2021-07-31, 13:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Ja, väldigt mycket är i nuläget inget mer än trådsanningar.
  • Att kvinnan var tillsammans med en ytterligare person när hon/de blev beskjutna.
  • Att de stod och fiskade.
  • Att gärningsmännen färdats i en skåpbil.
  • Identiteten på offret.

Allt ovan kan stämma, men kommer från väldigt osäkra källor.

Vi vet egentligen inte mycket utöver att offret var en kvinna i 25-årsåldern, att flera skott avfyrats, samt att mordplatsen var Notviken i Luleå.

Jag lutar åt att åtminstone det första och fjärde stämmer i alla fall.

Platsen, tidpunkten och flera skott tyder på att hon hade sällskap. Inga uppgifter som säger att det inte är FL har framkommit.
Citera
2021-07-31, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Så är det nog överallt dessvärre numera. Vad bor det för folk i det här Tuna? Verkar vara mycket villor i området där BO är skriven också. Hyreshuset ser dock inte ut att vara i bästa skick

Tuna har alltid vart kasst. Var en del av miljonprogrammet i mitten av sjuttiotalet. Var kausigt i början på nittiotalet med mycket Kosovo albaner blandat med svenska vrak och så pensionärer som bott där hela sina liv.

Men sen -15 har det etnifierats ordentligt. Du ser inga svenska medelklassbarn leka på innergårdarna om jag säger så.

Är kolsvart där nu.
Citera
2021-07-31, 13:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Fast nu har det framkommit i tråden att armeniern inte ens bor kvar i längre. Han har flyttat tillbaka till sitt hemland. Så spåret om att han skulle vara inblandad kan vi nog släppa

Tar iofs det också med en nypa salt. Men jag tror inte han bor i lägenheten, nej.
Citera
2021-07-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Tuna har alltid vart kasst. Var en del av miljonprogrammet i mitten av sjuttiotalet. Var kausigt i början på nittiotalet med mycket Kosovo albaner blandat med svenska vrak och så pensionärer som bott där hela sina liv.

Men sen -15 har det etnifierats ordentligt. Du ser inga svenska medelklassbarn leka på innergårdarna om jag säger så.

Är kolsvart där nu.
Mordet har dock skett 1 km därifrån på en badstrand i ett villaområde där jag förmodar att mestadels medelålders, pensionärer och barnfamiljer bor. Dessutom är BO helsvensk. Så jag tror du har fel om du hänger ut invandrare denna gång.
Citera
2021-07-31, 13:31
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Armeniern bor enligt hans Facebook, både info och inlägg, numer i Armenien. Det skulle kunna förklara varför FL kunde flytta in den lägenheten för några veckor sedan.

Det skulle också kunna förklara varför armeniern står kvar på adressen. Han är utflyttad från landet och har skitit att meddela detta till svenska myndigheter.
Kan hon ha flyttat in utan lov och armeniern har en kompis i 30-årsåldern som löst problemet?
Citera
2021-07-31, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tar iofs det också med en nypa salt. Men jag tror inte han bor i lägenheten, nej.
Många helt befängda påståenden ja. Likväl tror jag inte han har något att göra med mordet förutsatt att inget nytt dyker upp
Citera
2021-07-31, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
En kvadrat är ju liksidig, menar du en kvadrat på femtontusen kvadratmeter?

Got me, 100 ggr 100 på ett ungefär. Ska dit igen ikväll och se om man kan sniffa upp nåt intressant.

När jag var där så var det fullt med spänstiga pensionärer med gåstavar från villaområdet som inte alls hade några problem att tala fritt om utvecklingen på Tunastigen
Citera
2021-07-31, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Kan hon ha flyttat in utan lov och armeniern har en kompis i 30-årsåldern som löst problemet?
Lite väl extremt att bli dödad för en sån sak dock så nej det tror jag knappast
Citera
2021-07-31, 13:36
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Lite väl extremt att bli dödad för en sån sak dock så nej det tror jag knappast
Det kan ju ha funnits fler saker än inflyttningen. Hon borde ha gjort något som gjort att hon förtjänar att mördas. Men det kan vara vad som helst utifrån vad som kommit fram i tråden än så länge.
Citera
2021-07-31, 13:37
Medlem
SmartSkalles avatar
Är denna Fri*a av Zigenarsläkt?
Citera
2021-07-31, 13:37
Medlem
Ytterligare en FB-profil

https://www.facebook.com/kiingbinlade*

*=n
Citera
2021-07-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det kan ju ha funnits fler saker än inflyttningen. Hon borde ha gjort något som gjort att hon förtjänar att mördas. Men det kan vara vad som helst utifrån vad som kommit fram i tråden än så länge.
Nu är det ju dock väldigt mycket rykten och spekulationer i tråden men om hon har en strulig bakgrund så förtjänar hon knappast att dö. Finns gott om sånt folk som ordnat upp sina liv. Men än så länge är det väldigt lite fakta i tråden. Vi vet inte ens om det är rätt person .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in