c19 vax har ju nu förbjudits i massa länder.
Så med dessa härliga kandidater som även fått ansvarsfrihet för ev skador.
Hur fan tänker ni kring det?
Flytta om ni tycker det är offtopic.
Utan att lägga fokus på den virologiska aspekten av covid.
Dvs är det ens farligt etc.
Så undrar jag hur folk resonerar som blint litar på dessa företag som tillverkar dom sk vaccinen mot covid 19.
Utan att göra det allt för långt så ger jag några exempel på hur dessa företag betett sig historiskt.
Finns tusentals exempel men jag plockar bara några st.
J&J tex valde en förlikning där dom betalde runt 25miljarder dollar i skadestånd för att ha medvetet skapat opiat epedemin i USA.
Dvs dom valde att undvika rättegång genom att erkänna skuld och betala sjukt mycket skadestånd.
Sen hade dom någon skandal med asbest i babypulver förut.
Moderna är speciellt då dom aldrig lyckats få ett vaccin godkänt, alla deras studier har avbrutits i tidigare faser.
Inga c19 vaccin är heller fullt godkänt utan nåt undantags nödtillstånd som används nu.
Dvs man utför studier på medborgare (sjukt olagligt)
Pfizer har en hel del skit dom med, bla åkte dom fast för att hållt priser på livsnödvändiga mediciner höga etc.
Sen gjorde dom massa sketchy studier i Nigeria för nån medicin som dödade en hel del folk.
AstraZeneca räcker väl ändå man säger neurosedyn egentligen.
Men deras c19 vax har ju nu förbjudits i massa länder.
Så med dessa härliga kandidater som även fått ansvarsfrihet för ev skador.
Hur fan tänker ni kring det?