2021-07-29, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Just blodtryck är inte ett så bra exempel. I stort sett alla blodtrycksmediciner är idag generika och kostar en spottstyver. Dessutom finns det en anledning till att man sänkt ribbana för vad som ska betraktas som högt blodtryck då det faktiskt är farligt om man även har insulinresistens och i synnerhet om det gått så långt som till diabetes typ 2.

Jag mumsar själv 3 olika blodtrycksmediciner och de är så billiga att jag inte når upp till högkostnadsskyddet.

Sverige kör dessutom med regelbundna offertbegäran från tillverkarna vilket håller nere priserna vilket leder till att man aldrig vet vilket fabrikat man får nästa gång man svänger förbi apoteket. Jag har tappat räkningen på alla fabrikat jag fått.

Bättre då att titta på statiner, de som sänker kolesterolhalten i blodet. Där har du en scam. Det finns ingen vetenskaplig studie som visar att statiner förlänger livet mer en några månader på sin höjd. Dessutom är kolesterolhypotesen starkt ifrågasatt idag.
Bra poäng! Men poängen var att gränsen för högt blodtryck har justerats nedåt, inte uppåt vilket leder till ökad konsumtion av sådana läkemedel. I länder där en försäkring styr din tillgång till sjukvård påverkar ett försäkringsbolag din eventuella medicinering.

Statiner är en scam, jag håller med. Jag har sett exempel där det skrivs ut tom i s.k. förebyggande syfte.
Citera
2021-07-29, 15:36
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smygrasisten
Att saker som autism och Cp-skador, som inte existerade innan vaccinets uppkomst, dök upp från ingenstans är ju så klart bara en slump som vanligt.
Du borde läsa på lite mer, pinsamt att vi har så många missinformerade människor på forunet 2021.

Autism har funnits i alla dess tider, det var bara det att begreppet autism inte fanns förr.

Orsaken till att det finns fler cp-skadade idag är att vården har förbättrats och att fler överlever exempelvis förlossningen och de kritiska första åren än förr i tiden.
Citera
2021-07-30, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Bra poäng! Men poängen var att gränsen för högt blodtryck har justerats nedåt, inte uppåt vilket leder till ökad konsumtion av sådana läkemedel. I länder där en försäkring styr din tillgång till sjukvård påverkar ett försäkringsbolag din eventuella medicinering.

Statiner är en scam, jag håller med. Jag har sett exempel där det skrivs ut tom i s.k. förebyggande syfte.

Vad som anses som normala testosteron värden, har också sänkts i takt med att snittet gått ner.

Har läst att det ska handla om upp till 50% på lika många år.
Citera
2021-07-30, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Vad som anses som normala testosteron värden, har också sänkts i takt med att snittet gått ner.

Har läst att det ska handla om upp till 50% på lika många år.
Vet ej, men om det är som du säger är det intressant. Därför att inget görs åt det från myndighetshåll vilket då orsakar misstänksamhet mot deras intentioner. Man skulle kunna tro att allt som är dåligt för människor stöds.
Citera
2021-07-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Vet ej, men om det är som du säger är det intressant. Därför att inget görs åt det från myndighetshåll vilket då orsakar misstänksamhet mot deras intentioner. Man skulle kunna tro att allt som är dåligt för människor stöds.

Handlar i slutändan om pengar och kontroll.
Dom flesta som jobbar inom dessa industrier vill väl och tror att dom gör gott.

Men dom som kontrollerar företagen vill bara säkra större makt över världen.
Kan man hålla hela mänskligheten beroende av mediciner för att överleva så gör man såklart det.

Man kan lätt kolla upp hur militär industriella komplexet och läkemedels industrin växte fram dom senaste hundra åren.

Samma människor bakom kulisserna.
Citera
2021-07-30, 18:36
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Gemene man beter sig som om läkemedelsskandaler och vaccinskandaler aldrig tidigare inträffat i modern tid.
Och foliehattarna beter sig som om alla läkemedelsbolag och regeringar är ute efter att mörda så många som möjligt. Frågan kanske inte är så svartvit som den framställs som av vissa skeptiker.
Citera
2021-07-30, 20:58
Medlem
HeyHumphreys avatar
Läkemedelsindustrin har nu växt sig så mäktiga att de mig veterligen är de enda företagen som får politiker att tvinga folket att köpa deras produkter. 'Drug business' är en smutsig bransch, en enda stor Breaking bad-epos, både den legala och illegala. Om den mänskliga "själen" sitter i hjärnans biokemi, konkurrerar dessa grupper om att fördärva den mest.. Vilka substanser som är olagliga eller lagliga skiljer sig från land till land och kan skifta närhelst.. Dvs, mexikanska karteller och stora läkemedelsföretag är i samma linje av arbete, bara i två olika delar av svängen..

