Att hitta fynd på lesionella skador och vävnadsdöd och neuropsykologisk testning, är inte beroende av hur en människa hör. Men jag hör vad du säger, utöver sin lindriga kognitiva funktionsnedsätningsdiagnos, lider således Esbjörn även av dålig hörsel. Att det skulle göra saken bättre för honom när han ensam möter Ebba och hennes personliga drev, som uppvaktar honom intensivt av en enda anledning - att de vill åt hans hus - förstår jag dock inte. Som jag ser det försvårar det hans möjligheter att orientera sig, utöver hans kognitiva funktionshinder.
Visst finns det fler politiker som begått fel och misstag och visst är en del av dessa skrupellösa. Dock har ingen partiledare tidigare, oinbjudet gett sig på en svagare åldersstigen man för att hen känt åtrå för hans hus och under affären begått ett brott så allvarligt, att hen straffats hårt för det.
Där är Ebba helt unik i sin skrupellöshet.
Det framgår tydligt att han inte har problem att konversera. Däremot har han samma problem som i princip alla med nedsatt hörsel - att urskilja ett samtal i en miljö där det finns ett bakgrundsljud.
Om du bemödar dig med att läsa inlagorna så framkommer det att han inte uppfattat samtal som förts under det att man titta på TV - men att det i övrigt inte var några problem.
Detta - att han missade småpratade framför TV.n bidrog till att han trodde sig ha minnesproblem.
Men nu kommer du med rätt otroliga påstående här - var det en TV på i bakgrunden när han och ebba skrev kontrakt? Det har INGEN nämnt förut. Vet du vilket program de såg?
Det framgår tydligt att han inte har problem att konversera. Däremot har han samma problem som i princip alla med nedsatt hörsel - att urskilja ett samtal i en miljö där det finns ett bakgrundsljud.
Om du bemödar dig med att läsa inlagorna så framkommer det att han inte uppfattat samtal som förts under det att man titta på TV - men att det i övrigt inte var några problem.
Detta - att han missade småpratade framför TV.n bidrog till att han trodde sig ha minnesproblem.
Men nu kommer du med rätt otroliga påstående här - var det en TV på i bakgrunden när han och ebba skrev kontrakt? Det har INGEN nämnt förut. Vet du vilket program de såg?
Sorry, som jag tidigare skrivit håller dina inlägg för låg nivå och är för fyllda med lögner, för att jag ska befatta mig med dem. Du får helt enkelt vända dig till någon annan.
God Eftermiddag!
Det är högst troligt att han hör illa. Det är generellt vanligt hos människor över 80. Speciellt svårt brukar dom ha att höra om många pratar samtidigt, eller i bullriga miljöer. Och tänk, det var ju just en bullrig miljö Ebba skapat vid kontraktsskrivningen.
Ja, buller, oro för att tomten skulle skövlas, press och stress att skriva på, flera som samtidigt uppmanade, pladdrade och övertalade en åldersstigen man med kognitiva funktionshinder och dålig hörsel, var miljön som Ebba iscensatte vid kontraktsskrivningen.
Med andra ord menar du att Esbjörn sviktar kognitivt eftersom han inte vet och förstår att han blir använd av ombudet et al.
Nej för det blir missledd om vet man ju inte att det hänt eller vad som egentligen hänt.
Svikta på något vis behöver man inte, man är bara aningslös för att man har inte vetskapen.
Nja inte här i tråden kom det något om elsparkcyklar igår men väl i PM till de tre som var så misstroende på och om vår vänskap - Johann Binninges och min. De menade att JB skulle spöka till sin Facebook med skor på huvudet och märkliga skyltar för å bevisa att jag är kubun och han är Johann Binninge
Jag föreslog en kort~lek men JB tyckte de gott kunde få cykla vidare lite så som de gjort sen de började tvivla på mina ord - ja det hela är minst sagt komiskt - så jävla tyst det blev - skulle ju så stort hojta till när de blev överbevisade - ja inte ens ett endaste litet PM (jo ett tamt) för här i tråden - jo jöss - blir nog inte av....