Finns säkert många bra läkemedel och ärliga människor som jobbar på typ Pfizer... Men de har ju totalt spårat ur i C19-eran...censurerar läkare världen över som talar emot deras vaccin... och de lyckas! Inte ens Tengil är så despotisk. Är personligen också av de misstankar att C19 kom lite väl lägligt in i Big Pharmas kassaflöde...
Citera
2021-07-31, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Läkemedelsindustrin har nu växt sig så mäktiga att de mig veterligen är de enda företagen som får politiker att tvinga folket att köpa deras produkter. 'Drug business' är en smutsig bransch, en enda stor Breaking bad-epos, både den legala och illegala. Om den mänskliga "själen" sitter i hjärnans biokemi, konkurrerar dessa grupper om att fördärva den mest.. Vilka substanser som är olagliga eller lagliga skiljer sig från land till land och kan skifta närhelst.. Dvs, mexikanska karteller och stora läkemedelsföretag är i samma linje av arbete, bara i två olika delar av svängen..

Finns säkert många bra läkemedel och ärliga människor som jobbar på typ Pfizer... Men de har ju totalt spårat ur i C19-eran...censurerar läkare världen över som talar emot deras vaccin... och de lyckas! Inte ens Tengil är så despotisk. Är personligen också av de misstankar att C19 kom lite väl lägligt in i Big Pharmas kassaflöde...

Klockren analys.
Systemet är korrupt men självklart finns det människor inom det som gör så gott dom kan.
Citera
2021-07-31, 16:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Läkemedelsindustrin har nu växt sig så mäktiga att de mig veterligen är de enda företagen som får politiker att tvinga folket att köpa deras produkter.

Hur tänker du då?! Är det någon som tvingar dig att köpa t.ex vaccin? Tänker du ”genom skatten” så skiljer sig väl inte läkemedelsbolagen från all annan förstatligad verksamhet som public service, brandkår, skola, elnät etc etc?
Citera
2021-07-31, 17:07
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur tänker du då?! Är det någon som tvingar dig att köpa t.ex vaccin? Tänker du ”genom skatten” så skiljer sig väl inte läkemedelsbolagen från all annan förstatligad verksamhet som public service, brandkår, skola, elnät etc etc?
Plisssken.... vem annars..

Jag köper inte den där i det grövsta laget relativiseringen av dig.. Ditt kommunala boende/stödenhet t.ex. ger dig inte, eller har, har aldrig haft, befogenheten att få dig välja mellan deras tjänster eller att inte kunna nyttja närmast mänskliga rättigheter av att typ gå på restaurang, protestera offentligt eller använda kollektivtrafiken du delvis bekostat med alla dina lönecheckar. Nu är inte det helvetet i Sverige ännu men i många grannländer...Samma läkemedelsföretag dock, som bevisligen trycker på höga knappar inom politik och opinionsbildningskanaler för att det ska bli hela världens verklighet.

Public service kan påminna om det hela men där är vi så dumma att vi själva skapat det och tillåtit det fortsätta. Ingen behöver dock tvingas att kolla på SVT nyheter för att kunna svänga förbi närmsta matställe, men exakt så sjukt är det nu. De vaccinen vi har "tillgång" till i Sverige kommer från samma västerländska läkemedelsindustri med gemensamma storägare av aktier, nyckelprofiler och slutna kretsar. Hela s.k. dealen är avskalad från fria val. Är du låt säga principiellt emot människoförsök har du att välja mellan pest (Pfizer/Moderna), kolera (AZ) eller lepra (social utfrysning, undermedborgarskap).
Allt detta för ett virus med dödlighet under 1%, drabbande i första taget multisjuka åldringar inför döden... Nä Plisssken, tänker inte vara exakt så naiv att köpa denna bullshit, och mina tankar kan ingen ta ifrån mig, än.... kommer onekligen försökas det med.
Senast redigerad av HeyHumphrey 2021-07-31 kl. 17:12.
Citera
2021-07-31, 17:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Plisssken.... vem annars..