Så en gång för alla Johann Binninge å jag har blivit bästa vänner och det har vi alla ni/er som nu visat tvivel på det att tacka för och ja fler än ni 10 som fick mina PM
Beträffande Q6:s "analys" över Esbjörns hälsostatus säger JB detta till mig:
Nedsatt rättshandlingsförmåga finns inte - antingen eller är vad som gäller för rättshabilitet som det heter.
Ebba utnyttjade Esbjörns lättsinne och okunnighet och därför är avtalet ogiltigt
Ja kom inte å säg att hon inte det gjorde - det var ju ofrånkomligt för vem som helst. Ebba gick bananas på gubbens envishet i hans vägran att sälja. Det gjorde ingen annan av alla de många som velat köpa hans hus.
Det stora intresset för gubbens hus vinkar om ett betydligt högre pris också nu när jag reflekterar över just detta med hur många som varit intresserade och under hela 20 år.
Ebba var den som bröt sönder gubbens motstånd. Vilken jävla markatta!
Å till dig fnirp som jag ser du gått på MarryBlunt så taskigt i tråden för det här med elsparkcyklar - nu ser du det rätta - be nu MB om ursäkt för hur du beter dig mot vår Härliga docka!
Det finns grader på rättshandlingsförmågan enligt wiki:
Fysiska personer mellan 16 och 18 års ålder har begränsad rättshandlingsförmåga. De får dock köpa saker kontant samt handskas med pengar och annan egendom som de förvärvat genom eget arbete. Barn under 16 år saknar rättshandlingsförmåga.
Sorry, som jag tidigare skrivit håller dina inlägg för låg nivå och är för fyllda med lögner, för att jag ska befatta mig med dem. Du får helt enkelt vända dig till någon annan.
God Eftermiddag!
Så fort du blir påkommen med att ha fel så hittar du på någon löjlig ursäkt...
Citat:
Sambon uppger att paret har haft ett stort umgänge men att
flera av vännerna gått bort eller blivit krassliga. Sambon
tittar en hel del på TV och paret väljer noga vad de vill se.
Patienten förefaller både kunna följa med och minnas vad
han sett. Eftersom patienten har en hörselnedsättning är det
svårt att avgöra vad som kan vara nedsatt närminne och
vad som- beror på nedsatt hörsel. Om sambon säger något
under ett TV-program känner patienten ibland inte senare
till detta. Att föra samtal fungerar lika bra som tidigare.
Paret skojar ofta och patientens humor är sig lik.
(min fetning)
Jobbigt läge när saker finns på papper....
Så fanns det en TV på under kontraktsskrivandet - eller kan va avfärda tramset om att hans hörsel skulle renderat honom rättsoförmögen?
(min fetning)
Så fanns det en TV på under kontraktsskrivandet - eller kan va avfärda tramset om att hans hörsel skulle renderat honom rättsoförmögen?
Det finns grader på rättshandlingsförmågan enligt wiki:
Fysiska personer mellan 16 och 18 års ålder har begränsad rättshandlingsförmåga. De får dock köpa saker kontant samt handskas med pengar och annan egendom som de förvärvat genom eget arbete. Barn under 16 år saknar rättshandlingsförmåga.
Således finns det för myndiga personer antingen rättshandlingsförmåga eller inte och inga graderingar däremellan, som tex olika funktionshindrande diagnoser kan ha.
(min fetning)
varför frågar du krmkr om det för omöjligt för h*n å svara på det, men jag har för mig att Esbjörn nämnt nåt om strömlöshet så troligtvis inte om nu inte Ebba hade nån padda med sig.
är det grejen att tack vare att Ebba inte hade sin laptop på TV4-play under "kontraktsskrivningen" så är avtalet giltigt - annars inte?
Se min fråga som ett exempel på hur dina "frågor" ser ut - nå vad tycks?
Anledning till att jag frågar är att jag hade för mig det diskuterades Elcyklar här igår. Och tänk idag låg det ett inlägg om elcyklar där. Vilket om jag minns rätt är lite av ett bevis för att vi skulle kunna lita på någonting denna tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Då minns du fel. Det som det bevisar, är att kubun och Binninge har någon form av kontakt (eller att kubun kommer åt Binninges hemsida). Inte att det kubun säger är sanning.
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Så du menar att ingen har talat om elcyklar?