Jag köper inte den där i det grövsta laget relativiseringen av dig.. Ditt kommunala boende/stödenhet t.ex. ger dig inte, eller har, har aldrig haft, befogenheten att få dig välja mellan deras tjänster eller att inte kunna nyttja närmast mänskliga rättigheter av att typ gå på restaurang, protestera offentligt eller använda kollektivtrafiken du delvis bekostat med alla dina lönecheckar. Nu är inte det helvetet i Sverige ännu men i många grannländer...Samma läkemedelsföretag dock, som bevisligen trycker på höga knappar inom politik och opinionsbildningskanaler för att det ska bli hela världens verklighet.

Public service kan påminna om det hela men där är vi så dumma att vi själva skapat det och tillåtit det fortsätta. Ingen behöver dock tvingas att kolla på SVT nyheter för att kunna svänga förbi närmsta matställe, men exakt så sjukt är det nu. De vaccinen vi har "tillgång" till i Sverige kommer från samma västerländska läkemedelsindustri med gemensamma storägare av aktier, nyckelprofiler och slutna kretsar. Hela s.k. dealen är avskalad från fria val. Är du låt säga principiellt emot människoförsök har du att välja mellan pest (Pfizer/Moderna), kolera (AZ) eller lepra (social utfrysning, undermedborgarskap).
Allt detta för ett virus med dödlighet under 1%, drabbande i första taget multisjuka åldringar inför döden... Nä Plisssken, tänker inte vara exakt så naiv att köpa denna bullshit, och mina tankar kan ingen ta ifrån mig, än.... kommer onekligen försökas det med.
Aha, så du hade gladeligen tryckt i dig ett ryskt, kinesiskt eller indiskt vaccin?
Och vad menar du är skillnaden med att ingen tvingar dig titta på SVT - ingen tvingar dig att ta vaccinet heller. vattenfall däremot - där är du väl närmast tvingad att nyttja deras tjänster om du vill ha el?? Och sen allt det andra jag skrev - skolor till exempel, där är du med och betalar till privata bolag oavsett du vill eller ej (ja, om du når upp till skattepliktig inkomst alltså)..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-07-31 kl. 17:27.
Citera
2021-07-31, 17:47
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Aha, så du hade gladeligen tryckt i dig ett ryskt, kinesiskt eller indiskt vaccin?
Och vad menar du är skillnaden med att ingen tvingar dig titta på SVT - ingen tvingar dig att ta vaccinet heller. vattenfall däremot - där är du väl närmast tvingad att nyttja deras tjänster om du vill ha el??
Ja. Jag skulle definitivt vilja har den valmöjligheten om jag vore en vaccin-zombie. Och vad jag vet så innehåller ryska eller asiatiska vaccin inte "modifierat schimpans-adenovirus benämnt ChAdOx1"

Vattenfalls produktion behöver inte studeras i 5-15 år för inte riskera ställa till med stor oreda i den mänskliga biomassan, och väldigt få är emot sin elförsörjning eller klagar på det Monopolet... men såklart ytterligare en astronomisk relativisering från din sida att jämföra svenska el-marknaden med det som pågår med vaccinen just nu.

Ingen tvång alls? Att t.ex. vårdpersonal måste vaccinera sig för att inte avskedas har yttrats av många högt uppsatta politiker världen över, inkl. USAs president (så att säga). Många länder börjar nu inleda OBLIGATORISK C19-vaccinering, t.ex. Indonesien och Tadjikistan m.fl.
Än så länge har det varit enorma sociala påtryckningar i Sverige, M-ledaren Uffe sa: sparka alla läkare som inte vaccinerar sig. Breda mediakampanjer, hot om förändrad ekonomi av banker om man inte tar vaccinet... så alltså ingen tvång alls? Haha.

Obligatoriskt vaccinering finns redan på småbarn och diskuteras utökas. Långt ifrån utan lobbande från Big Pharma att de besluten kom, liksom här. Sen att barn med autism ökar har man anställt en arme av jurister för att frånskriva sig... behöver inte ha samband men många kunniga världen över tycks göra den länken, och då pratar vi långt beprövade vaccin...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in