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nej, jag tänker mer på att man skulle kunna lita på vad kubun säger. För det är ju det du är ute efter, eller hur?
Det bevisat också att du och kubun har kontakt med varandra utanför tråden. Vad det nu tillför, vet jag inte :-)
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nja inte här i tråden kom det något om elsparkcyklar igår men väl i PM till de tre som var så misstroende på och om vår vänskap - Johann Binninges och min. De menade att JB skulle spöka till sin Facebook med skor på huvudet och märkliga skyltar för å bevisa att jag är kubun och han är Johann Binninge
Jag föreslog en kort~lek men JB tyckte de gott kunde få cykla vidare lite så som de gjort sen de började tvivla på mina ord - ja det hela är minst sagt komiskt - så jävla tyst det blev - skulle ju så stort hojta till när de blev överbevisade - ja inte ens ett endaste litet PM (jo ett tamt) för här i tråden - jo jöss - blir nog inte av....
Så en gång för alla Johann Binninge å jag har blivit bästa vänner och det har vi alla ni/er som nu visat tvivel på det att tacka för och ja fler än ni 10 som fick mina PM
Beträffande Q6:s "analys" över Esbjörns hälsostatus säger JB detta till mig:
Nedsatt rättshandlingsförmåga finns inte - antingen eller är vad som gäller för rättshabilitet som det heter.
Ebba utnyttjade Esbjörns lättsinne och okunnighet och därför är avtalet ogiltigt
Ja kom inte å säg att hon inte det gjorde - det var ju ofrånkomligt för vem som helst. Ebba gick bananas på gubbens envishet i hans vägran att sälja. Det gjorde ingen annan av alla de många som velat köpa hans hus.
Det stora intresset för gubbens hus vinkar om ett betydligt högre pris också nu när jag reflekterar över just detta med hur många som varit intresserade och under hela 20 år.
Ebba var den som bröt sönder gubbens motstånd. Vilken jävla markatta!
Å till dig fnirp som jag ser du gått på MarryBlunt så taskigt i tråden för det här med elsparkcyklar - nu ser du det rätta - be nu MB om ursäkt för hur du beter dig mot vår Härliga docka!
Det var så uppenbart att MarryBlunt började prata om elcyklar, för att jag (och de andra du skickat samma PM till), skulle hoppa in på Binninges Facebook och kolla att ditt påstående stämde.
Jag har svårt att se att jag gått på MB och varit taskig. Är det påståendet att du och MB har kontakt utanför tråden?
Jag anser fortfarande att bara för att Binninge lägger ut någonting om elcyklar på sin Facebook, efter att du skickat PM om det, så bevisar det bara att du och Binninge har kontakt, inte att ni är vänner eller att det du påstår att Binninge säger, är sant och kommer från Binninge själv. Det du skriver här, är och förblir något vi läsare får bedöma trovärdigheten i, enligt eget huvud. Inte ens om Binninge själv började skriva här (se https://www.youtube.com/watch?v=ssqek1fjuDs), så vet vi om det är sant det han skriver. Bara ATT han skriver. Väldigt stor skillnad.
Inte heller alla inlagor till rätten kan jag lita på. Dels kan personerna som författat dokumenten ha en agenda eller okunskap som gör att sanningen inte står att finna däri, eller att dokumenten jag läser, har kommit via okänd tredje person som lagt upp dom på nätet för nerladdning.
I slutänden kommer jag göra som jag alltid gör och ni andra förmodligen också gör. Ni värderar det ni läser och tar till er det ni anser är sant, rätt och riktigt.
Och hela poängen är att vad var det för buller som pågick under kontraktsskrivningen....?
Vem förde i så fall detta? Var det Binninge och hans polare som hade dragit ihop en blåsorkester för att senare kunna hävda att Esbjörn inte förstod vad som sades?
Hörseln är bara ännu ett obefintligt halmstrå på en kärve som tagit slut för länge sedan.
Visst är det komiskt att sluta sig till, att bara för att exempel endast återfinns från en störningsmiljö, att det inte skulle gälla i andra störningsmiljöer? Det är ju knappast strålningen från TVn som avses som störande...
Senast redigerad av Krmkr 2021-07-31 kl. 15:05.